رووی eRX5 پلاگین هیبریدی

کاتالوگ رووی eRX5، شاسی بلند جذاب پارس خودرو منتشر شد + مشخصات فنی و آپشن ها

شرکت پارس خودرو، کاتالوگ رسمی مشخصات فنی و امکانات کراس اوور پلاگین هیبریدی رووی eRX5 وارداتی را منتشر کرد.

رووی (Roewe) یکی از زیربرندهای لوکس سایک موتور (SAIC Motor) چین است که زیر پرچم برند ام جی (MG) و با تکنولوژی بریتانیایی این شرکت، محصولات خود را تولید و عرضه می‌کند. رووی eRX5 نسل سوم این خودرو است که از سال ۲۰۲۲ به بازار چین معرفی شده است. این کراس اوور در بازار چین با سه نسخه بنزینی (RX5)، پلاگین هیبریدی (eRX5) و تمام الکتریکی (ERX5) عرضه می‌شود. شرکت پارس خودرو نیز تصمیم به عرضه نسخه پلاگین هیبرید این خودرو در ایران گرفته است. در این بخش از اخبار خودرو سایت گجت نیوز به انتشار کاتالوگ این چینی وارداتی می‌پردازیم.

معرفی رووی eRX5 پلاگین هیبریدی

خودرو وارداتی رووی eRX5 پلاگین هیبرید، در نمای جلو با استفاده از چراغ های اصلی کشیده و جلو پنجره یکپارچه بزرگ جلوه ای تهاجمی را تداعی می‌کند. خطوط به کار رفته در نمای عقب نیز توانسته جلوه ای اسپرت و زیبا را در این بخش به وجود بیاورد و از طرفی بهره مندی از چراغ های به هم پیوسته مشابه ترند این روزها جلوه این خودرو را به‌روزتر کرده است.

علاوه بر این رینگ‌های 19 اینچی با طراحی 10 پره و تریم دو رنگ، تزئینات طرح کرومی، چراغ‌های ال ای دی و دستگیره‌های پاپ اوت باعث جذابیت بیشتر این کراس اوور شده است. طول، عرض و ارتفاع این خودرو به ترتیب ۴۶۵۵، ۱۸۹۰ و ۱۶۶۴ میلی‌متر و فاصله بین دو محور آن ۲۷۶۵ میلی‌متر است. همچنین وزن خالص آن ۱۸۴۰ کیلوگرم اعلام شده است.

مشخصات فنی Roewe eRX5 PHEV

رووی eRX5 پلاگین هیبریدی

شاسی بلند وارداتی جدید پارس خودرو با یک پیشرانه پلاگین هیبرید متشکل از یک پیشرانه بنزینی و موتور برقی بهره می‌برد. پیشرانه بنزینی این خودرو، در واقع یک پیشرانه ۱.۵ لیتری توربوشارژ است که می‌تواند به تنهایی ۱۸۵ اسب بخار قدرت و ۳۰۰ نیوتن متر گشتاور تولید کند. اما پیشرانه برقی رووی eRX5 می تواند حدودا ۲۴۲ اسب بخار قدرت و ۲۷۰ نیوتن متر گشتاور را تولید کند. مجموع توان تولید شده توسط این پیشرانه ها به صورت ترکیبی از طریق جعبه دنده ۱۰ سرعته اتوماتیک AMT به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود.

ظرفیت باتری های این خودرو ۱۲.۳ کیلووات ساعت اعلام شده که رووی eRX5 به کمک این باتری‌ها می‌تواند تا ۱۰۵۰ کیلومتر تنها با یک بار شارژ کامل و باک پر طی کند. همچنین باتری های این خودرو با شارژر های عادی در مدت زمان ۴ ساعت به صورت کامل شارژ می‌شوند. سیستم تعلیق این خودرو در قسمت جلو مک‌فرسون و در قسمت عقب مولتی لینک است و سیستم ترمز دیسکی برای جلو و دیسکی برای عقب در رووی eRX۵ تعبیه شده است. این خودرو به طرح خودران L۲ مجهز می باشد و حداکثر سرعت و شتاب صفر تا صد رووی RX5 پلاگین هیبریدی هم به ترتیب برابر با ۲۰۰ کیلومتر بر ساعت و ۸ ثانیه است.

امکانات رفاهی و ایمنی رووی RX5 پارس خودرو

نمای داشبورد رووی eRX5 پلاگین هیبریدی

از محموع امکانات این خودرو می‌توان به کروز کنترل تطبیقی، فرمان برقی دی تایپ، ترمز پارک برقی، اتوهلد، کنترل سیستم صوتی غربیلک فرمان، سیستم پایش فشار باد تایرها، سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک، صندلی راننده ۶ جهته برقی با گرمکن، صندلی شاگرد ۴ جهته برقی با گرمکن، تریم داخلی دو رنگ، صندلی عقب مجهز به ایزوفیکس، سیستم هشدار نبستن کمربند راننده و سرنشین، سیستم هشدار دهنده خروج از مسیر، کیسه هوای راننده، کیسه هوای سرنشین جلو و عقب، پاور ویندوز، رادار پارک جلو و عقب، چراغ های روشنایی روز و اتوماتیک، چراغ های جلو تطبیقی، دستگیره درب هوشمند مخفی، سانروف، سیستم کمکی رانندگی بین خطوط، سیستم بازیابی انرژی، سیستم کنترل حرکت در سربالایی، سیستم کنترل حرکت در سراشیبی، سیستم کنترل کشش، سیستم ورود بدون کلید و استارت دکمه ای، نمایشگر مولتی مدیا و کلاستر دیجیتال 27 اینچی 4K، دوربین دید عقب، کامپیوتر سفری، دوربین ثبت وقایع و سیستم هشدار صوتی خودرو اشاره کرد.

کاتالوگ رسمی رووی eRX5 وارداتی

کاتالوگ رسمی رووی eRX5 وارداتی

همچنین بخوانید:
کیا تلوراید و سورنتو کوشا خودرو، مهمان جدید بازار ایران هستند هاچ بک برقی جدید BYD Seagull 2025 فقط 600 میلیون تومان قیمت دارد هیوندای i10 2025، نسل جدید هاچ بک ارزان قیمت کره‌ای معرفی شد

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*