کانسپت IMV 0 تویوتا در نمایشگاه خودرو توکیو ژاپن

کانسپت IMV 0 رونمایی شد؛ پیکاپ الکتریکی جدید چندمنظوره تویوتا

تویوتا اخیراً اقدام به نمایش کانسپت IMV 0 کرد. آی ام وی 0 یک پیکاپ تمام الکتریکی است که می‌تواند به هر خودرویی تبدیل شود؛ از کمپر تا آمبولانس.

طی چند روز اخیر با موجی از کانسپت‌های جدید تویوتا بوده‌ایم؛ از لندکرروزر SE برقی و پیکاپ برقی تویوتا EPU تا خودرو اسپرت FT-Se و کراس اوور شهری FT-3e. با این حال، این پایان کار تویوتا نبوده و این خودروساز کانسپت IMV 0 را هم معرفی کرده که احتمالاً کمتر از بقیه مورد توجه قرار گرفته باشد. تویوتا در گذشته طی رویداد 60 سالگی شعبه تایلند خود در کنار کانسپت هایلکس برقی، IMV 0 را هم به‌عنوان پیکاپی پایین‌رده برای بازار تایلند به نمایش گذاشته بود که قرار است طیف گسترده‌ای از کاربری‌ها را پوشش بدهد.

جزئیات کانسپت پیکاپ برقی چندکاره IMV 0 تویوتا

کانسپت IMV 0 تویوتا در نمایشگاه خودرو توکیو ژاپن

مشابه بقیه خودروهای مفهومی اخیر تویوتا مشخصات فنی IMV 0 هم در دسترس نیست. با وجود این، مطلع شده‌ایم که این پیکاپ برقی دو صندلی بدون هرگونه تجهیزات یا اتاق اضافی، 5300 میلی‌متر طول، 1785 میلی‌متر عرض و 1740 میلی‌متر ارتفاع دارد و دو محور آن هم با فاصله 3085 میلی‌متر از یکدیگر قرار گرفته‌اند. در نسخه استاندارد تک‌کابین این پیکاپ فقط 2 سرنشین جا می‌گیرند، ولی نسخه‌های ون آن گنجایش سرنشینان بیشتری را دارند. حتی جالب است بدانید فاصله محوری این خودرو اختلافی ناچیز با سکویا، شاسی بلند فول سایز تویوتا دارد.

خودرو مفهومی آی ام وی 0 در نمایشگاه خودرو توکیو ژاپن

همان‌طور که پیش‌تر ذکر شد، آی ام وی 0 برای کاربری‌های مختلف توسعه پیدا کرده و قابل تبدیل به انواع خودروها است. مثلاً با توجه به تصاویری که از آن منتشر شده، می‌تواند نقش آمبولانس سازمان صلیب سرخ، یک کمپر آینده‌گرایانه، خودرو حمل بار و… را ایفا کند. حتی می‌تواند پیکاپی اسپرت‌تر با تریم فسفری‌رنگ باشد یا یک فست فود یا کافه سیار شود که در نقاط مختلف شهر از مردم پذیرایی می‌کند. احتمالاً حالا متوجه می‌شوید که چرا این محصول تویوتا به‌عنوان خودرویی «چندمنظوره» توصیف شده است.

تویوتا IMV 0 بازار هدف متفاوتی از کانسپت‌هایی مثل لندکروزر تمام الکتریکی یا خودرو اسپرت FT-Se دارد و برای مناطق کمتر توسعه یافته طراحی و پرداخته شده است. در صورتی که نسخه تولیدی این پیکاپ تمام الکتریکی به عرضه برسد، احتمالاً به‌خاطر قابلیت تطبیق‌پذیری خود بتواند به فروش بالایی در بازارهای مقصد دست پیدا کند. نظر شما درباره این خودرو مفهومی جدید این خودروساز مشهور ژاپنی چیست؟

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*