کانسپت نیسان هایپر پانک - Nissan Hyper Punk

نیسان هایپر پانک؛ این شما و این متفاوت ترین خودرو شاسی بلند جهان

نیسان از کانسپت الکتریکی هایپر پانک پرده برداشت. کراس اوور کوپه Hyper Punk مختص به آرتیست‌ها است و حتی در بازی Fortnite هم حضور پیدا می‌کند!

نیسان چند وقت قبل با معرفی کانسپتی با عنوان «هایپر اوربان» (Hyper Urban)، یک سری از کانسپت‌های آینده‌گرایانه به مناسبت نمایشگاه خودرو ژاپن را آغاز کرد. این شرکت سپس کانسپت کراس اوور آفرودی «هایپر ادونچر» (Hyper Adventure) و مینی ون شهری «هایپر تورر» (Hyper Tourer) را به‌عنوان اعضای دیگر این سری به نمایش گذاشت و حالا بر اساس جدیدترین اخبار خودرو خارجی، در حالی که زمان زیادی از معرفی عضو قبلی این سری یعنی هایپر تورر نمی‌گذرد، اقدام به رونمایی از «هایپر پانک» (Hyper Punk) کرده است.

رونمایی از کانسپت نیسان هایپر پانک

نمای جلو کانسپت نیسان هایپر پانک - Nissan Hyper Punk

هایپر پانک کراس اوور دیگری از این سری کانسپت‌ها است، اما ماهیت کاملاً متفاوتی نسبت به هایپر اوربان یا هایپر ادونچر دارد. هایپر اوربان محصولی برای رفت و آمدهای روزانه درون‌شهری خانوارها بود و هایپر ادونچر هم یک ماجراجوی آفرود که می‌توانست از پس هر مسیر صعب‌العبوری بر بیاید. اکنون هایپر پانک به قشر خاصی تعلق دارد؛ به‌طور دقیق‌تر، نیسان می‌گوید آن را برای تولیدکنندگان محتوا، اینفلوئنسرها و آرتیست‌ها و همه افرادی توسعه داده است که درگیر نوآوری‌اند.

نمای کناری کانسپت نیسان هایپر پانک - Nissan Hyper Punk

کل بدنه خودرو مفهومی Hyper Punk را اشکال چندضلعی فرا گرفته‌اند و رنگ نقره‌ای آن هم بسته به زاویه دید و منبع نور، از لحاظ تن تغییر پیدا می‌کند. سقف هم با شیب زیاد، حالت کوپه به خود گرفته است که جلوه این کراس اوور را اسپرت‌تر می‌کند. گلگیرهای برجسته، نبود دستگیره مثل بقیه کانسپت‌های سری هایپر، ال‌ای‌دی‌های مثلثی روی هر چرخ و چراغ‌های سرتاسری و مثلثی با گرافیک پرجزئیات سایر المان‌هایی‌اند که در نگاه اول در نمای بیرونی این خودرو جلب توجه می‌کنند.

نمای عقب کانسپت نیسان هایپر پانک - Nissan Hyper Punk

داخل کابین هایپر پانک هم استفاده وافر از اشکال چندضلعی به چشم می‌خورد؛ رویکردی در طراحی که فضای داخلی را شبیه به اوریگامی کرده است. در اینجا می‌توان دید که قسمت راننده و شاگرد، به ترتیب با رنگ‌بندی قرمز و سفید از هم جدا شده‌اند. جلو راننده فرمان مستطیلی یا اصطلاحاً «یوک» (Yoke) قرار گرفته است و در این ناحیه سیستم اطلاعات و سرگرمی و صفحه آمپر تمام دیجیتال با یکدیگر ادغام شده‌اند. همچنین بر پایه شرایط بیرونی، تصاویر و الگوهایی گرافیکی به سبک و سیاق آثار مانگا به سرنشینان نمایش داده می‌شوند.

کانسپت نیسان هایپر پانک - Nissan Hyper Punk

از جمله فناوری‌های این خودرو مفهومی نیسان هم باید به قابلیت V2X (Vehicle to Everything) اشاره کرد. به‌لطف این قابلیت، خودرو اگر شارژ کافی داشته باشد، قابلیت انتقال انرژی به هر چیز دیگری را خواهد داشت؛ حتی خانه و شبکه برق محلی!

نیسان کانسپت‌های سری هایپر را در نمایشگاه Japan Mobility Show یا همان نمایشگاه خودرو توکیو سابق در ۲۵ اکتبر (۴ آبان) به نمایش خواهد گذاشت. ضمناً جالب است بدانید همه این کانسپت‌های معرفی شده از همین روز در بازی Fortnite در دسترس بازیکنان قرار می‌گیرند؛ در نتیجه، اگر این بازی را روی پی‌سی یا کنسول خود دارید بهتر است فرصت امتحان کردن این خودروها را از دست ندهید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*