در 4 ماه اول سال 1403 چند دستگاه خودرو خارجی به کشور وارد شده است؟

در 4 ماه اول سال 1403 چند دستگاه خودرو خارجی به کشور وارد شده است؟

روند واردات خودرو که در سال 1402 به کندی انجام می‌شد، حالا اندکی سرعت گرفته. اما در در 4 ماه اول سال 1403 چند دستگاه خودرو خارجی به کشور وارد شده است؟

در جدیدترین اخبار خودرو، مدیر کل دفتر صنایع خودرویی وزارت صمت در گفتگویی به آمار واردات خودرو در سال گذشته و سال 1403 پرداخته است. بر اساس اظهارات او، به زودی تمام خودروهای ثبت سفارش شده وارداتی به کشور خواهند رسید.

چند دستگاه خودرو خارجی به کشور وارد شده است؟

مهرداد خسروی با اشاره به ثبت سفارش بیش از 90 هزار دستگاه خودرو توسط واردکنندگان گفته که در طول سال 1402 تنها 11 هزار و 122 خودرو به کشور وارد شده، اما در چهار ماه نخست سال جاری این روند تسریع شده در مجموع حدود 10 هزار دستگاه خودرو به ایران وارد شده است.

تویوتا لوین

این مقام مسئول در وزارت صمت افزوده که در حال حاضر 19 هزار دستگاه خودرو در گمرکات کشور موجود است و 43 هزار دستگاه خودرو نیز در مناطق در حال جابجایی هستند. وی می‌گوید با این ارقام، حالا در مجموع 82 هزار و 365 دستگاه خودرو وارداتی در حال جابجایی یا در گمرکات هستند.

خسروی با اشاره به ابلاغ آیین‌نامه واردات خودروهای کارکرده نیز، از برگزاری جلسات لازم بین نهادهای مسئول مانند سازمان برنامه و بودجه و وزارت اقتصاد برای تعیین چارچوب‌های کلی این فرآیند خبر داده است.

در پایان شما را به مطالعه مطالب معرفی و بررسی کیا سلتوس توربو و تویوتا کرولا 1.5 لیتری که توسط گجت نیوز تهیه شده‌اند دعوت می‌کنیم.

ویدیو مرتبط:
بیشتر بخوانید:
قیمت سهند پارس خودرو رسما اعلام شد کاتالوگ رووی eRX5، شاسی بلند جذاب پارس خودرو منتشر شد + مشخصات فنی و آپشن ها شاسی بلند بزرگ کیا تلوراید با کوشا خودرو به ایران می‌آید + مشخصات و قیمت کیا سلتوس توربو کوشا خودرو ؛ کراس اور درجه یک کره‌ای

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*