نیسان جی تی آر جدید مدل 2028

نیسان جی تی آر، خودرو افسانه‌ای ژاپنی‌ها با تغییرات اساسی به بازار بر می‌گردد + عکس

نیسان جی تی آر اخیراً از خط تولید خارج شد. با وجود این، نسل جدید GT-R با زبان طراحی جدید و امکانات پیشرفته به بازار راه پیدا خواهد کرد.

نیسان مدتی قبل از توقف تولید نیسان جی تی آر خبر داد. با این حال‌، به نظر می‌رسد این پایان کار این خودرو افسانه‌ای ژاپنی نیست و بر اساس آخرین اخبار خودرو قرار است تا چند سال دیگر نسخه‌ای جدید از آن با عنوان R36 روانه بازار شود. تا به اینجا جزئیاتی از این خودرو و همچنین رندرهایی از آن منتشر شده است که می‌تواند دید مناسبی از آن به ما ارائه بدهند.

جزئیات احتمالی نیسان جی تی آر مدل 2028

هنوز برای صحبت درباره طراحی GT-R بعدی زود است؛ از آنجا که کماکان طراحان نیسان روی آن کار می‌کنند و هنوز به مرحله نهایی‌سازی نرسیده‌اند. انتظار می‌رود طراحان این شرکت در طراحی نمای بیرونی آن المان‌های کاربردی را در کنار المان‌های قدیمی این خودرو نظیر چراغ‌های عقب چهارگانه آن در اولویت قرار بدهند.

نیسان جی تی آر جدید مدل 2028

«متیو ویور» (Matthew Weaver)، معاون بخش طراحی شعبه اروپایی نیسان در گفتگو با تاپ گیر مدعی شد که نیسان جی تی آر جدید صرف نظر از هر مسیری که در طراحی پیش بگیرد، المان‌هایی که نمایان‌گر امضای آن باشند خواهد داشت. همان‌طور که او خاطرنشان کرده، جی تی آز باید در هر زمینه‌ای از جمله شتاب، عملکرد و آیرودینامیک حرفی برای گفتن داشته باشد.

انتظار می‌رود نیسان جی تی آر جدید در طراحی از کانسپت هایپرفورس (Hyper Force) تاثیر بگیرد که سال گذشته در نمایشگاه خودرو توکیو یا ژاپن موبیلیتی شو کنونی به نمایش گذاشته شد. جی تی آر به‌عنوان یک خودرو تولیدی بدون شک فاقد خیلی از المان‌های طراحی هایپورفورس مثل فرم مثلثی‌شکل با زوایای تیز، لیپ جلو، اسپویلر بزرگ عقب و ورودی‌های روی گلگیرها خواهد بود.

کانسپت هایپر فورس نیسان

کانسپت هایپرفورس نیسان

از طرفی دیگر، می‌توان احتمال داد که مدل بعدی نیسان GT-R جلوه یک خودرو عضلانی با زبان طراحی اپیک (Epic)، یکی از کانسپت‌های نیسان در نمایشگاه خودرو پکن اخیر را داشته باشد. با در پیش گرفتن چنین رویکردی توسط نیسان، این خودرو اسپرت به زد کوپه و خودروهای اسپرت آمریکایی شباهت پیدا خواهد کرد.

نورپردازی محیطی، رابط دیجیتال پیشرفته برای کنترل سیستم‌های خودرو، نمایشگر هدآپ و تریم فیبر کربن در صندلی‌ها و سایز اجزا هم می‌توانند برخی از ویژگی‌های کابین این خودرو باشند.

کابین کانسپت هایپر فورس نیسان

کانسپت هایپرفورس نیسان

کانسپت هایپرفورس که پیش‌تر به آن اشاره شد، به یک پیشرانه تمام برقی با خروجی 1000 کیلووات برابر با 1341 اسب بخار به‌همراه سیستم چهار چرخ محرک e-4ORCE و باتری حالت جامد مجهز است. با وجود این، احتمال داده می‌شود نیسان برای نسخه جدید نیسان جی تی آر با نام R36 کماکان پیشرانه بنزینی در نظر بگیرد.

پیش‌بینی می‌شود نسل جدید نیسان جی تی آر در حوالی سال 2027 به‌عنوان یک خودرو مدل 2028 به بازار معرفی شود. تا قبل از این باید منتظر یک یا حتی چند کانسپت جدید از سوی این خودروساز ژاپنی بود که ویژگی‌هایی از طراحی نمای بیرونی آن را به نمایش خواهند گذاشت.

نیسان GT-R جزو پرطرفدارترین محصولات این شرکت بین ماشین‌بازهای ایرانی است که مشتاقانه اخبار و احوالات دنیای خودرو را دنبال می‌کنند. طی چند وقت اخیر حتی محصولات وارداتی نیسان کیکس نامی خودرو، نیسان ایکس تریل نامی خودرو و نیسان سیلفی نامی خودرو به بازار ایران معرفی شده‌اند.

در گجت نیوز بخوانید:
نیسان فرانتیر ۲۰۲۵ با طراحی و امکانات جدید معرفی شد هیوندای سانتافه با این نقص فنی جان هزاران نفر را به خطر انداخته است مرسدس بنز در یک قدمی دستیابی به رانندگی تمام خودکار است دستاورد جدید واردات خودرو به کشور؛ ماشین‌هایی که آتش می‌گیرند!

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*