تویوتا جی آر کرولا مدل ۲۰۲۵

تویوتا جی آر کرولا 2025 معرفی شد؛ هاچ بک اسپرت ژاپنی با 300 اسب بخار قدرت

از تویوتا جی آر کرولا مدل 2025 رونمایی شد. هاچ بک GR کرولا جدید حالا از خروجی بیشتر، گیربکس اتوماتیک و طراحی به‌روزرسانی شده برخوردار است.

تویوتا کرولا ۱.۲ لیتری معین خودرو و تویوتا کرولا ۱.۵ لیتری معین خودرو در دور جدید واردات به بازار ایران راه پیدا کرده‌اند. با وجود این، خیلی از طرفداران تویوتا و دنبال‌کنندگان اخبار خودرو احتمالاً علاقه‌مند باشند تویوتا جی آر کرولا، نسخه هات هاچ کرولا هم در کشور عرضه شود؛ خصوصاً قشر جوان‌تری که به سواری اسپرت و شتاب و خروجی بالا تمایل دارد. تویوتا اخیراً مدل 2025 جی آر کرولا را معرفی کرد که دستخوش تغییرات قابل توجهی در طراحی و همچنین مشخصات فنی شده است.

دسترسی به بخش‌های مطلب:

طراحی نمای بیرونی تویوتا GR کرولا جدید

نمای جلو تویوتا جی آر کرولا مدل ۲۰۲۵

تویوتا تغییراتی جزئی را در طراحی نمای بیرونی جی آر کرولا مدل 2025 صورت داده است. مدل جدید این هاچ بک سپر جلو تهاجمی‌تر دارد که به‌لطف بازطراحی صورت گرفته، عملکرد آیرودینامیک و خنک‌کاری را به بهترین سطح می‌رساند. هر سه تیپ کور (Core)، پریمیوم و پریمیوم پلاس این خودرو سوار بر رینگ‌های 18 اینچی هستند و تیپ پریمیوم پلاس هم حتی رنگ مشکی مات دارد. همچنین مشکی، سفید (Ice Cap)، قرمز (Supersonic Red) و طوسی (Heavy Metal) رنگ‌های قابل سفارش برای بدنه‌اند.

مشخصات فنی تویوتا جی آر کرولا مدل 2025

همه نسخه‌های تویوتا GR کرولا زیر کاپوت خود یک موتور 1.6 لیتری 3 سیلندر توربوشارژ دارند که می‌تواند 300 اسب بخار قدرت تولید کند. گشتاور آن هم با افزایش 370 نیوتن متری، به 400 نیوتن متر گشتاور رسیده است. این هاچ بک حالا باید جنب‌وجوش بیشتری داشته باشد و همچنین تیپ‌های پریمیوم آن با اتکا به یک ساب‌رادیاتور، در خنک‌کاری موتور بهتر عمل کنند.

نمای کناری تویوتا جی آر کرولا مدل ۲۰۲۵

پیش‌تر جی آر یاریس از گیربکس اتوماتیک برخوردار شده بود و از این پس جی آر کرولا هم با گیربکس اتوماتیک در دسترس قرار می‌گیرد. این گیربکس 8 سرعته که به تیم مسابقه‌ای «گازو ریسینگ» (Gazoo Racing) تویوتا تعلق دارد، به شکل متفاوتی از خیلی از گیربکس‌های مرسوم عمل می‌کند. بر خلاف گیربکس‌های جی آر سوپرا و جی آر 86 که برای زمان‌بندی تعویض دنده به شتاب و توقف خودرو اتکا می‌کنند، گیربکس GR کرولا با تشخیص نحوه استفاده راننده از پدال گاز و ترمز به‌صورت نرم‌افزاری، بهترین زمان تعویض دنده را تعیین می‌کند.

نمای عقب تویوتا جی آر کرولا مدل ۲۰۲۵

این هاچ بک ژاپنی چهار حالت اکو، نرمال، اسپرت و کاستوم را به راننده ارائه می‌دهد و گیربکس آن به‌طور خاص برای حالت اسپرت تیون شده است. به ادعای تویوتا، این خودرو بهترین عملکرد ممکن را نه تنها در خیابان‌، بلکه در پیست از خود نشان می‌دهد. در واقع رانندگان حرفه‌ای مسابقات اتومبیل‌رانی به توسعه این خودرو کمک کرده‌اند و آن را در موقعیت‌های واقعی به آزمایش گذاشته‌اند.

امکانات رفاهی و ایمنی GR کرولا 2025

تمامی تیپ‌های تویوتا جی آر کرولا 2025 از نمایشگر مرکزی 8 اینچی سیستم مولتی مدیا با پشتیبانی بی‌سیم از اپل کارپلی و اندروید اوتو، مسیریابی مبتنی بر پردازش ابری و کنترل صوتی برخوردارند. تیپ پریمیوم و پریمیوم پلاس هم با سقف فیبر کربنی، نمایشگر هدآپ، صندلی‌های ویژه GR Brin Naub با روکش جیر و دوخت قرمز و دریچه‌های مشکی براق عرضه می‌شوند.

در زمینه امکانات ایمنی و کمک‌راننده باید اشاره کرد که هر سه تیپ به مجموعه اختصاصی تویوتا با نام Toyota Safety Sense 3.0 مجهز هستند. این مجموعه شامل سیستم‌هایی نظیر نوربالا خودکار، کروز کنترل داینامیک، دستیار خروج از خط، جلوگیری از برخورد با تشخیص عابر پیاده، تشخیص علائم رانندگی و خط‌خوان می‌شود.

تاریخ عرضه و قیمت نسخه جدید جی آر کرولا

تیپ‌های کور، پریمیوم و پریمیوم پلاس تویوتا جی آر کرولا مدل 2025 به ترتیب حدود 38 هزار، 42 هزار و 47 هزار دلار قیمت‌گذاری شده‌اند. این هاچ بک اسپرت در اواخر سال 2024 به‌صورت رسمی عرضه خواهد شد.

در گجت نیوز بخوانید:
شکایت جمعی از تویوتا؛ خودروساز بزرگ ژاپنی به دادگاه کشیده می‌شود این خودرو اسپرت قدرتمند جدید لکسوس است + ویدیو تویوتا به زودی با عرضه یک شاسی بلند اسپرت، طرفدارانش را شگفت‌زده خواهد کرد خبر بد برای طرفداران تویوتا هایلوکس در سراسر جهان

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*