چری تیگو 9 پلاگین هیبرید - فنگیون T9

تیگو 9 پلاگین هیبرید، پرچمدار چری با طراحی جدید به نمایش گذاشته شد

چری نسخه پلاگین هیبرید تیگو 9 را با نام فنگیون تی 9 طی رویداد اخیر خود نمایش داد. در ادامه نگاهی به تصاویر و مشخصات Tiggo 9 PHEV داشته باشید.

در جدیدترین اخبار خودرو بازار چین، خودروساز شناخته شده چینی «چری» (Chery) به‌تازگی طی رویداد 2023 Chery Technology DAY به‌صورت رسمی نسخه پلاگین هیبرید شاسی بلند پرچمدار تیگو 9 را به نمایش گذاشت. البته این نسخه مشخص از سری تیگو 9 با عنوان «فنگیون تی 9» (Fengyun T9) به‌صورت ریبج‌شده روانه بازار می‌شود؛ فنگیون سری جدید محصولات این شرکت است که به خودروهای مبتنی بر انرژی‌های نو (پلاگین هیبرید و تمام الکتریکی) اختصاص دارد.

مشخصات فنی تیگو 9 پلاگین هیبرید (فنگیون T9)

همان‌طور که انتظار می‌رود، پایه و اساس طراحی فنگیون تی 9 یا تیگو 9 پلاگین هیبرید در مقایسه با نسخه استاندارد بنزین‌سوز تغییر پیدا نکرده و صرفاً تغییراتی در نمای جلو صورت گرفته است. حالا در نمای جلو این کراس اوور چینی به‌جای جلوپنجره نسخه بنزینی که نمونه‌ای بزرگ با میله‌های عمودی کرومی متعدد بود، جلوپنجره‌ای بسته با سپر و ورودی‌های متفاوت قرار دارد. در نمای کناری همان ترکیب سقف شناور، دستگیره‌های مخفی و رینگ‌های چندپر دیده می‌شود و نمای عقب هم کماکان دست‌نخورده مانده و چراغ‌های سرتاسری، سپر و اجزای قبلی در آن به کار رفته‌اند.

فنگیون تی 9 از لحاظ ابعاد تفاوتی با نسخه استاندارد ندارد. در نتیجه با 4820 میلی‌متر طول، 1930 میلی‌متر عرض، 1710 میلی‌متر ارتفاع و همچنین 2820 میلی‌متر فاصله بین دو محور، در رده اس یو وی‌های سایز متوسط قرار می‌گیرد.

کابین چری تیگو 9 پلاگین هیبرید - فنگیون T9

داخل کابین تیگو 9 هیبرید چری همان ترکیب قبلی به چشم می‌خورد. روی داشبورد این خودرو یک نمایشگر دوگانه عریض جا گرفته که متشکل از یک پنل 12.3 اینچی برای سیستم مولتی‌مدیا و یک پنل 12.3 اینچی ال‌سی‌دی دیگر به‌عنوان صفحه آمپر دیجیتال است. چیپ کوالکام اسنپدراگون 8155 هم توان پردازشی آن را تامین می‌کند. تریم دو رنگ داشبورد، فرمان و اجزای دیگر، فرمان دی‌کات، دریچه‌های هوای مستطیلی و شیفتر چرخان بقیه المان‌های فضای داخلی این خودرو چینی هستند.

کابین چری فنگیون T9

پیشرانه Tiggo 9 PHEV یک موتور بنزین‌سوز 1.5 لیتری و موتورهای الکتریکی سنکرون مغناطیس دائم را در بر می‌گیرد که یک باتری 34.4 کیلووات ساعتی برای تامین انرژی آن‌ها در نظر گرفته شده است. انتقال نیرو محرکه این اس یو وی بر عهده یک گیربکس 3DHT قرار دارد که بسته به نسخه، نیرو را به محور جلو یا هر دو محور منتقل می‌کند؛ به عبارتی دیگر، این خودرو در دو نسخه دیفرانسیل جلو و دو دیفرانسیل یا چهار چرخ محرک ارائه می‌شود.

نسخه دیفرانسیل جلو 221 اسب بخار قدرت تولید می‌کند، ولی نسخه دو دیفرانسیل یا چهار چرخ محرک توانایی تولید قدرت 455 اسب بخار را دارد. شتاب‌گیری 0 تا 100 کیلومتر بر ساعت این دو نسخه به ترتیب 8.4 و 4.9 ثانیه برآورد شده است. همچنین به ترتیب می‌توانند با یک بار شارژ مسافت 160 و 150 کیلومتر را در حالت الکتریکی طی کنند، در حالی که شعاع حرکتی کامل آن‌ها به 1321 و 1100 کیلومتر می‌رسد. مصرف سوخت تیگو 9 پلاگین هیبرید 5.7 لیتر در هر 100 کیلومتر تخمین زده می‌شود. در ضمن، بنا به گفته چری، امکان شارژ این شاسی بلند از 30 تا 80 درصد ظرف تنها 22 دقیقه وجود دارد.

چری شاسی بلند تیگو 9 پلاگین هیبرید یا فنگیون T9 را در سه‌ماهه چهارم سال جاری میلادی (تا دی ماه) راهی بازار خواهد کرد. نظر شما کاربران گجت نیوز درمورد این شاسی بلند چینی چیست؟

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*