پلتفرم‌های آمریکایی

سونامی مبارزه با پلتفرم‌های آمریکایی در روسیه؛ گوگل، اندروید و iOS ممنوع می‌شوند

دولت روسیه قصد دارد تا به واسطه انتشار برخی محتوای ممنوعه توسط پلتفرم‌های آمریکایی، گوگل، اندروید و iOS را در این کشور مسدود کند.

پس از اوج گرفتن جنگ روسیه و اوکراین، و بروز اختلافات بسیاری مابین روسیه و کشورهای غربی، خصوصا ایالات متحده آمریکا، این کشور تصمیم به اعمال ضوابط سختی برای ادامه حیات پلتفرم‌های آمریکایی گرفت. بر همین اساس مدتی پیش روسیه گوگل و شبکه اجتماعی تیک تاک را به دلیل انتشار برخی محتوای ممنوعه جریمه کرد. اما به تازگی خبر رسیده که روسیه گوگل، اندروید و iOS را به‌زودی مسدود خواهد کرد.

پایان کار پلتفرم‌های آمریکایی در روسیه؟

پلتفرم‌های آمریکایی

به گزارش Globe Eye News، و به نقل از «آلکسی دیدنکو»، نماینده دومای دولتی روسیه، گوگل و تیک تاک به دلیل حذف نکردن محتوای ممنوعه، از دستورات صادره در روسیه پیروی نکردند. به همین دلیل گوگل 5 میلیون روبل (معادل 58000 دلار) و TikTok 4 میلیون روبل (معادل 46000 دلار) جریمه شدند.

روسیه سال‌هاست که از چنین پلتفرم‌هایی می‌خواهد تا محتوایی را که غیرقانونی می‌داند، حذف کنند. در این بین از گوگل به طور مکرر نام برده شده است، به خصوص در مورد یوتیوب و محتوای موجود در آن. به نظر می‌رسد روسیه یک قدم جلوتر خواهد رفت و نه تنها گوگل، بلکه سیستم عامل موبایل گوگل با نام اندروید را مسدود خواهد کرد. همچنین این احتمال در مورد iOS شرکت اپل نیز صدق می‌کند. البته، با فرض اینکه گزارش منتشر شده کاملا درست باشد.

طبق شنیده ها این ممنوعیت به زودی انجام می شود، و باید در روزهای آینده منتظر اخبار بیشتری در مورد آن باشیم. در صورت وقوع چنین رویدادی، قطع به یقین روسیه توضیحی رسمی ارائه خواهد کرد. با این حال، می توانیم فرض کنیم که عدم حذف محتوا ارتباط زیادی با آن دارد.

همچنین بخوانید:
مومن نسب: تلگرام نتیجه انتخابات ایران را تغییر داد ترکیه حتی فیلترشکن ها را هم فیلتر کرده است! تیک تاک و اسپاتیفای رفع فیلتر شدند

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*