باتری آیفون 16

افشاگران درمورد ظرفیت باتری آیفون 16 خبرهای بدی دارند

این روزها گوشی های پرچمدار اندرویدی به‌سمت باتری های ۶۰۰۰ میلي‌آمپر ساعتی حرکت می‌کنند؛ اما متاسفانه اخبار منتشر شده در مورد ظرفیت باتری آیفون 16 – iPhone 16 اصلا خوشایند نیست.

طبق سنت هر ساله انتظار داریم که اپل در اواخر شهریور یا اوایل مهر ماه از گوشی های جدید خود رونمایی کند. گوشی هایی که در بسیاری از بخش‌ها از جمله صفحه‌نمایش، چیپست و دوربین کیفیت فوق‌العاده‌ای را ارائه می‌دهند. هرچند ظرفیت باتری هرگز نقطه قوت آیفون نبوده است و ظاهرا این مسئله قرار نیست در سری آيفون 16 نیز تغییر کند.

افزایش محدود ظرفیت باتری آيفون 16 در مقایسه با نسل گذشته

با نزدیک‌شدن به زمان معرفی سری آيفون 16 شاهد انتشار شایعات گوناگونی در رابطه با مشخصات این گوشی‌ ها هستیم. اخیرا نیز یک افشاگر چینی ادعا کرده است که توانسته به جزئیات ظرفیت باتری آیفون های جدید دست پیدا کند. ظاهرا اپل قصد دارد آيفون 16 پرو را با باتری ۳۵۷۷ میلی‌آمپر ساعتی روانه بازار کند که در مقایسه با باتری ۳۲۷۴ میلی‌آمپر ساعتی آيفون 15 تقریبا ۹ درصد بزرگتر است.

همچنین انرژی مورد نیاز آیفون 16 پرو مکس توسط یک باتری ۴۶۷۶ میلی‌آمپر ساعتی تامین خواهد شد که در مقایسه با باتری ۴۴۴۱ میلی‌آمپر ساعتی آيفون 15 پرو مکس از افزایش ۵ درصدی خبر می‌دهد. طبیعتا ظرفیت اعلامی در مقایسه با گوشی‌های اندرویدی چندان جذاب نیست. مخصوصا اینکه سامسونگ در گلکسی S24 اولترا از باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی استفاده کرده است.

باتری آیفون 16

همچنین گفته می‌شود که شیائومی و ریلمی نیز می‌خواهند از باتری‌های ۶۰۰۰ میلي‌آمپر ساعتی در گوشی های پرچمدار خود استفاده کنند. با همه اینها فراموش نکنید که اپل از یک سیستم عامل و چیپست کاملا متفاوت در گوشی‌های خود استفاده می‌کند. همین نیز باعث شده که آيفون عمر باتری بهتری در مقایسه با اکثر گوشی‌های اندرویدی داشته باشد.

به‌عنوان مثال گلکسی اس 24 اولترا می‌تواند با یک بار شارژ تنها ۱۶ ساعت و ۴۸ دقیقه ویدیو پخش کند؛ اما این میزان برای آيفون 15 پرو مکس به ۲۲ ساعت و ۳۶ دقیقه می‌رسد. همچنین گفته می‌شود که اپل می‌خواهد چیپست خود را از نظر مصرف انرژی بهبود بخشیده و از یک پنل بهینه‌تر برای صفحه‌نمایش استفاده کند. این تغییرات در کنار افزایش محدود ظرفیت می‌توانند عمر باتری آيفون را تا حد قابل‌ قبولی افزایش دهند.

علاوه بر اینها ظاهرا اپل بالاخره تصمیم گرفته سرعت شارژ گوشی‌ های آيفون را تغییر دهد. بدین‌ترتیب هر دو مدل آيفون 16 پرو و iPhone 16 Pro Max از شارژ سیمی ۴۰ وات و شارژ بی‌سیم ۲۰ وات پشتیبانی خواهند کرد. این در حالی است که سرعت شارژ آیفون 15 پرو و 15 پرو مکس از ۲۷ وات به‌صورت سیمی و ۱۵ وات به‌‌صورت بی‌سیم فراتر نمی‌رفت.

بیشتر بخوانید:
گوشی های تاشو اپل احتمالا در این تاریخ معرفی خواهند شد چرا خرید آیفون کارکرده اشتباه محض است؟ انتشار تصاویر ماکت آیفون ۱۶؛ طراحی و رنگبندی گوشی جدید اپل را لو داد + عکس

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*