رفع فیلتر تیک تاک و اسپاتیفای

تیک تاک و اسپاتیفای رفع فیلتر شدند

درحالی که این روزها بحث رفع فیلتر دوباره داغ شده است، گزارش‌های کاربران از برداشته شدن محدودیت‌های تیک تاک و اسپاتیفای حکایت دارند.

از زمان آغاز کارزار انتخاباتی دکتر پزشکیان، رئیس جمهور جدید ایران، زمزمه‌هایی مبنی بر رفع فیلترینگ شبکه های اجتماعی به گوش می‌رسید. اکنون در حالی که شاید خیلی از کاربران منتظر رفع محدودیت‌های آن‌ها باشند، گزارش‌ها از رفع فیلتر تیک تاک و اسپاتیفای، دو پلتفرم پرکاربر در ایران خبر می‌دهند.

گزارش‌های جدید از رفع فیلتر اسپاتیفای و تیک تاک

به گزارش کاربران در ساعات گذشته، شبکه اجتماعی تیک تاک و سرویس استریم موسیقی اسپاتیفای رفع فیلتر شده‌اند و دسترسی به آن‌ها بدون نیاز به وی پی ان ممکن شده است. البته همان‌طور که انتظار می‌رود، این خبر رسمی نیست و صرفاً کاربران آن را گزارش کرده‌اند. باید منتظر ماند و دید که آیا واقعاً اقدامی برای رفع محدودیت این پلتفرم‌ها صورت گرفته یا طبق روال گذشته، این هم یک شایعه دیگر است.

البته صرف نظر از تحریم‌ صورت گرفته توسط اسپاتیفای و تیک تاک در قبال کاربران ایرانی، این پلتفرم‌ها از داخل کشور هم مسدود شده‌اند. در نتیجه حتی اگر شرکت‌های توسعه‌دهنده این پلتفرم‌ها اقدام به رفع تحریم کابران ایرانی کرده باشند، کماکان باید فیلتر داخلی هم برداشته شود تا همه بتوانند بدون نیاز به فیلترشکن به آن‌ها دسترسی باشند.

هرچند اسپاتیفای در سال 1398 کاربران ایرانی را تحریم کرده بود، مدتی بعد گزارش‌هایی مبنی بر رفع تحریم شنیده شد. همچنین تابستان سال گذشته «بایت دنس» (ByteDance)، توسعه‌دهنده تیک تاک، تحریم این شبکه اجتماعی برای کاربران ایرانی را برداشت. پیش از رفع تحریم تیک تاک، کاربران باید از نسخه‌های جایگزین این برنامه استفاده می‌کردند ولی بعد از آن کاربران توانستند اگرچه با وی پی ان، به نسخه اصلی آن دسترسی پیدا کنند.

در گجت نیوز بخوانید:
پزشکیان به قالیباف: برنامه‌هایی برای رفع فیلترینگ دارم سخنگوی هیات رئیسه مجلس: رفع فیلترینگ به مجلس ربطی ندارد طرح دوفوریتی رفع فیلترینگ در مجلس جنجال به پا کرد + ویدیوی جنجالی دفاع نماینده بوکان ارائه طرح رفع فیلترینگ به مجلس، یکی از نخستین اقدامات دولت پزشکیان است

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*