ماشین کانسپت نیسان هایپر برقی

نیسان هایپر فورس ؛ ابرخودرو برقی 1360 اسب بخاری که با هدست واقعیت مجازی کار می‌کند + ویدیو

نیسان هایپر فورس – Nissan Hyper Force EV یک ابرخودرو برقی است که انگار، از دل فیلم‌های بتمن بیرون آمده و قصد شکار کردن جوکر را دارد و از همه جالب‌تر، با هدست واقعیت مجازی هم ترکیب می‌شود؛ اما چگونه؟

تعریف شما از آینده چیست؟ خیلی زود به این سوال در ذهن خود پاسخ دهید، چرا که قصد داریم تا همین سوال را از مدیرعامل نیسان بپرسیم. جواب او، خودرو کانسپت نیسان هایپر فورس است! پس اگر شما هم دوست دارید تا آینده را از دید مدیرعامل این شرکت ژاپنی ببینید، تا انتهای مطلب همراه گجت نیوز باشید.

فهرست عناوین:

معرفی خودرو کانسپت نیسان هایپر فورس

از همین ابتدا مطلب به شما می‌گوییم که قصد نداریم تا با جزئیات فنی، سر مخاطب را به درد بیاوریم، چرا که اصلا از مشخصات این خودرو، اطلاعات زیادی در دسترس نیست. فقط می‌دانیم که در زیر این چهره‌ی خشن، چهار موتور برقی قرار دارند که در کنار یکدیگر می‌توانند نزدیک به 1 مگاوات توان یعنی معادل 1360 اسب بخار قدرت را تولید کنند.

ماشین مفهومی نیسان Hyper Force EV

انرژی این موتورها از پکیج باتری‌های «حالت جامد» تامین می‌شود که اگر خلاصه بگوییم، جزو پیشرفته‌ترین نوع از باتری‌ها در سراسر جهان هستند که شرکت تویوتا، در به در دنبال اضافه کردن آن‌ها به خودروهای برقی خودش است. همچنین سیستم حرکت e-4ORCE هم اینجاست تا یکی از جذاب‌ترین تجربه‌های رانندگی در حالت «چهار چرخ محرک مستقل» را در اختیار شما قرار دهد. همچنین به لطف تصاویر لو رفته، می‌توانیم عدد «سرعت 320 کیلومتر بر ساعت» را روی صفحه نمایش این خودرو ببینیم و منتظر یک گودزیلای واقعی باشیم.

البته به نظر می‌رسد که کار خودروهای معمولی تمام شده باشد و این شرکت ژاپنی به سراغ آینده رفته است؛ برای درک بهتر این جمله، می‌توانید به سراغ نیسان هایپر پانک بروید؛ یا اگر طرفدار ون‌های برقی هستید، کمی با نیسان هایپر تورر وقت بگذرانید.

هایپرکار نیسان هایپر فورس با هدست AR/VR به کنسول گیمینگ تبدیل می‌شود

خودرو کانسپت نیسان هایپر فورس

شرکت نیسان با ساخت فیلم سینمایی «گرن توریسمو» به دنیا نشان داد که جهان گیمینگ و پیست مسابقات اتومبیل رانی، فرق خاصی با هم ندارند. حالا ابرخودرو نیسان هایپر فورس هم قصد دارد تا دقیقا همین کار را انجام دهد. به همین دلیل، این خودرو از دو حالت رانندگی مختلف یعنی مودهای «ریسینگ» و «گرند تورینگ» که در هر کدام از این دو حالت، حال و هوای کابین به کلی تغییر می‌کند.

این حالت‌ها مخصوص زمانی است که قصد رانندگی با خودرو را داشته باشید. حالا ماشین را پارک کنید، کلاه کاسکت مخصوص نیسان را روی سر خود بگذارید. این کلاه در اصل، یک هدست واقعیت مجازی / افزوده یا همان هدست AR / VR است که دنیای بیرون و جهان گیمینگ را با هم ترکیب می‌کند. سپس کابین و فرمان در خودرو مفهومی نیسان هایپر فورس به یک کنسول گیمینگ تبدیل می‌شوند و شما می‌توانید با هر گیمری در هر کجای دنیا، یک دل سیر گرند توریسمو بزنید!

طراحی ظاهری و شاهکار ژاپنی‌ها

خودرو کانسپت نیسان هایپر فورس

چهره این خودرو مملو از خطوط شکسته، ترس و خشونت است و اصلا با ماشین‌های برقی معمولی که در بازار حضور دارند، وجه اشتراکی ندارد. درهای خفاشی از هندسه سه بعدی بهره می‌برند و نمای جلویی هم از دو بخش مختلف تشکیل شده و تا جای ممکن، طراحی مستطیلی را حفظ کرده است. ابعاد شیشه جلویی و حضور یک اهرم برف پاک کن، به خوبی نشان می‌دهد که سرعت نیسان Hyper Force، دست کمی از سرعت نور نخواهد داشت و راننده به فضای دید خیلی زیادی نیاز دارد.

همین فلسفه در نمای کناری هم به چشم می‌آید؛ یعنی جایی که رینگ‌های 20 اینچی با طراحی آیرودینامیکی جا خوش کرده‌اند. نمای عقبی هم یاد و خاطره‌ی نیسان GTR معروف را دوباره زنده می‌کند. فقط کافی است که به چراغ‌های گرد توجه کنید. اسپویلر بزرگ و دیفیوزر اسپرت هم داستان خود را دارند.

طراحی داخلی و کابین

ماشین کانسپت نیسان هایپر برقی

سیستم نورپردازی داخلی در کابین و اتاق نیسان هایپر فورس کانسپت، بسته به نوع حالت رانندگی تغییر می‌کند. رنگ قرمز برای حالت ریسینگ یا همان R است و روی رنگ آبی، وارد حالت GR یا گرن توریسمو می‌شوید.

در مورد ارگونومی صندلی‌ها، استایل داشبورد، سیستم نورپردازی داخلی، محل قرار گرفتن فرمان، نوع غربیلک فرمان و حتی چهار نمایشگری که در کنار آن نصب شده‌اند، می‌توانیم تا صبح صحبت کنیم اما ترجیح می‌دهیم که تصاویر حرف بزنند.

نیسان هایپر فورس کانسپت چه زمانی به بازار می‌آید؟

متاسفانه فعلا هیچ اطلاعاتی از تاریخ رونمایی از نسخه نهایی یا مدل تولید انبوه خودرو مفهومی نیسان هایپر فورس در دسترس نیست اما با توجه به اینکه بازار «ماشین برقی‌های +1000 اسب بخاری» حسابی داغ است، می‌توان حدس زد که طی ماه‌های آینده، باید منتظر رونمایی از مدل واقعی این خودرو باشیم. در انتهای کار هم از شما دعوت می‌کنیم تا تیزر تبلیغاتی نیسان از کانسپت برقی هایپر فورس را تماشا کنید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*