آزمایش رانندگی خودکار سطح ۴ توسط مرسدس بنز در چین

مرسدس بنز در یک قدمی دستیابی به رانندگی تمام خودکار است

خودروساز مطرح آلمانی مرسدس بنز با آزمایش سطح 4 تکنولوژی رانندگی خودکار قرار است در آینده نزدیک فناوری خودران را متحول کند.

در عرصه رانندگی خودکار همیشه از چندین شرکت به‌عنوان پیشگامان آن یاد می‌شود. تسلا و مرسدس بنز شرکت‌های خودروسازی بزرگی هستند که در مسیر توسعه این تکنولوژی تلاش می‌کنند و از طرفی دیگر، استارتاپ‌ها یا شرکت‌های کوچک‌تری نظیر ویمو و موبایل‌آی در این زمینه فعال هستند. آخرین اخبار خودرو حکایت از این دارند که مرسدس بنز، یکی از پیشگامان رانندگی خودکار، با آغاز آزمایش سطح 4 این تکنولوژی، پیشرفتی جدید در توسعه رانندگی به شکل تمام خودکار حاصل کرده است.

آغاز آزمایش رانندگی خودکار سطح 4 توسط مرسدس بنز در چین

مرسدس بنز اعلام کرد که به‌عنوان اولین خودروساز خارجی در چین، مجوز آزمایش تکنولوژی رانندگی خودکار سطح 4 در جاده‌هایی مشخص در پکن را دریافت کرده است. پیش از این در انتهای سال 2023 اشتوتگارتی‌ها موفق به کسب تاییدیه برای انجام آزمایش رانندگی خودکار سطح 3 در پکن شده بودند و حالا در عرض چند ماه، قدمی دیگر در راستای توسعه تکنولوژی پیشرو خود برداشته‌اند.

آزمایش رانندگی خودکار سطح ۴ توسط مرسدس بنز در چین

مرسدس بنز در این آزمایش از دو مرسدس بنز کلاس S با تجهیزات مربوط به رانندگی خودکار نظیر سنسور لیدار، رادار موج‌ میلی‌متری و چند دوربین استفاده می‌کند.

فناوری خودران مجموعاً در 6 سطح، از 0 تا 5 دسته‌بندی می‌شود. آنچه امروزه به‌عنوان خودران می‌شناسیم، عمدتاً سطح 3 این فناوری است که با اتکا به آن راننده می‌تواند در برخی از شرایط کنترل خودرو را به کامپیوتر آن بسپارد، اما در صورت نیاز باید مجدداً کنترل را در دست بگیرد. حالا مرسدس بنز برای پیاده‌سازی سطح 4 قدم برداشته است که فقط یک پله با رانندگی خودکار به معنای واقعی آن فاصله دارد.

آزمایش رانندگی خودکار سطح ۴ توسط مرسدس بنز در چین

مرسدس بنز در گذشته اعلام کرده بود که از سال 2021 به‌طور پیوسته مشغول آزمایش داخل فضایی بسته در چین است. تیم تحقیق و توسعه این خودروساز المانی روی همگام‌سازی تکنولوژی رانندگی خودکار با زیرساخت‌های جاده‌ای چین از جمله علائم راهنمایی و رانندگی، خطوط اتوبوس، مناطق ساخت‌وساز و… تمرکز دارد و همچنین روی بهینه‌سازی الگوریتم‌ها کار می‌کند.

طی چند سال اخیر فناوری خودران به سمت فراگیری بیشتر حرکت کرده است. این موضوع خصوصاً برای چین صدق می‌کند، جایی که دولت تدارکات زیادی برای توسعه این فناوری دیده است.

آزمایش فناوری خودران در چین

در هانگژو بیش از 20 درصد محیط شهری برابر با مسافت 3474 کیلومتر مربع به آزمایش این فناوری اختصاص داده شده است. شنژن هم از اضافه شدن 43 جاده جدید خبر داد که محیط موجود در این شهر برای آزمایش رانندگی خودکار را به 944 کیلومتر می‌رساند. مهم‌تر از این‌ها پکن به‌عنوان پایتخت چین اولین ایستگاه قطار تندرو خود را برای آزمایش این تکنولوژی در نظر گرفته است.

در گجت نیوز بخوانید:
تویوتا جی آر کرولا ۲۰۲۵ معرفی شد؛ هاچ بک اسپرت ژاپنی با ۳۰۰ اسب بخار قدرت شکایت جمعی از تویوتا؛ خودروساز بزرگ ژاپنی به دادگاه کشیده می‌شود تویوتا با معرفی اولین سیستم رانندگی خودکار پیشرفته خود، تسلا را به چالش خواهد کشید تریلی جدید ولوو با تکنولوژی رانندگی خودکار فوق‌ پیشرفته از راه رسید؛ آغاز انقلاب در عرصه باربری

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*