پدافند هوایی جدید ایران

پدافند هوایی جدید ایران در تهران دیده شد

پدافند هوایی جدید ایران در تهران رویت شد. این سیستم دفاعی جدید کشور می‌تواند در انهدام پهپادها و سایر اهداف تهدیدآمیز موثر عمل کند.

به گزارش وب‌سایت Defence Blog، یک پدافند هوایی کوتاه‌بُرد جدید به‌تازگی در تهران رویت شد؛ موضوعی که در اخبار نظامی بازتاب داده شده است. به نظر می‌رسد این پدافند نسخه پیشرفته و ارتقا یافته یکی از سیستم‌های دیگر ایرانی است.

مشخصات پدافند هوایی جدید ایران

پدافند هوایی جدید ایران

این سیستم دفاعی به یک سنسور الکترو-نوری با چرخش سریع و دو پاد مجهز است که هر کدام چهار نگهدارنده موشک‌انداز را در بر می‌گیرند. همچنین شنیده‌ها حکایت از این دارند که برای مهار و انهدام پهپادها، موشک‌های کروز، هلیکوپترها و اهداف هوایی در ارتفاع پایین توسعه داده شده است.

برخی از منابع ادعا کرده‌اند که پدافند هوایی جدید ایران در واقع نسخه پیشرفته پدافند هوایی کوتاه‌برد قابل حمل مجید (با نام دقیق AD-08 Majid) به حساب می‌آید. سیستم پدافند مجید برد 700 متر تا 15 کیلومتر دارد و می‌تواند اهدافی در ارتفاع بین 20 متر تا 6 کیلومتر را هدف بگیرد.

اخیرا غزه، بزرگ‌ترین پهپاد ایرانی هم به نمایش گذاشته شد که تغییرات زیادی را نسبت به شاهد 126، سری قبلی خود تجربه کرده است. این پهپاد از موتور توربوپراپ، مدت پرواز 35 ساعت، سقف سرعت 350 کیلومتر بر ساعت و توان حمل حداکثر 500 کیلوگرم برخوردار است و از رادار تصویربرداری SAR پشتیبانی می‌کند.

در گجت نیوز بخوانید:
اینها بدترین هواپیماهای نظامی جهان در طول تاریخ هستند پیشرفته ترین موشک های هایپرسونیک در جهان نگاهی به بزرگترین نبردهای هوایی تاریخ؛ وقتی غرش جنگنده ها تمام نمی‌شود سلاح جدید اروپایی ها، قاتل جنگنده، موشک، پهپاد و هلیکوپتر است

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*