کشتی غرق شده معروف دزدان دریایی

کشتی غرق شده معروف دزدان دریایی بالاخره در اعماق آب‌ها کشف شد

محققان موفق شدند کشتی غرق شده معروف دزدان دریایی را در اعمق آب‌های اسپانیا و مراکش کشف کنند. داستان کشتی مشهور بربرها چیست؟

گشت و گذار در طبیعت آرام و ساکن اطرافمان می‌تواند منجر به کشف آثار باستانی و قدیمی گردد که شاید هیچ گاه تصورش را نمی‌کردیم که روزی سر از آن منطقه دربیاورد. پژوهشگران علوم باستانی، کوهنوردان، صیادان و جویندگان ثروت همواره در مسیر خود به آثاری بر می‌خورند – مثل ترسناک ترین مومیایی جهان – که جالب توجه و درخور رسیدگی است.

کشتی غرق شده معروف دزدان دریایی بالاخره کشف شد

به تازگی گروهی از صیادان موفق به کشف بقایای یک کشتی غرق شده متعلق به دزدان دریایی معروف شده‌اند که قدمتش به قرن هفدهم میلادی باز می‌گردد. کشتی دزدان دریایی که نوعی کشتی بربری است در آب‌های عمیق میان اسپانیا و مراکش کشف شده است.

به گفته شان کینگزلی، باستان شناس دریایی و سردبیر مجله Wreckewach و محقق این یافته، لاشه این کشتی که نخستین کشتی مسافربری الجزایری بوده در قلب بربری کشف شده است. به اعتقاد کاشفان، این کشتی تا بُن دندان مسلح بوده و احتمالا به سمت سواحل اسپانیا می‌رفته تا مردم را هنگام غرق شدن در دریا دستگیر کند و به بردگی بگیرد.

البته آنها محموله‌ای از انواع قابلمه و ماهیتابه با خود حمل می‌کردند تا بتوانند خود را به شکل یک کشتی تجاری درآورند. (محموله این کشتی در الجزیره واقع در شمال آفریقا ساخته شده بود) شرکت Odyssey Marine Exploration که در فلوریدا مستقر شده، در سال 2005 و در جریان جستجوی بقایای کشتی جنگی متعلق به انگلیس (HMS Sussex) که با 80 تفنگ در سال 1694 در آن منطقه گم شده بود، موفق به کشف این کشتی بربری شد.

کشتی غرق شده معروف دزدان دریایی

به گفته بنیان گذار شرکت OME، در جریان جستجوی یک کشتی غرق شده در اعماق آب‌ها توانستیم سایت‌‌های زیادی را ببینیم که قبلا ندیده بودیم. علاوه بر این آنها موفق شده‌اند لاشه کشتی‌های روم باستان و فنیقی‌ها را در این منطقه پیدا کنند. نتیجه این تحقیقات در مجله Wreckeach به چاپ رسیده است.

بیشتر بخوانید:

سرگذشت آن بانی؛ مشهورترین دزد دریایی زن، در سرتاسر دریای کارائیب

باید از دزدان دریایی ترسید

دزدان دریایی بربری عمدتا مسلمان بودند و در شمال آفریقا زندگی می‌کردند و در قرن پانزدهم فعالیت خود را از الجزایر که قسمتی از امپراتوری عثمانی به شمار می‌رفت، شروع کردند. قسمت بزرگی از خط ساحلی غربی آفریقای شمالی، از مراکش امروزی تا لیبی در آن زمان به عنوان ساحل بربری شناخته می‌شد.

دزدان دریایی ساحل بربری به مدت دو قرن تهدیدی جدی علیه کشتی‌هایی که در امتداد سواحل مدیترانه و اقیانوس اطلس تردد می‌کردند به شمار می‌رفتند. آنها به کشتی‌ها هجوم می‌بردند و ساکنان آن را به بردگی می‌گرفتند و اموالشان را غارت می‌کردند. آن عده‌ای که در حملات بربرها دستگیر می‌شدند یا برای اخاذی زندانی می‌شدند و یا در اثنای تجارت برده در شمال آفریقا به فروش می‌رسیدند. (برده داری تا اوایل قرن بیستم در برخی از کشورهای مسلمان جریان داشت)

فعالیت دزدان دریایی کشتی‌های بربری در اوایل قرن نوزدهم به پایان رسید زیرا آنها در جنگ‌های بربری توسط ایالات متحده، سوئد و پادشاهی نورمن سیسیل در جنوب ایتالیا شکست خوردند.

بیشتر بخوانید:

اهرام مصر توسط سیستم‌های هیدرولیکی ساخته شده‌اند

بقایای کشتی غرق شده بربرها

لاشه کشتی غرق شده دزدان دریایی در کف دریا واقع در تنگه جبل الطارق و در عمق 830 متری کشف شد. این کشتی حدود 14 متر طول داشته و تحقیقات نشان می‌دهد که یک تارتان بوده. (کشتی کوچکی با بادبان‌های مثلثی شکل بر روی دو دکل که با پارو حرکت می‌کرده) کینگزلی به عنوان محقق این اکتشاف می‌گوید:

تارتان‌ها توسط دزدان دریایی بربری در قرن هفدهم و هجدهم مورد استفاده قرار می‌گرفتند زیرا کشتی‌های دیگر آنها را با قایق‌های ماهیگیری اشتباه می‌گرفتند و در نتیجه به دام آنها می‌افتادند. من تارتان‌ها را دیده‌ام و از آنها به عنوان کشتی‌های دزدان دریایی سطح پایین یاد می‌شود ولی من آنها را دوست دارم.

کشتی غرق شده معروف دزدان دریایی

محققان کشتی غرق شده را به کمک یک وسیله نقلیه کنترل از راه دور مورد بررسی قرار دادند و متوجه شدند که مجهز به چهار توپ بزرگ، 10 تفنگ گردان و چندین تفنگ برای حدود 20 خدمه بوده است. به گفته کینگزلی، این کشتی به لحاظ موقعیت مکانی و شخصیت کاملا با مشخصات یک کشتی دزدان دریایی بربری مطابقت دارد. همچنین باید در نظر داشت که دریاهای اطراف تنگه جبل الطارق مکان موردعلاقه دزدان دریایی برای شکار کشتی‌های دیگر بوده است.

به گفته کینگزلی، کشتی فوق مجهز به یک تلسکوپ کوچک بوده که در آن زمان وسیله کمیابی به شمار می‌رفته و احتمالا از کشتی‌های اروپایی به غنیمت گرفته شده است. احتمالا کالاهای سرقتی زیادی داخل کشتی بوده که همگی به اعماق دریا رفته‌اند. همچنین در کف دریا بطری‌های شیشه‌ای مشروبات الکلی ساخت بلژیک و آلمان و کاسه‌های چای ساخت عثمانی کشف شده که ماهیت این کشتی را بیشتر تأیید می‌کنند.

بیشتر بخوانید:
کشف مدرکی که ثابت می‌کند مومیایی موجود فضایی پیدا شده در پرو واقعا یک بیگانه است ویروس های باستانی باعث رشد و تکامل اجداد ما شده‌اند! آیا واقعا حیوانی با نفس آتشین در جهان وجود داشته است؟

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*