خودرو مفهومی نیسان هایپر تورر - Nissan Hyper Tourer

خودرو مفهومی نیسان هایپر تورر رونمایی شد؛ مینی ون تمام الکتریکی ایده‌آل آینده

نیسان خودرو مفهومی جدید سری «هایپر» را به نمایش گذاشت. نیسان هایپر تورر – Hyper Tourer یک مینی ون الکتریکی با طراحی چشمگیر آینده‌گرایانه است.

نیسان اخیراً معرفی تدریجی یک سری از کانسپت‌های گوناگون را پیش از برگزاری نمایشگاه خودرو ژاپن در ۲۶ اکتبر (۴ آبان) آغاز کرده است. این خودروساز ژاپنی پیش‌تر از کانسپت «هایپر ادونچر» (Hyper Adventure) و «هایپر اوربان» (Hyper Urban) رونمایی کرده و حالا بنا بر جدیدترین اخبار خودرو، عضو دیگر این سری با نام «هایپر تورر» (Hyper Tourer) را به نمایش گذاشته است؛ یک مینی ون تمام الکتریکی با طراحی آینده‌گرایانه هیجان‌انگیزی که معمولاً از این کلاس خودروها انتظار نمی‌رود.

جزئیات مینی ون الکتریکی نیسان هایپر تورر

نمای جلو خودرو مفهومی نیسان هایپر تورر - Nissan Hyper Tourer

این روزها اس یو وی‌ها بازار خودرو در نقاط مختلف جهان را قبضه کرده‌اند و انتخاب قشرهای مختلف برای رفت و آمدهای روزمره خود شده‌اند. نتیجه این است که حضور کلاس‌های دیگری مثل مینی ون دیگر رفته‌رفته کمرنگ‌تر می‌شود. با این حال، یک مینی ون الکتریکی که طراحی چشم‌نواز، انواع و اقسام امکانات و قوای محرکه پرتوان را در خود جا داده باشد می‌تواند در بازار کنونی حرفی برای گفتن داشته باشد. بیراه نیست اگر خودرو مفهومی هایپر تورر نیسان را هم مصداق مناسبی برای این موضوع بدانیم.

نمای کناری خودرو مفهومی نیسان هایپر تورر - Nissan Hyper Tourer

بدنه Hyper Tourer از دو بخش تشکیل شده است؛ بخش فلزی اصلی بدنه و بخش شیشه‌ای که خط کمر سفیدرنگ آن‌ها را از همدیگر جدا می‌کند. شیب زیاد ستون A، خطوط و زوایای برجسته متعدد در سراسر بدنه، نبود دستگیره، اسپویلر یکپارچه عقب و چراغ‌های باریک عقب که در موقعیت پایین قرار گرفته‌اند برخی دیگر از المان‌های طراحی این خودرو مفهومی هستند.

نمای عقب خودرو مفهومی نیسان هایپر تورر - Nissan Hyper Tourer

نیسان هیپر تورر به‌لطف ترکیب اجزای مختلف و باتری‌های حالت جامد، فضای داخلی جادار با کف تخت و مرکز ثقل فوق‌العاده پایین دارد. در واقع با چینشی که نیسان برای این مینی ون در نظر گرفته است، فضای نگهداری وسایل مختلف حتی بیش از حد کافی خواهد بود. صندلی‌های جلو در فضای داخلی قابل چرخش به‌صورت 360 درجه هستند که به‌واسطه همین سرنشینان می‌توانند کاملاً به عقب برگردند تا در سفر طولانی‌شان، پای صحبت با دوستان یا اعضای خانواده در ردیف‌های دیگر بنشینند.

همچنین سرنشینان ردیف عقب در این مینی ون امکان کنترل مسریابی و سیستم صوتی به‌وسیله یک نمایشگر پوشیدنی را دارند. کنسولی هم بالای سر سرنشینان با نورپردازی و الگوهای سنتی ژاپنی قرار گرفته و روی کف یک پنل ال‌ای‌دی وجود دارد که تصاویر بستر رودخانه و آسمان را جهت ایجاد فضایی دلنشین برای سرنشینان به نمایش می‌گذارد. هایپر تورر برای رصد علائم بیومتریک و تغییر خودکار نورپردازی و موسیقی از هوش مصنوعی بهره می‌برد؛ بنا به گفته نیسان، هوش مصنوعی به کار رفته در این خودرو قابلیت پایش امواج مغزی، تعریق، تنفس و ضربان قلب را دارد.

جزئیات قوای محرکه هایپر تورر مثل بقیه کانسپت‌های مفهومی سری هایپر نیسان مشخص نیست. با وجود این، نیسان به این نکته اشاره کرده که این مینی ون هم مجهز به سیستم الکتریکی چهار چرخ محرک اختصاصی نیسان تحت عنوان e-4ORCE به‌همراه باتری‌های حالت جامد است. اگر پیگیر اخبار خودروهای برقی باشید، احتمالاً مطلع هستید باتری‌های حالت جامد به‌عنوان جایگزینی انقلابی برای باتری‌های لیتیوم یونی مرسوم با بازدهی و ایمنی بیشتر مطرح می‌شوند. در آخر، شما کاربران گجت نیوز نظر خود را درباره خودرو مفهومی Hyper Tourer نیسان در بخش نظرات به اشتراک بگذارید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*