تراشه جدید کوالکام و شکست آیفون ۱۵ پرو مکس

تراشه جدید کوالکام، آیفون ١۵ پرو مکس اپل را هم به چالش می‌کشد

تراشه جدید کوالکام که در زیر قاب گوشی‌های خانواده گلکسی اس ۲۵ سامسونگ به‌کار می‌رود، تمام گوشی‌ها از جمله آیفون ۱۵ پرو مکس را به‌چالش خواهد کشید.

شرکت سامسونگ در نظر دارد برای سری گوشی‌های گلکسی اس ۲۵ از تراشه پرقدرت اسنپدراگون ۸ نسل ۴ شرکت کوالکام به جای تراشه بومی اگزینوس ۲۵۰۰ خود بهره ببرد. در صورت تحقق این تصمیم، انتظار می‌رود گلکسی اس ۲۵ اولترا در زمینه سرعت پردازش از آیفون ۱۶ پرو مکس پیشی بگیرد.

گرد و خاک تراشه جدید کوالکام در بنچمارک‌ها

تراشه آتی اپل، یعنی A18 که قرار است در گران‌ترین مدل آیفون ۲۰۲۵ مورد استفاده قرار گیرد، تنها بهبود اندکی نسبت به A17 پرو موجود در آیفون ۱۵ پرو مکس خواهد داشت. با این حال، نتایج بنچمارک گیک بنچ نشان می‌دهد که اسنپدراگون ۸ نسل ۴ در آزمون چند هسته‌ای عملکردی برتر از A17 پرو داشته است.

تراشه اسنپدراگون ۸ نسل ۴ که با نام رمز Manufacturer Model شناخته می‌شود، در تست‌های بنچمارک گیک بنچ شرکت کرده است. این تراشه در آزمون تک هسته‌ای به امتیاز تقریباً برابر با اپل A17 پرو دست یافته، اما در آزمون چند هسته‌ای با کسب امتیاز ۸۸۴۰ توانسته عنوان سریع‌ترین تراشه موبایلی تولید شده توسط کوالکام و حتی اپل را از آن خود کند.

تراشه جدید کوالکام و شکست آیفون ۱۵ پرو مکس

کوالکام برای این تراشه از معماری جدید و سفارشی هسته‌های پردازنده اوریون و همچنین نسل جدید گرافیک آدرنو بهره برده است که منجر به افزایش قابل توجه عملکرد می‌شود. در واقع، گرافیک آدرنو ۷۵۰ در اسنپدراگون ۸ نسل ۳ موجود در گلکسی اس ۲۴ اولترا، از نظر سرعت از گرافیک تراشه A17 پرو آیفون ۱۵ پرو مکس پیشی گرفته است. هرچند انتظار می‌رود اپل در نسل بعدی تراشه‌های خود، یعنی سری A18، بهبود ۵۰ درصدی در بخش گرافیک ارائه دهد.

کوالکام برای تولید اسنپدراگون ۸ نسل ۴ از فرآیند پیشرفته ۳ نانومتری N3P شرکت TSMC استفاده کرده است. این امر امکان دستیابی به فرکانس بسیار بالای ۴ گیگاهرتز را برای هسته‌های پر‌عملکرد فراهم کرده است. با این حال، انتظار می‌رود این تراشه از نظر مصرف انرژی نیز عملکرد بسیار خوبی داشته باشد. معرفی رسمی این تراشه توسط کوالکام برای ماه اکتبر برنامه‌ریزی شده است.

در گجت نیوز بخوانید:
اسنپدراگون 4s نسل 2 اینترنت 5G را به ارزان‌ترین گوشی‌ها می‌آورد انقلاب در آپدیت های اندروید با کمک راهکار جدید کوالکام ظهور هوش مصنوعی در لپ تاپ Acer Swift 14 AI با پردازنده‌های کوالکام مژده به طرفداران سامسونگ: عرضه سری گلکسی S25 تنها با تراشه کوالکام

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*