کیا تلوراید و سورنتو کوشا خودرو

کیا تلوراید و سورنتو کوشا خودرو، مهمان جدید بازار ایران هستند

شرکت کوشا خودرو در جدیدترین طرح واردات ویژه جانبازان، دو شاسی بلند جذاب کیا تلوراید و کیا سورنتو را برای بازار ایران در نظر گرفته است که در ادامه با مشخصات فنی و قیمت احتمالی آن‌ها همراه شما خواهیم بود.

چند سالی می‌شود که بازار خودرو ایران از شاسی بلندهای بزرگ کره‌ای محروم است و متاسفانه به لطف تحریم‌ها، هیچ امیدی برای بازگشت این خودروها به ایران وجود نداشت. اما اکنون خبرهای جذابی از بازگشت کراس اور محبوب و بزرگ کیا یعنی سورنتو به ایران گزارش می‌شود که قرار است به همراه دوست بزرگ‌تر خود یعنی شاسی بلند کیا تلوراید و با عاملیت کوشا خودرو، در طرح واردات خودرو ویژه جانبازان، به کشور بیاید. در ادامه با مشخصات فنی و قیمت احتمالی این دو خودرو همراه شما هستیم.

معرفی کیا سورنتو و کیا تلوراید کوشا خودرو

شرکت کوشا خودرو، نماینده رسمی کیا در ایران، قصد دارد دو مدل لوکس و بزرگ این برند کره‌ای یعنی تلوراید و سورنتو را به بازار ایران بیاورد. این خودروها قرار است از طریق طرح‌های ویژه وارداتی برای جانبازان گرامی، عرضه شوند.

کیا سورنتو کوشا خودرو

کیا تلوراید و سورنتو کوشا خودرو

سورنتو، نامی آشنا برای علاقه‌مندان به خودروهای شاسی‌بلند در ایران است. نسل‌های قبلی این خودرو در بازار کشورمان حضور داشتند و حالا کوشا خودرو قصد دارد نسل چهارم سورنتو را که در سال 2020 معرفی شده و به تازگی فیس‌ لیفت شده است، به بازار ایران عرضه کند. سورنتو به دلیل طراحی جذاب، امکانات رفاهی فراوان و عملکرد رانندگی خوب، همیشه یکی از گزینه‌های محبوب در کلاس خود بوده است. باید اشاره کنیم که سورنتو در کلاس جهانی با تنوع بیشتری از پیشرانه‌ها عرضه می‌شود که شامل موتورهای 2.5 لیتری چهار سیلندر تنفس طبیعی و توربو، 3.5 لیتری V6 و 1.6 لیتری توربوشارژ هیبریدی است که احتمالا با پیشرانه 2.5 لیتری تنفس طبیعی راهی ایران شود. این تنوع در پیشرانه‌ها به مشتریان سورنتو امکان انتخاب گسترده‌تری می‌دهد. قیمت کیا سورنتو کوشا خودرو احتمالا نزدیک به 35 هزار دلار باشد یعنی قیمت این خودرو در نمایندگی کوشا خودرو شاید در محدوده 4 میلیارد تومان حرکت کند. اکستریم TXL مدیران خودرو از نظر قد و قامت، شاید جذاب‌ترین رقیب کیا سورنتو کوشا خودرو باشد.

کیا تلوراید کوشا خودرو

کیا تلوراید و سورنتو کوشا خودرو

در مقابل سورنتو، تلوراید یک چهره جدید برای بازار ایران است. این شاسی‌بلند بزرگ که به طور خاص برای بازار آمریکا طراحی شده، در سال 2019 معرفی شد و به سرعت به یکی از پرفروش‌ترین خودروهای کلاس خود در آمریکا تبدیل شد. طراحی جسورانه، فضای داخلی جادار و امکانات رفاهی پیشرفته، از جمله دلایل محبوبیت تلوراید در بازار آمریکا هستند. تلوراید تنها با یک پیشرانه 3.8 لیتری V6 تنفس طبیعی عرضه می‌شود که 291 اسب بخار قدرت و 355 نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. قیمت کیا تلوراید هم در محدوده 37 هزار دلار قرار دارد یعنی احتمالا باید انتظار قیمت بالاتر از 4 میلیارد تومان را برای این شاسی بلند کره‌ای در نمایندگی کوشا خودرو داشته باشیم. اکستریم VX مدیران خودرو هم از نظر قد و قامت جزو نزدیک‌ترین رقبای کیا تلوراید کوشا خودرو به حساب می‌آید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*