کانسپت نیسان هایپر ادونچر - Hyper Adventure

کانسپت هایپر ادونچر، کراس اوور آفرودی نیسان معرفی شد

هایپر ادونچر (Hyper Adventure)، کانسپت جدید نیسان معرفی شد. این خودرو مفهومی با امکانات ویژه و سیستم e-4FORCE آماده ماجراجویی در طبیعت است.

نیسان به‌تازگی از کانسپت «هایپر اوربان» (Hyper Urban) پرده‌برداری کرد که اولین عضو از مجموعه کانسپت‌های جدید این خودروساز ژاپنی با پیشوند هایپر بود. این مجموعه از 4 کانسپت تشکیل شده که تا برگزاری نمایشگاه خودرو ژاپن در ۲۶ اکتبر (۴ آبان) به نمایش گذاشته می‌شوند و اکنون نوبت به دومین عضو با نام «هایپر ادونچر» (Hyper Adventure) رسیده است.

معرفی خودرو کانسپت نیسان هایپر ادونچر

نمای جلو کانسپت نیسان هایپر ادونچر - Hyper Adventure

هایپر اوربان، کانسپت قبلی این مجموعه یک کراس اوور تمام برقی شهری بود که برای ارائه تجربه‌ای راحت در محیط‌های داخل شهر طراحی شده بود. حالا هایپر ادونچر، همان‌طور که از نامش بر می‌آید، برای ماجراجویی در دل طبیعت توسعه داده شده است.

نمای کناری خودرو مفهومی Hyper Adventure

خودرو مفهومی Hyper Adventure در نمای جلو اسپویلری دارد که از طریق آن جریان هوا را دوباره هدایت می‌کند؛ همان‌طور که نیسان هم خاطرنشان کرده، این در بهبود عملکرد آیرودینامیکی این کراس اوور تاثیرگذار است. علاوه بر این، برای هرچه آسان‌تر کردن رانندگی با این کراس اوور در مسیرهای برفی، همه تایرها و همچنین سپرهای جلو و عقب از یخ‌شکن برخوردار شده‌اند. در ناحیه عقب هم درب‌های پروانه‌ای به‌همراه پله‌های خودکار جمع‌شونده دیده می‌شوند و حتی صندلی نیمکتی عقب قابلیت چرخش 180 درجه دارد.

در نگاه به کابین نیسان هایپر ادونچر، صفحه آمپر تمام دیجیتال آن جلب توجه می‌کند که به قسمت پایینی شیشه جلو متصل شده است تا نقش نمایشگری با میدان دید گسترده را ایفا کند. صندلی‌ها هم از جنس پارچه‌ای هستند و مجموعه‌ای از بندها در مرکز آن‌ها قرار گرفته است. همچنین فضای کافی در کابین برای نگهداری وسایلی مثل چادر و تجهیزات اسکی وجود دارد؛ حتی بنا بر گفته نیسان، داخل کابین یک قایق کایاک هم جا می‌گیرد. البته این خودروساز ژاپنی ابعاد دقیق فضای داخلی را مشخص نکرده است.

در زمینه فنی لازم به ذکر است که این خودرو مفهومی از سیستم تمام الکتریکی چهار چرخ محرک اختصاصی نیسان با نام e-4ORCE بهره می‌برد. این سیستم امکان عبور از انواع مسیرهای دور افتاده خارج از شهر را برای این کراس اوور برقی فراهم می‌کند. همچنین باتری هایپر ادونچر که گفته شده دارای ظرفیت بالایی است، از قابلیت V2X پشتیبانی می‌کند؛ این یعنی این خودرو در صورتی که شارژ کافی داشته باشد، می‌تواند به هر چیزی، از یک وسیله ساده تا خانه و حتی شبکه برق، انرژی منتقل کند.

طی چند وقت گذشته شاهد تعداد قابل توجهی خودرو کانسپت یا مفهومی از نیسان بوده‌ایم. پیش از اینکه این خودروساز ژاپنی معرفی سری کانسپت‌های «هایپر» را کلید بزند، از هاچ بک اسپرت نیسان ۲۳-۲۰ و شاسی بلند تمام الکتریکی آریزون در قالب کانسپت رونمایی کرده بود. در ادامه شما کاربران گجت نیوز نظر خود را درباره نیسان هایپر ادونچر و خودروهای مفهومی اخیر این شرکت در بخش نظرات به اشتراک بگذارید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*