گلکسی زد فلیپ 6

بررسی سامسونگ گلکسی زد فلیپ 6 ؛ طراحی، نمایشگر، باتری، دوربین، سخت افزار و نرم افزار

در این مطلب به بررسی گوشی تاشو سامسونگ گلکسی زد فلیپ 6 – Samsung Galaxy Z Flip 6 می‌پردازیم و مشخصات، طراحی، دوربین، نمایشگر، باتری، نرم افزار، سخت افزار و مزایا و معایب آن را نقد می‌کنیم.

مدتی پیش شرکت سامسونگ با برگزاری رویداد تابستانه گلکسی آنپکد از جدیدترین محصولات خود رونمایی کرد. گل سرسبد این مراسم، نسل جدید گوشی های تاشو کره‌ای یعنی گلکسی زد فولد 6 و گلکسی زد فلیپ 6 بودند. حالا گلکسی زد فلیپ 6 به دفتر گجت نیوز رسیده و ما قصد داریم این گوشی تاشو جذاب را به‌طور کامل و مفصل، بررسی کنیم.

شاید در نگاه اول، تفاوت‌های Z Flip 6 نسبت به نسل قبلی، چندان به چشم نیاید؛ اما سامسونگ روی پیشرفت‌های مهمی مثل عمر باتری و دوربین تمرکز کرده و این باعث شده حالا گلکسی زد فلیپ جدید به گوشی جذاب‌تری تبدیل شود. یکی از مهم‌ترین بهبودهای گوشی تاشو جدید سامسونگ برای سال 2024، قرارگیری باتری بزرگتر درون آن است. البته ظرفیت باتری این گوشی، افزایش نسبتا اندکی داشته، ولی همین پیشرفت نیز مورد استقبال کاربران قرار گرفته است.

گلکسی زد فلیپ 6

همچنین در لیست مشخصات گلکسی زد فلیپ 6، یک دوربین اصلی جدید دیده می‌شود؛ یک حسگر با وضوح بالا که حالا عملکرد بهتری نسبت به مدل قبلی ارائه می‌کند. از دیگر موارد افزوده شده به این گوشی، استاندارد IP جدیدی است که حالا علاوه بر مقاومت در برابر نفوذ آب، در برابر نفوذ جامدات، مثل گردوغبار نیز عملکرد این گوشی را یک درجه ارتقا می‌دهد. البته هنوز قرار نیست  زد فلیپ جدید به‌طور کامل در برابر نفوذ گردوغبار، مقاوم باشد؛ اما همین پیشرفت نیز یک قدم رو به جلو به‌منظور تکامل تاشوی سامسونگ محسوب می‌شود.

همانطور که انتظار می‌رود، یک چیپست جدید به‌عنوان قلب تپنده گلکسی زد فلیپ 6 مورد استفاده قرار گرفته است و خوشبختانه این چیپست در تمام مدل‌ها و در تمام مناطق جهان از نوع اسنپدراگون است. همچنین حافظه رم نیز به 12 گیگابایت افزایش پیدا کرده تا عملکرد گوشی در زمینه مولتی تسکینگ (که یکی از ویژگی‌های کاربردی گوشی های تاشو است) بهبود پیدا کند.

در زمینه طراحی، تفاوت خاصی نسبت به قبل مشاهده نمی‌شود. بر خلاف موتورولا ریزر 2024 و پنل‌های تمام صفحه آن، نمایشگر کاور در Z Flip 6 همچنان همان طراحی قبلی با همان ناچ را حفظ کرده است. بیشتر از از این شما را منتظر نگه نمی‌داریم و در ادامه می‌توانید بررسی کامل بخش‌های مختلف سامسونگ گلکسی زد فلیپ 6  به‌عنوان یکی از بهترین گوشی های سامسونگ در سال 2024 را مطالعه کنید. اما پیش از هر چیز می‌توانید جدول مشخصات فنی و ویدیوی بررسی اختصاصی تاشوی جدید سامسونگ را مشاهده کنید.

بررسی ویدیویی

جدول مشخصات فنی

زمان معرفی و عرضهجولای 2024
ابعاد در حالت باز شده165.1 در 71.9 در 6.9 میلی‌متر
ابعاد در حالت بسته شده85.1 در 71.9 در 14.9 میلی‌متر
وزن187 گرم
جنس بدنهنمایشگر داخلی از جنس پلاستیک تاشو، پنل پشتی شیشه‌‌ای و نمایشگر کاور شیشه‌ای با محافظ گوریلا گلس ویکتوس 2، فریم آلومینیومی
سیم کارتنانو سیم و eSIM
محافظت در برابر نفوذ آب و گردوغباراستاندارد IP48 (مقاومت در برابر نفوذ آب تا عمق 1.5 متری به مدت 30 دقیقه)
نمایشگر در حالت باز شده6.7 اینچی تاشو Dynamic LTPO AMOLED 2X با وضوح 1080 در 2640 پیکسل، تراکم پیکسلی 426 پی پی آی، رفرش ریت 120 هرتز، حداکثر روشنایی 2600 نیت، پشتیبانی از HDR10+، نسبت نمایشگر به بدنه 85.5 درصد
نمایشگر کاور (بیرونی)3.4 اینچی سوپر امولد با وضوح 720 در 748 پیکسل، حداکثر روشنایی 1600 نیت، تراکم پیکسلی 306 پی پی آی، دارای محافظ گوریلا گلس ویکتوس 2
سیستم عامل و رابط کاربریوان یو آی 6.1.1 مبتنی بر اندروید 14
تراشهکوالکام اسنپدراگون 8 نسل 3 چهار نانومتری
پردازندههشت هسته‌ای شامل یک هسته 3.39 گیگاهرتزی Cortex-X4، سه هسته 3.1 گیگاهرتزی Cortex-A720، دو هسته 2.9 گیگاهرتزی Cortex-A720 و دو هسته 2.2 گیگاهرتزی Cortex-A520
پردازشگر گرافیکی (GPU)Adreno 750
رم12 گیگابایت
حافظه ذخیره‌سازی داخلی256 یا 512 گیگابایت از نوع UFS 4.0
پشتیبانی از کارت حافظه جانبیندارد
دوربین پشتیدوگانه
دوربین اول50 مگاپیکسلی واید با فاصله کانونی 23 میلی‌متر، دیافراگم f/1.8، اندازه پیکسل 1.0 میکرومتر، فوکوس خودکار مبتنی بر تشخیص فاز دوال پیکسل (Dual Pixel PDAF)، لرزش‌گیر اپتیکال (OIS)
دوربین دوم12 مگاپیکسلی فوق عریض یا اولترا واید با میدان دید 123 درجه، دیافراگم f/2.2، اندازه پیکسل 1.12 میکرومتر
سایر ویژگی‌های دوربینفلاش LED، اچ دی آر، پانوراما، فیلمبرداری 4K با 30 یا 60 فریم بر ثانیه، فیلمبرداری 1080p با 60 تا 240 فریم بر ثانیه، فیلمبرداری 720p با 960 فریم بر ثانیه
دوربین سلفی10 مگاپیکسلی واید با فاصله کانونی 23 میلی‌متر، دیافراگم f/2.2، اندازه پیکسل 1.22 میکرومتر، پشتیبانی از HDR، فیلمبرداری 4K با 30 یا 60 فریم بر ثانیه
جک 3.5 میلی‌متری هدفونندارد
اسپیکراستریو
اتصالاتWi-Fi 802.11 a/b/g/n/ac/6e, tri-band, Wi-Fi Direct
بلوتوث5.3, A2DP, LE
مکان‌یابیGPS, GALILEO, GLONASS, BDS, QZSS
ان اف سیدارد
یو اس بیتایپ سی 3.2 , OTG
حسگرهاتشخیص اثر انگشت در لبه جانبی، شتاب‌سنج، ژیروسکوپ، مجاورت، قطب‌نما، فشارسنج
باتری4000 میلی‌آمپرساعتی
شارژرشارژ 25 وات سیمی، 15 وات بی سیم، 4.5 وات بی سیم معکوس
رنگ‌بندیزرد، نقره‌ای، سبز نعنایی، آبی، مشکی، سفید، هلویی

گلکسی زد فلیپ 6 درون یک جعبه مقوایی سیاه و سفید مینیمالیستی بازیافتی عرضه می‌شود. مطابق انتظار، به‌جز خود گوشی چیز خاصی درون جعبه وجود ندارد و راهنما، یک کابل USB-C و یک سوزن خروج سیم کارت، تنها چیزهایی هستند که پیدا می‌کنید.

طراحی

گلکسی زد فلیپ 6

اگر طراحی نسل اول گلکسی زد فلیپ تا نسل فعلی را ببینید، به خوبی می‌توانید تکامل را احساس کنید. در مدل سال گذشته با طراحی بدون شکاف در حالت بسته شده، تغییرات بزرگتری را در گلکسی زد فلیپ مشاهده کردیم و امسال نیز سامسونگ به یک‌سری اصلاحات در طراحی این گوشی تاشو، بسنده کرده است. فریم آلومینیومی زد فلیپ 6 از حالت براق به حالت مات و برس‌خورده درآمده و نسبت به قبل مسطح‌تر شده است. دوربین‌های اصلی در پشت گوشی نیز حلقه‌های برجسته‌تری دارند و در سایر موارد، تغییرات ملموسی به‌چشم نمی‌خورد.

از نظر ابعاد، مدل جدید تقریبا مشابه قبل است. در حالت باز شده هیچ تغییری به‌وجود نیامده و فقط در حالت تا شده، گوشی 0.2 میلی‌متر باریک‌تر شده است (14.9 میلی‌متر). وزن گوشی نیز بدون تغییر باقی مانده و همان 187 گرم است که با توجه به افزایش ظرفیت باتری، ثابت ماندن وزن گوشی قابل توجه خواهد بود. با این اوصاف، گلکسی زد فلیپ 6 گوشی سبک و خوش‌دستی محسوب می‌شود.

وقتی گوشی را باز می‌کنید، با صفحه نمایش کشیده‌ای مواجه می‌شوید که نسبت تصویر 22:9 را ارائه می‌کند. ابعاد کشیده و ارتفاع زیاد گوشی در حالت باز شده (نسبت به گوشی‌های عادی) باعث شده‌اند دسترسی به دکمه‌های کناری کمی سخت‌تر از حالت معمول باشد. حسگر تشخیص اثر انگشت نیز در لبه جانبی قرار گرفته که خوشبختانه مثل همیشه، عملکرد مطلوبی دارد و در طول استفاده ما از این گوشی، هیچ مشکلی با آن نداشتیم.

گلکسی زد فلیپ 6

چین‌خوردگی وسط نمایشگر تاشو همیشه در این دسته از گوشی‌ها، مورد بحث بوده است. نمایشگر تاشوی زد فلیپ 6 در دسته خود جزو مسطح‌ترین‌ها نیست و همچنان چین‌خوردگی وسط آن به‌چشم می‌آید و مخصوصا وقتی دستتان را روی آن می‌کشید، می‌توانید به‌خوبی این چین‌خوردگی را احساس کنید. اما کاربرانی که برای مدت طولانی با این گوشی‌ها کار کرده‌اند تایید می‌کنند که این چین و چروک‌ها هیچوقت مزاحمت جدی و آنچنانی برای شما ایجاد نمی‌کنند و به‌خوبی به آن عادت می‌کنید.

یکی از ضعف‌هایی که قبلا در گوشی های تاشو مشاهده می‌کردیم و همچنان در برخی مدل‌های موجود در بازار دیده می‌شوند، آسیب‌پذیری آنها در برابر نفوذ جامدات، مثل گردوغبار است. اما گوشی های تاشو امسال سامسونگ دارای استاندارد IP48 هستند. این استاندارد بدین معناست که مانند قبل، زد فلیپ 6 در برابر نفوذ آب تا عمق 1.5 متری به مدت 30 دقیقه مقاوم هستند و عدد 4 در IP48 نیز نشانگر این موضوع است که جامدات بزرگتر از 1 میلی‌متر نمی‌توانند وارد گوشی شوند و این یک پیشرفت خوب نسبت به نسل‌های قبلی گوشی های سری Z سامسونگ محسوب می‌شود.

یکی از جذابیت‌های اصلی Z Flip 6 قطعا نمایشگر کاور یا بیرونی آن است. شکل بریدگی یا ناچ نمایشگر کاور، بدون شک هم عجیب و متفاوت است و هم ظاهر جذاب و جالبی را ایجاد کرده است. شاید نمایشگرهای گوشی های تاشو موتو ریزر 2024 یا اخیرا صفحه نمایش لبه به لبه شیائومی، چشمگیرتر باشند، اما نمایشگر کاور گلکسی زد فلیپ 6 نیز در نوع خود جالب توجه و به اندازه کافی، خوب و کاربردی است. همچنین، نمایشگر بیرونی زد فلیپ 6 با پوشش گوریلا گلس ویکتوس 2 محافظت می‌شود.

گلکسی زد فلیپ 6 در رنگ‌های متنوعی شامل آبی، نقره‌ای، سبز نعنایی و زرد عرضه می‌شود؛ اما سامسونگ سه رنگ منحصربه‌فرد دیگر را به‌صورت اختصاصی از طریق وبسایت Samsung.com عرضه می‌کند که شامل سفید، مشکی و هلویی هستند.

صفحه نمایش

گلکسی زد فلیپ 6

نمایشگرهای گلکسی زد فلیپ 6 تقریبا تغییری نسبت به نسل قبلی نداشته‌اند. وقتی گوشی را باز می‌کنید با یک نمایشگر 6.7 اینچی تاشو مواجه می‌شوید و یک نمایشگر 3.4 اینچی از جنس شیشه با پوشش محافظ گوریلا گلس ویکتوس 2 در پنل بیرونی قرار گرفته است. هر دو نمایشگر از نوع OLED هستند؛ به‌طور دقیق‌تر، نمایشگر داخلی از نوع تاشو Dynamic LTPO AMOLED 2X و نمایشگر کاور از نوع Super AMOLED.

نمایشگر اصلی از رزولوشن 1080 در 2640 پیکسل با نسبت تصویر کشیده 22:9 بهره می‌برد. در زمینه روشنایی، اعداد مشابهی با گلکسی S24 مشاهده می‌کنید و وقتی گزینه روشنایی تطبیقی را روشن می‌کنید، زد فلیپ 6 کمی نسبت به گلکسی زد فلیپ 5 بهبود یافته است. در حالت دستی، روشنایی با فعال‌سازی گزینه Extra Brightness به حدود 760 نیت می‌رسد و بدون این گزینه نیز حدود 200 نیت کمتر است. حداقل روشنایی اندازه‌گیری شده نیز حدود 1 نیت بوده است. اما در حالت خودکار یا Auto، حداکثر روشنایی به حدود 1600 نیت می‌رسد که با عدد اعلام شده از سوی سامسونگ نیز تطابق دارد. در جدول زیر می‌توانید میزان روشنایی نمایشگر را با برخی گوشی‌های دیگر مقایسه کنید:

گوشیحداکثر روشنایی صفحه سفید در میزان 75 درصد (حالت دستی)حداکثر روشنایی صفحه سفید در میزان 75 درصد (حالت خودکار)
آیفون 15 پرو845 نیت1784 نیت
گلکسی زد فلیپ 5789 نیت1101 نیت
گلکسی زد فولد 6786 نیت1630 نیت
گلکسی اس 24785 نیت1401 نیت
گلکسی زد فلیپ 6760 نیت1475 نیت
ویوو ایکس فلیپ606 نیت1027 نیت
موتورولا ریزر 50 اولترا545 نیت1265 نیت

صفحه نمایش کاور یا بیرونی نیز ظاهرا بدون تغییر باقی مانده است. قطر اسمی این نمایشگر 3.4 اینچ و وضوح آن 720 در 748 پیکسل است و البته برخی از این پیکسل‌ها برای ایجاد فضا برای قرارگیری دوربین‌ها بریده شده‌اند.

نمایشگر اصلی گلکسی زد فلیپ از رفرش ریت یا نرخ تازه‌سازی تصویر 120 هرتزی پشتیبانی می‌کند. کنترل رفرش ریت، نسبتا ساده است و در منو، گزینه‌های تطبیقی و استاندارد پیش روی شما قرار می‌گیرند که حداکثر رفرش ریت 120 و 60 هرتزی را ارائه می‌کنند. البته این گزینه‌ها فقط برای صفحه نمایش اصلی وجود دارند و نمایشگر کاور روی 60 هرتز محدود شده است و خبری از نرخ تازه‌سازی 120 هرتزی برای آن نخواهد بود.

گلکسی زد فلیپ 6

گوشی در حالت آماده به کار روی رفرش ریت 24 هرتز قرار می‌گیرد و در زمان پخش ویدیو، مطابق با نرخ فریم ویدیو روی 24، 30، 48 یا 60 هرتز تنظیم می‌شود. وقتی گوشی را روی حالت تطبیقی یا Adaptive قرار داده باشید، در هنگام بازی کردن شاهد افزایش رفرش ریت، مطابق با نرخ فریم بازی خواهیم بود.

گلکسی زد فلیپ 6 از HDR10 و HDR10+ پشتیبانی می‌کند، ولی خبری از پشتیبانی از دالبی ویژن نیست. شما می‌توانید استریم‌های HDR را در اپلیکیشن‌هایی مثل یوتیوب یا نتفلیکس دریافت کنید. گواهی Widevine L1 نیز تضمین می‌کند که در برنامه‌های با محتوای DRM-Protected (مثل نتفلیکس)، پخش فول اچ دی را دریافت کنید.

استاندارد Ultra HDR Photo گوگل برای افزایش روشنایی تصاویر در برنامه‌های گالری یا مرورگرها نیز پشتیبانی می‌شود و ظاهرا این استاندارد در برنامه گالری داخلی و در Google Photos و همچنین مرورگر کروم کار می‌کند، اما در مرورگر سامسونگ پشتیبانی نمی‌شود.

باتری

گلکسی زد فلیپ 6

یکی از تغییرات مهم و بزرگ گلکسی زد فلیپ امسال، افزایش ظرفیت باتری است. ظرفیت باتری گلکسی زد فلیپ 6 حدود 8 درصد نسبت به قبل بیشتر شده و حالا این گوشی از باتری 4 هزار میلی‌آمپرساعتی تغذیه می‌کند. گوشی های تاشوی اوپو و ویوو دارای باتری‌های 4300 و 4400 میلی‌آمپری هستند و موتو ریزر 50 اولترا از باتری 4000 میلی‌آمپرساعتی استفاده می‌کند. بنابراین با وجود این افزایش ظرفیت باتری، همچنان گلکسی زد فلیپ 6 در مقایسه با رقبا از باتری بزرگی برخوردار نیست؛ اما باید ببینیم این باتری در عمل چه در چنته دارد.

خوشبختانه باتری بزرگتر گلکسی زد فلیپ 6 باعث شده طول عمر باتری و شارژدهی گوشی، پیشرفت معناداری نسبت به نسل‌های قبلی داشته باشد. البته حتما می‌دانید که در شارژدهی یک گوشی، تنها ظرفیت باتری ایفای نقش نمی‌کند و موارد دیگری مثل نمایشگر و چیپست به‌کار رفته در دستگاه نیز تاثیرگذار هستند.

زد فلیپ 6 از نظر شارژدهی نسبت به قبل بهبود پیدا کرده، اما هنوز در مقایسه با رقبای خود، بهترین نیست. در جدول زیر می‌توانید میزان شارژدهی چند گوشی رقیب را در سناریوهای مختلف، مقایسه کنید:

گوشیاستقامت باتریشارژدهی در حالت مکالمهشارژدهی در حالت وبگردیشارژدهی در حالت پخش ویدیوشارژدهی در حالت بازی کردن
گلکسی زد فلیپ 610:35 ساعت25:22 ساعت8:32 ساعت15:20 ساعت6:17 ساعت
گلکسی زد فلیپ 59:29 ساعت27.44 ساعت7.44 ساعت11:53 ساعت5:50 ساعت
موتو ریزر 50 اولترا12:05 ساعت21:54 ساعت10:17 ساعت15:35 ساعت7:55 ساعت
اوپو فایند ان 3 فلیپ12:58 ساعت27:02 ساعت11:15 ساعت16:30 ساعت8:02 ساعت

یکی از انتقاداتی که همیشه به گوشی های سامسونگ می‌شود و در مورد تاشوهای این شرکت نیز صدق می‌کند، سرعت شارژ پایین باتری در مقایسه با نمونه‌های مشابه در شرکت‌های رقیب است. امسال نیز سرعت شارژ گلکسی زد فلیپ 6 شما را شگفت‌زده نمی‌کند. Z Flip 6 از شارژر 25 واتی سیمی، 15 وات بی سیم و 4.5 وات بی سیم معکوس پشتیبانی می‌کند. البته شما برای شارژ کردن زد فلیپ 6 می‌توانید از شارژر 45 وات سامسونگ نیز استفاده کنید؛ اما حداکثر سرعت شارژی که به شما می‌دهد، همان 25 وات خواهد بود.

برای شارژ کردن کامل باتری زد فلیپ 6 (از صفر تا صد درصد) به حدود 1 ساعت و 40 دقیقه زمان نیاز دارید. نکته جالب اینجاست که وقتی گوشی را با شارژر به برق وصل می‌کنید، زمان تخمینی شارژ کامل را حدود 1 ساعت و 20 دقیقه گزارش می‌کند؛ اما در عمل، زمان بیشتری طول می‌کشد تا گوشی به‌طور کامل شارژ شود. در جدول زیر، مقایسه‌ای بین چند رقیب در زمینه سرعت شارژ باتری داریم و همانطور که مشاهده می‌کنید، قهرمان این بخش، موتو ریزر است و اوپو Find N3 Flip نیز عملکرد خوبی از خود نشان می‌دهد.

گوشیپس از 15 دقیقه شارژ شدنپس از 30 دقیقه شارژ شدنزمان لازم برای فول شارژ شدن
موتو ریزر 50 اولترا46 درصد78 درصد47 دقیقه
اوپو فایند ان 3 فلیپ36 درصد65 درصد51 دقیقه
تکنو فانتوم وی فلیپ34 درصد57 درصد55 دقیقه
آیفون 15 پرو32 درصد57 درصد1 ساعت و 33 دقیقه
ویوو ایکس فلیپ30 درصد53 درصد1 ساعت و 27 دقیقه
گلکسی اس 2429 درصد59 درصد1 ساعت و 15 دقیقه
گلکسی زد فلیپ 526 درصد50 درصد1 ساعت و 19 دقیقه
گلکسی زد فلیپ 623 درصد44 درصد1 ساعت و 40 دقیقه

بلندگوها

گلکسی زد فلیپ 6

گلکسی زد فلیپ 6 از بلندگوهای آشنایی استفاده می‌کند که از نوع استریو هستند. یک بلندگو در پایین و دیگری در بالا قرار گرفته‌اند که بلندگوی بالایی وظیفه اسپیکر مکالمه در تماس‌های تلفنی را بر عهده دارد و در هنگام پخش صدا به کمک اسپیکر پایینی می‌آید و یک سیستم استریو را تشکیل می‌دهند.

بلندگوهای زد فلیپ 6 در تست بلندی صدا، عملکرد خوبی از خود نشان می‌دهد و تقریبا هم‌تراز با نسل قبلی است؛ اما به‌خوبی اسپیکرهای گلکسی S24 یا موتو ریزر 50 اولترا نمی‌رسد. در زمینه ایجاد صدای باس نیز پیشرفت اندکی نسبت به قبل مشاهده می‌شود. تنظیم صدا، خوب است، اما به‌طور کلی گکسی S24 صدای سرزنده‌تر، بلندتر و متعادل‌تری را تولید می‌کند. اما موتو ریزر 50 اولترا در زمینه بلندی صدا و کیفیت، عملکرد بهتری را به نمایش می‌گذارد.

در کل، اسپیکرهای استریو گلکسی زد فلیپ 6 نسبت به نسل قبلی بهبود جزئی داشته و عملکرد قابل قبولی دارد؛ اما بهترین در نوع خود نیست.

نرم افزار

گلکسی زد فلیپ 6

گلکسی زد فلیپ 6 روی سیستم عامل اندروید 14 اجرا می‌شود و از رابط کاربری وان یو آی 6.1.1 بهره می‌برد که برای گوشی های تاشو طراحی شده و توسعه یافته است. سامسونگ در امتداد گوشی های سری S24، سیاست پشتیبانی نرم افزاری هفت ساله را برای گوشی های شاخص خود در نظر گرفته و به این ترتیب، گلکسی Z Flip 6 نیز تا هفت نسخه اصلی سیستم عامل اندروید و همچنین آپدیت‌های نرم افزاری معمولی و امنیتی را دریافت می‌کند.

عملکرد نرم افزاری و رابط کاربری گلکسی زد فلیپ در حالت معمول، مانند سایر گوشی های پرچمدار سامسونگ است؛ اما این شرکت کره‌ای، برخی ویژگی‌های مخصوص گوشی های تاشو را به رابط کاربری وان یو آی 6.1.1 اضافه کرده است. این رابط کاربری اکنون به نقطه‌ای رسیده که یکی از کامل‌ترین، بهینه‌ترین و پیشرفته‌ترین برداشت‌ها از سیستم عامل اندروید را در گوشی های تاشو ارائه می‌کند.

طبیعتا یکی از ویژگی‌های برجسته سری Z Flip، صفحه نمایش بیرونی آن است. در یکی دو سال اخیر با بزرگ‌تر شدن نمایشگر کاور در مقایسه با نسخه‌های اولیه زد فلیپ، حالا شما می‌توانید کارهای زیادی را روی این نمایشگر انجام دهید، اما نه همه کارها را. به‌عنوان مثال، گوشی تاشو موتو ریزر، عملا یک نسخه کامل از سیستم عامل اندروید را روی نمایشگر بیرونی اجرا می‌کند؛ اما رابط کاربری در نمایشگر کاور زد فلیپ 6 به برخی از برنامه‌ها و کاربردها محدود شده است. ویجت‌ها نقش اصلی را در این نمایشگر ایفا می‌کنند و خوشبختانه، سامسونگ ویجت‌های بسیار زیادی را برای این بخش در اختیار کاربران قرار داده است.

گلکسی زد فلیپ 6

شما در نمایشگر کاور یا بیرونی می‌تواند نوتیفیکیشن‌ها را مشاهده کنید، یک صفحه نمایش همیشه روشن داشته باشید، به برخی از تنظیمات سریع دسترسی داشته باشید و با ویجت‌ها کار کنید. این موارد به شما کمک می‌کنند که برای هر کار کوچکی مجبور به باز کردن گوشی و کار کردن با نمایشگر اصلی نشوید. همچنین شما قادر خواهید بود روی نمایشگر کاور با دوربین اصلی گوشی، سلفی بگیرید و با هوش مصنوعی و ابزار Google Gemini کار کنید.

هوش مصنوعی به یکی از کلیدواژه‌های مهم مراسم‌های اخیر و محصولات جدید سامسونگ تبدیل شده و سامسونگ تلاش می‌کند تا هم با Galaxy AI از رقبا جلو بزند و همچنین به همکاری خود با گوگل و استفاده از ابزارهای این شرکت، ادامه دهد. در این راستا، مجموعه‌ای از ویژگی‌های مبتنی بر هوش مصنوعی در گلکسی زد فلیپ 6 وجود دارند که در بسیاری موارد، می‌توانند بسیار مفید و کاربردی واقع شوند. از این جمله می‌توان به ویژگی رونویسی، ترجمه و خلاصه‌سازی خودکار از روی صدای ضبط شده اشاره کرد. همچنین سامسونگ قابلیت ترجمه PDF را به Note Assist اضافه کرده است.

بر خلاف گلکسی زد فولد، در گلکسی زد فلیپ‌ها خبری از قلم S Pen نیست. با این حال شما می‌توانید با انگشتان خود روی نمایشگر، doodle بکشید و قابلیت Sketch to image نیز به شما اجازه می‌دهد تا در برنامه گالری یا Notes، اشیایی را روی تصاویر یا متن قرار دهید. ویژگی ترجمه زنده یا Live Translation نیز اکنون حالت مکالمه ویژه‌ای دارد که به‌طور خاص برای استفاده از فرم فکتور گوشی های تاشو گلکسی زد فولد 6 و گلکسی زد فلیپ 6 طراحی شده است. در این حالت، یکی از طرفین مکالمه می‌تواند ترجمه زنده را در صفحه اصلی ببیند و طرف دیگر نیز ترجمه زنده را در صفحه نمایش کاور مشاهده می‌کند. همچنین قابلیت ترجمه زنده، اکنون فراتر از برنامه پیش‌فرض گوشی سامسونگ رفته و به مجموعه‌ای از برنامه‌های محبوب شخص ثالث نیز راه یافته است.

قابلیت‌های مبتنی بر هوش مصنوعی در Photo Assist برای ویرایش عکس گسترش یافته و قابلیت‌هایی برای تنظیم زوایای تصویر، پر کردن شکاف‌های اطراف لبه‌ها و انتخاب، جابه‌جایی، تغییر اندازه یا حذف اشیا در کادر نیز بهبود پیدا کرده‌اند. حالت Portrait Studio نیز سبک‌های پرتره مختلفی مانند کارتونی سه بعدی یا آبرنگی را روی تصاویر شما ایجاد می‌کند.

این‌هایی که گفتیم، تنها بخشی از ویژگی‌های جدیدی هستند که در رابط کاربری گلکسی زد فلیپ 6 گنجانده شده‌اند. لیست قابلیت‌های مبتنی بر هوش مصنوعی، بسیار پربارتر از این‌ها است، اما برای جلوگیری از طولانی شدن بیش از حد این مطلب، از بیان همه آنها خودداری می‌کنیم. به این لیست کامل، باید تمام قابلیت‌هایی که پیش از این در گوشی‌های سری گلکسی S24 سامسونگ نیز وجود داشته‌اند را اضافه کنیم. برای مثال، قابلیت composer که در صفحه کلید سامسونگ تعبیه شده می‌تواند متنی را بر اساس کلمات کلیدی ساده، تولید کند. قابلیت Circle to Search یک ویژگی در سراسر سیستم عامل است که شما می‌توانید با کشیدن دایره روی هر آیتمی در صفحه، درباره آن در اینترنت جست‌وجو کنید. در نهایت باید به این نکته اشاره کنیم که هوش مصنوعی Google Gemini نیز به‌طور کامل با گوشی های جدید سری گلکسی Z یکپارچه شده است.

سخت افزار

گلکسی زد فلیپ 6

بر خلاف گوشی های سری گلکسی S24 که باز هم در دو نسخه دارای چیپست اسنپدراگون یا اگزینوس در مناطق مختلف عرضه می‌‌شوند، سامسونگ گوشی های تاشو امسال خود را فقط با تراشه کوالکام اسنپدراگون روانه بازار کشورهای مختلف کرده است. گلکسی زد فلیپ 6 به تراشه 4 نانومتری Snapdragon 8 Gen 3 for Galaxy (نسخه ویژه‌ و بهینه‌تری از اسنپدراگون 8 نسل 3) مجهز شده است. این نسخه از اسنپدراگون 8 نسل 3 معمولی، کمی قوی‌تر و سریع‌تر است؛ اما تفاوت‌ها آنقدر زیاد نیستند و در مجموع می‌توان گفت این تراشه تقریبا همان چیپستی است که در سال 2024 می‌توانید در گوشی های بالارده و گران‌قیمت اندرویدی مشاهده کنید.

برای گلکسی زد فلیپ 6، حافظه ذخیره‌سازی 256 یا 512 گیگابایت از نوع UFS 4.0 ارائه شده است. گلکسی زد فولد 6 دارای نسخه 1 ترابایتی هم هست، اما در زد فلیپ جدید، حداکثر میزان حافظه‌ای که دریافت می‌کنید، 512 گیگابایت بوده و پشتیبانی از کارت حافظه جانبی نیز وجود ندارد. هر دو نسخه به 12 گیگابایت رم از نوع LPDDR5X مجهز شده‌اند. همچنین پردازنده 8 هسته‌ای این گوشی از یک هسته 3.39 گیگاهرتزی Cortex-X4، سه هسته 3.1 گیگاهرتزی Cortex-A720، دو هسته 2.9 گیگاهرتزی Cortex-A720 و دو هسته 2.2 گیگاهرتزی Cortex-A520 تشکیل شده است.

اما بیایید ببینیم زد فلیپ 6 با چنین مشخصاتی، چه عملکردی در بنچمارک‌ها از خود بر جای می‌گذارد. در بنچمارک‌های انجام شده، Z Flip 6 نتایج قابل انتظاری از یک گوشی دارای تراشه اسنپدراگون 8 نسل 3 کسب نکرد. در واقع طبق نتایج بنچمارک‌ها، گوشی گلکسی اس 24 اولترا بسیار بیشتر از زد فلیپ 6 و حتی زد فولد 6، ما را شگفت‌زده کرده بود و تاشوهای جدید سامسونگ قرار نیست به آن اندازه قدرتمند باشند.

در ادامه می‌توانید نتایج بنچمارک‌های انجام شده مثل گیک بنچ 6، آنتوتو 10 و 3D Mark را مشاهده کنید. همانطور که می‌بینید، گلکسی Z Flip 6 به‌اندازه کافی گوشی قدرتمندی است، اما از برخی رقبای خود عقب می‌ماند.

گیک بنچ 6 چند هسته‌ای

Xiaomi 14 : 6810
Galaxy S24 : 6747
Galaxy Z Flip 6 : 6265
Galaxy Z Flip 5 : 5478
Oppo Find N3 Flip : 4601
Moto Razr 50 Ultra : 4441
Vivo X Flip : 4255
Tecno Phantom V Flip : 3333

گیک بنچ 6 تک هسته‌ای

Galaxy S24 : 2177
Xiaomi 14 : 2125
Galaxy Z Flip 5 : 2100
Galaxy Z Flip 6 : 2081
Oppo Find N3 Flip : 1866
Moto Razr 50 Ultra : 1866
Vivo X Flip : 1699
Tecno Phantom V Flip : 1084

آنتوتو 10

Xiaomi 14 : 2003429
Galaxy S24 : 1696727
Galaxy Z Flip 5 : 1507319
Galaxy Z Flip 6 : 1400594
vivo X Flip : 1262803
Moto Razr 50 Ultra : 1140567
Oppo Find N3 Flip : 1040608
Tecno Phantom V Flip : 734846

3DMark (offscreen) Wild Life (1440p)

Xiaomi 14 : 15389
Galaxy Z Flip 6 : 14606
Galaxy S24 : 14351
Motorola Razr 50 Ultra : 12024
Galaxy Z Flip 5 : 11305
vivo X Flip : 10726
Tecno Phantom V Flip : 4502

در بخش خنک‌کنندگی، خنک شدن یک گوشی تاشوی صدفی، هرگز آسان نیست. در سال‌های گذشته دیده بودیم که عملکرد زد فلیپ‌ها در کنترل حرارت، کاربران را راضی نمی‌کرد؛ اما زد فلیپ 6 پیشرفت قابل توجهی در این بخش به ارمغان آورده است. در این گوشی از یک محفظه بخار بزرگ استفاده شده که ظاهرا حتی از S24 Ultra نیز بزرگ‌تر است. به این ترتیب، زد فلیپ جدید در مقایسه با قبل، بسیار بهتر از همیشه وظیفه خنک‌کنندگی را انجام می‌دهد و شما کمتر شاهد داغ شدن بیش از حد گوشی خواهید بود.

دوربین

گلکسی زد فلیپ 6

سامسونگ برای دوربین اصلی گلکسی زد فلیپ 6 از یک سنسور جدید استفاده کرده است. در زد فلیپ جدید خبری از دوربین تله فوتو نیست، اما حالا دوربین اصلی گوشی ارتقا پیدا کرده و عملکرد بهتری از خود نشان می‌دهد. در این نسل از دوربین اصلی تتراسل استفاده شده؛ همان دوربینی که در زد فولد 6 و چندین گوشی دیگر از سری گلکسی S در سال‌های گذشته و حال حاضر، مورد استفاده قرار گرفته است. سنسور اصلی 50 مگاپیکسلی شاید در نگاه اول، چیز خارق‌العاده‌ای نباشد؛ اما وجود این دوربین برای زد فلیپ 6 بسیار مهم است و قابلیت بزرگنمایی بدون افت کیفیت را به کاربران هدیه می‌کند.

مشخصات دوربین‌های گلکسی زد فلیپ 6 را در ادامه مطالعه می‌کنید:

  • دوربین اصلی: 50 مگاپیکسلی واید با فاصله کانونی 23 میلی‌متر، سنسور ایزوسل GN3، اندازه سنسور1/1.57 اینچی، اندازه پیکسل 1.0 میکرومتر، دیافراگم f/1.8، فوکوس خودکار مبتنی بر تشخیص فاز دوال پیکسل (Dual Pixel PDAF)، لرزش‌گیر اپتیکال (OIS)، فیلمبرداری 4K در 60 فریم بر ثانیه
  • دوربین دوم: 12 مگاپیکسلی اولترا واید یا فوق عریض با فاصله کانونی 13 میلی‌متر، سنسور ایزوسل 3LU، اندازه سنسور 1/3.2 اینچ، اندازه پیکسل 1.12 میکرومتر، دیافراگم f/2.2، فوکوس ثابت، فیلمبرداری 4K در 60 فریم بر ثانیه
  • دوربین سلفی: 10 مگاپیکسلی واید با فاصله کانونی 23 میلی‌متر، سنسور ایزوسل 3J1، اندازه سنسور 1/3 اینچ، اندازه پیکسل 1.22 میکرومتر، دیافراگم f/2.5، فوکوس ثابت، فیلمبرداری 4K در 60 فریم بر ثانیه

گلکسی زد فلیپ 6 دارای دوربین سلفی خوبی است که در بالای نمایشگر داخلی و درون یک ناچ حفره‌ای قرار گرفته است. با این حال شما می‌توانید به کمک نمایشگر بیرونی و با استفاده از دوربین اصلی نیز عکس‌های سلفی بگیرید. اما حالا بیایید ببینیم سه دوربین Z Flip 6 چه عملکردی از خود نشان می‌دهند.

دوربین اصلی در نور روز، عملکرد بسیار خوبی دارد. عکس‌های ثبت شده دارای جزئیات بالا و بدون نویز هستند و جزئیات تصادفی نیز از ظاهری کاملا ارگانیک بهره می‌برد. داینامیک رنج یا دامنه پویای عالی و سطوح اشباع مناسب باعث شده‌اند تصاویری دقیق، زیبا و دلپذیر به ثبت برسند.

حالت Scene Optimizer یا بهینه‌ساز صحنه همچنان وجود دارد، اما اکنون یک سطح بیشتر در منوی تنظیمات پیش روی شما قرار گرفته که به‌طور پیش‌فرض، خاموش است. البته این سطوح و حالت‌‌ها خیلی هم تغییر اساسی در عکس‌های ثبت شده ایجاد نمی‌کنند و به سختی می‌توانید تفاوت دو نسخه از این صحنه‌ها را از یکدیگر تشخیص دهید.

وقتی عکس‌های دوربین گلکسی زد فلیپ 6 را با نسل قبلی مقایسه می‌کنید، شاهد جزئیات طبیعی‌تر با شارپنس بهتر خواهید بود. فلیپ جدید، جزئیات صورت را با وضوح بیش از حد و غیر مصنوعی به ثبت نمی‌رساند، رنگ پوست کاملا دوست‌داشتنی است و نوردهی به خوبی برای سوژه تنظیم می‌شود. در حالت رزولوشن کامل یا Full-Res نیز می‌توانید عکس‌های بسیار خوبی در وضوح بالا ثبت کنید. این عکس‌ها نیز جزئیات بسیار زیادی دارند و با بزرگنمایی کردن عکس نیز جزئیات کمتری از دست می‌رود.

شما می‌توانید در حالت 2x با بزرگنمایی دو برابری نیز عکس‌های خوبی را ثبت کنید. به‌لطف سنسور جدید، عکس‌های ثبت شده در این حالت نسبت به قبل بهتر شده‌اند و جزئیات بیشتر و ظاهر طبیعی‌تر در آنها به‌چشم می‌خورد. در صورت عکاسی از سوژه انسانی با بزرگنمایی 2x (چه در حالت معمولی و چه در حالت پرتره)، نتایج خوبی را دریافت می‌کنید. حتی در این حالت، پرسپکتیو بهتری نسبت به فاصله کانونی دوربین اصلی خواهید داشت.

اما به دوربین 12 مگاپیکسلی اولترا واید یا فوق عریض می‌رسیم. شاید این سنسور روی کاغذ مشخصات چندان جذاب و شگفت‌آوری نداشته باشد؛ اما در واقع عملکرد بدی از خود نشان نمی‌دهد. نقطه ضعف اصلی این دوربین، فقدان فوکوس خودکار است. بنابراین شما برای گرفتن یک عکس خوب با دوربین فوق عریض باید فاصله مناسب با سوژه را رعایت کنید و گرفتن نتیجه مناسب با سوژه‌های نزدیک‌تر از حدود 40 سانتی‌متر، بسیار سخت خواهد بود. با این حال، دامنه دینامیکی خوب، رنگ‌های دوست‌داشتنی و جزئیات و شارپنس مناسب، رضایت شما را جلب می‌کنند.

وقتی عملکرد دوربین فوق عرض گلکسی زد فلیپ 6 را با نسل قبلی مقایسه می‌کنیم، تفاوت‌ها آنقدر زیاد نیستند و تنها چیزی که جلب توجه می‌کند این است که شارپنس تا حدودی کاهش پیدا کرده و احتمالا دانه‌های کمتری را در آسمان یا سایر مناطق با رنگ یکنواخت مشاهده می‌کنید.

دوربین سلفی و 10 مگاپیکسلی که در بالای نمایشگر داخلی قرار گرفته نیز می‌تواند عکس‌های بسیار خوبی با جزئیات بالا ثبت کند. رنگ‌ها زنده هستند و دامنه دینامیکی نیز بسیار خوب است. با این حال همانطور که پیش از این گفته بودیم، شما می‌توانید از دوربین اصلی گوشی و با کمک نمایشگر کاور نیز عکس‌های سلفی بگیرید و نتایج بهتری را دریافت کنید. همچنین می‌توانید از دوربین فوق عریض برای گرفتن عکس‌های سلفی دسته جمعی بهره ببرید.

برای عکاسی در نور کم و شب‌ها، حالت شب یا Night Mode در دسترس شما قرار گرفته است. دوربین اصلی در شب و محیط‌های کم‌نور نیز می‌تواند عکس‌های خوبی بگیرد. میزان جزئیات راضی‌کننده است، White Balance خودکار با روشنایی خیابان از بین نمی‌رود و اشباع رنگ در تاریکی، آسیب نمی‌بیند. دامنه دینامیکی نیز در حالت معمولی خوب است و در نایت مود یا حالت شب، کنتراست کمی بیشتر از حالت عادی است.

حالت شب یا نایت مود، به‌طور واضحی نقاط برجسته را کاهش می‌دهد و سایه‌ها نیز ممکن است به‌طور جزئی تقویت شوند. در کل، عکس‌های ثبت شده با زد فلیپ 6 در شب‌ها، بهبود قابل توجهی نسبت به زد فلیپ 5 داشته و جزئیات بهتر و دامنه دینامیکی بهبودیافته‌ای را به نمایش می‌گذارند. در حالت بزرگنمایی 2x نیز عکس‌های ثبت شده در شب، کاملا قابل استفاده هستند و باز هم نسبت به نسل قبلی بهبود یافته‌اند. در زد فلیپ 6 جزئیات ریزتری به ثبت می‌رسند و عکس‌ها طبیعی‌تر به‌نظر می‌رسند؛ در حالی که در زد فلیپ 5، پردازش بیش از حدی در تصاویر به‌چشم می‌خورد.

دوربین فوق عریض نیز در نور کم می‌تواند عکس‌هایی با دامنه دینامیکی خوب و رنگ‌های مناسب ثبت کند. جزئیات بسیار خوب است، اما مقداری نویز در تصاویر دیده می‌شود.

فیلمبرداری

گلکسی زد فلیپ 6

گلکسی زد فلیپ 6 با هر سه دوربین خود می‌تواند تا رزولوشن 4K60 اقدام به ضبط ویدیو کند. در دوربین اصلی خبری از ضبط ویدیوی 8K نیست؛ در حالی که زد فولد 6 با سخت افزار مشابه، قابلیت ضبط ویدیوی 8K را نیز ارائه می‌کند. علاوه بر این، در حالت Pro Video می‌توانید نرخ فریم را روی 24 فریم بر ثانیه تنظیم کنید.

کدک پیش فرض ویدیوهای ضبط شده، h.265 است، اما گزینه‌های بیشتری نیز در تنظیمات وجود دارد که می‌توانید بر اساس اولویت کیفیت یا اولویت اندازه فایل، گزینه مناسب را انتخاب کنید. همچنین می‌توانید در زمان استفاده از کدک h.265، حالت ضبط HDR10+ را نیز فعال کنید.

لرزش‌گیر الکترونیکی در همه حالت‌ها در تمام دوربین‌ها وجود دارد و البته می‌توانید در تنظیمات، آن را خاموش کنید. عملکرد لرزش‌گیر نیز واقعا قابل ستایش است و هیچ مشکلی در آن مشاهده نمی‌شود. ویدیوهای 4K ضبط شده در نور روز، چه با دوربین اصلی و چه با دوربین فوق عریض، کاملا خوب هستند. رنگ‌ها دوست‌داشتنی، دامنه دینامیکی گسترده و جزئیات نیز راضی‌کننده هستند. در حالت عادی، ویدیوهای ضبط شده در زد فلیپ 6 با نسل قبلی برابری می‌کند، اما در حالت 2x یا بزرگنمایی دو برابری، نتایج بهتری نسبت به قبل دریافت می‌کنید.

در تاریکی نیز دوربین اصلی برای فیلم‌برداری واقعا خوب کار می‌کند، اما فیلمبرداری با دوربین فوق عریض در محیط‌های کم‌نور، کمی نویزدار است.

جمع بندی

گلکسی زد فلیپ 6

با وجود این‌که در چند سال اخیر مدل‌های متنوعی در بازار گوشی های تاشو عرضه شده‌اند، اما همچنان تنوع مدل‌ها آنقدر هم زیاد نیست. همچنین برخی از مدل‌ها فقط به بازارهای خاص محدود شده‌اند و به همین دلیل در کل، انتخاب شما برای خرید یک گوشی تاشو، محدودتر از خرید گوشی های معمولی است. اصلی‌ترین رقیب برای گلکسی زد فلیپ 6، موتورولا ریزر 50 اولترا یا ریزر 2024 است که چند مزیت کلیدی دارد و عمر باتری و سرعت شارژ، مهم‌ترین آنها است. همچنین نمایشگر کاور ریزر 50 اولترا بزرگتر و مفید‌تر از زد فلیپ 6 است. بلندگوها در زد فلیپ 6 خوب هستند، اما در ریزر 2024 عالی ارزیابی می‌شوند و از سوی دیگر، گوشی تاشو ریزر فاقد دوربین فوق عریض یا اولترا واید است.

قیمت این دو گوشی در بازار اروپا یکسان است، اما ریزر در بازار آمریکا از گلکسی زد فلیپ 6 ارزان‌تر است و البته گوشی تاشو موتورولا در تعداد انگشت‌شماری به‌صورت غیر رسمی به بازار ایران رسیده است. اوپو Find N3 Flip نیز یکی دیگر از رقبا محسوب می‌شود که در بازارهای محدودی عرضه شده و به بازار ایران نیز وارد نشده است. البته حدود یک سال از معرفی و عرضه این گوشی تاشو اوپو می‌گذرد، اما ماژول دوربین بهتر آن می‌تواند یک مزیت رقابتی محسوب شود.

اگر هم بخواهید بیشتر هزینه کنید، می‌توانید به سراغ گلکسی زد فولد 6 بروید که سبک متفاوتی نسبت به زد فلیپ دارد. در صورتی که اصراری به خرید یک گوشی تاشو ندارید، گلکسی S24 می‌تواند یکی از بهترین انتخاب‌ها برای شما، آن هم با هزینه کمتر باشد.

گلکسی زد فلیپ 6

در هر صورت، گلکسی زد فلیپ 6 پیشرفت‌هایی نسبت به نسل قبلی خود داشته؛ اما این پیشرفت‌ها آنقدر هم اساسی و بزرگ نیستند. گوشی تاشو صدفی سامسونگ، هر سال بهتر از قبل شده و اکنون دیگر می‌توان گفت به تکامل رسیده است. شاید بتوان بزرگترین ضعف Z Flip 6 را سرعت شارژ پایین آن دانست که توان رقابت با محصولات سایر شرکت‌ها را ندارد. نمایشگر کاور نیز اگرچه به اندازه کافی، جذاب و کاربردی است، اما در نوع خود بهترین نیست.

دوربین اصلی جدید گلکسی زد فلیپ 6 کاملا رضایت کاربران را جلب می‌کند و عملکرد دوربین را یک پله ارتقا بخشیده است. افزایش ظرفیت باتری که متعاقبا به افزایش شارژدهی گوشی منجر شده است، یک پیشرفت دیگر است که قطعا مورد استقبال قرار می‌گیرد. رابط کاربری One UI مثل همیشه با ویژگی‌ها و قابلیت‌های متعدد و جذابی که در اختیار کاربران قرار می‌دهد، دوست‌داشتنی است و حالا سامسونگ با ارائه برخی ویژگی‌های جدیدتر، برخی اصلاحات و اضافه کردن ویژگی‌های مبتنی بر هوش مصنوعی، یک بسته نرم افزاری فوق‌العاده جذاب را به کاربران ارائه می‌کند. همچنین همکاری نزدیک با گوگل در زمینه هوش مصنوعی، می‌تواند یک مزیت دیگر برای خریداران این گوشی تاشو محسوب شود.

در زمینه طراحی نیز تفاوت‌ها آنقدر چشمگیر نیستند، ولی ما با یک گوشی زیبا و خوش‌ساخت روبه‌رو هستیم. همچنین سامسونگ امسال استاندارد IP48 را برای این گوشی دریافت کرده که نشان‌دهنده مقاومت آن در برابر نفوذ آب و جامدات بزرگتر از یک میلی‌متر است. در نهایت باید بگوییم سامسونگ گلکسی زد فلیپ 6 یکی از بهترین گوشی های تاشو بازار در سبک خود محسوب می‌شود و قطعا محصول جذاب و دوست‌داشتنی است؛ اما همچنان جای پیشرفت وجود دارد و امیدواریم سامسونگ در سال آینده، تغییرات و پیشرفت‌های بزرگتری را در این گوشی اعمال کند.

مزایا و معایب

مزایا
  • استاندارد IP48 برای محافظت در برابر نفوذ آب و جامدات
  • بهبود عمر باتری نسبت به نسل قبلی
  • ویژگی‌های نرم افزاری عالی با حضور Galaxy AI
  • ماژول دوربین همه‌کاره و کارآمد با بزرگنمایی 2x بهتر
معایب
  • سرعت شارژ کند
  • نمایشگر کاور می‌تواند بزرگتر و کاربردی‌تر باشد
همچنین بخوانید:
سامسونگ برای پیش خرید گلکسی زد فولد ۶ و زد فلیپ ۶ هدایای ویژه در نظر گرفت نگاه نزدیک گجت نیوز به گلکسی زد فولد ۶ و زد فلیپ ۶ سامسونگ +‌ گالری تصاویر گلکسی زد فلیپ 6 در برابر گلکسی S24؛ آیا 2024 سال فلیپ فون‌هاست؟ پیش فروش گلکسی زد فولد ۶ و گلکسی زد فلیپ ۶ در ایران آغاز شد

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*