برنامه پزشکیان برای رفع فیلترینگ به گفته قالیباف

پزشکیان به قالیباف: برنامه‌هایی برای رفع فیلترینگ دارم

وعده رفع فیلترینگ از سوی پزشکیان، رئیس جمهور جدید ایران موضوع تازه‌ای نیست، ولی اخیراً محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس هم از آن سخن گفت.

دکتر مسعود پزشکیان، نهمین رئیس جمهور ایران در کارزار انتخاباتی خود تمرکز زیادی روی مسئله رفع فیلترینگ و فراهم کردن دسترسی راحت به اینترنت برای عموم مردم داشت. از همان زمان این‌که بالاخره در دولت چهاردهم این امر ممکن می‌شود یا خیر شاید یکی از سوالات دنبال‌کنندگان اخبار تکنولوژی بوده باشد. اوایل مرداد گزارشی منتشر شد مبنی بر این‌که ارائه طرح رفع فیلترینگ به مجلس یکی از برنامه‌های اصلی پزشکیان است. حتی به روایت محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی، پزشکیان قرار است اقداماتی در این راستا صورت بدهد.

اشاره قالیباف به برنامه پزشکیان برای رفع فیلترینگ

محمدقسیم عثمانی، نماینده بوکان و عضو کمیسیون برنامه و بودجه که اخیراً دفاع او از طرح دوفوریتی رفع فیلترینگ خبرساز شد، به تشریح اعتراض خود نسبت به عدم اعلام وصول این طرح در صحن علنی توسط رئیس مجلس پرداخت. او می‌گوید در ماده ۱۶۱ قانون آیین‌نامه داخلی مجلس مشخص شده است که طرح‌های دوفوریتی باید چه مراحلی را جهت رسیدن به مرحله اعلام وصول پشت سر بگذارند. به ادعای او، علی‌رغم این‌که شرایط اعلام وصول طرح رفع فیلترینگ فراهم بود، در صحن مجلس از این اتفاق جلوگیری شد.

نماینده بوکان در مجلس شورای اسلامی در ادامه همچنین از محمدباقر قالیباف نقل کرد. به گفته عثمانی، در گفتگویی که با قالیباف داشتند، رئیس مجلس از برنامه دکتر پزشکیان برای رفع فیلترینگ سخن به میان آورد. البته مقصود او از این نقل قول، این بود که پزشکیان به‌عنوان رئیس دولت وظایف خود را بر عهده دارد و او به‌عنوان یک نماینده مجلس هم باید وظایف خود را انجام بدهد.

در مقطع کنونی باید منتظر ماند و دید که دولت پزشکیان چه قدمی جهت رفع فیلترینگ برمی‌دارد. البته همان‌طور که پیش‌تر بارها تاکید شده است، فقط تصمیم دولت در رفع محدودیت‌های اینترنت موثر نیست و در این راستا باید چندین نهاد تصمیم‌گیر با همدیگر به اجماع برسند. خود دکتر پزشکیان هم در گذشته نسبت به این موضوع ابراز آگاهی کرده و وعده داده بود که با نهادهای مرتبط برای رفع فیلترینگ مذاکره خواهد کرد. حتی روزنامه اعتماد اخیراً گزارش کرد که پزشکیان مشغول رایزنی با مقامات ارشد و نهادهای کلیدی برای پایان دادن به محدودیت‌های اینترنت است.

از دست ندهید:
ارائه طرح رفع فیلترینگ به مجلس، یکی از نخستین اقدامات دولت پزشکیان است اولین واکنش پزشکیان به فیلترینگ، بعد از انتخاب توسط مردم سخنگوی هیات رئیسه مجلس: رفع فیلترینگ به مجلس ربطی ندارد یکی از این افراد احتمالا وزیر ارتباطات دولت پزشکیان خواهد شد

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*