خودرو سوزوکی

عرضه خودرو سوزوکی با برند تویوتا در آفریقای جنوبی

کمپانی مطرح تویوتا قصد دارد تا نسخه ری‌بچ شده از یک خودرو سوزوکی را با نام تویوتا استارلت کراس در آفریقای جنوبی عرضه کند.

استارلت یکی از محصولات قدیمی برند تویوتا (Toyota) است که سابقه عرضه آن در بازار جهانی به سال ۱۹۷۳ باز می‌گردد. اگر چه این خودرو در سال ۱۹۹۹ جای خود را به تویوتا یاریس داد، اما تویوتا در سال ۲۰۲۰ دوباره این نام را زنده و از آن برای نسخه ری‌بچ شده سوزوکی بالنو در آفریقای جنوبی استفاده کرد. حال طبق جدیدترین اخبار خودرو، شرکت تویوتا به عنوان بزرگترین خودروساز جهان، در یک اقدام جالب قصد دارد تا کراس اوور سوزوکی فرانکس را با نام و نشان تویوتا استارلت کراس به بازار آفریقای جنوبی عرضه نماید.

خودرو سوزوکی فرانکس با نام تویوتا استارلت کراس در آفریقای جنوبی

خودرو سوزوکی

سوزوکی فرانکس یک کراس‌اوور کامپکت است که به زودی توسط راسا موتور خاورمیانه به کشورمان نیز عرضه خواهد شد. این خودرو پیش‌ از این در بازار هند (به عنوان یکی از مهمترین بازارهای هدف سوزوکی) با نام تویوتا اوربان کروزر تایزور عرضه شده بود. دلیل انتخاب نام استارلت کراس این است که خریداران آفریقای جنوبی از قبل با نام استارلت آشنایی دارند و درنتیجه، انتخاب این نام به سبک دیگر کراس‌ اوورهای تویوتا مثل یاریس کراس و کرولا کراس اقدامی منطقی به نظر می‌رسد.

در بخش طراحی، ظاهر استارلت کراس و فرانکس تقریباً یکسان است و صرفاً شاهد جلوپنجره متفاوت، گرافیک چراغ‌های جذاب‌تر و محدود شدن لوگوها هستیم این کراس‌اوور ژاپنی از پلت‌فرم Heartect سوزوکی استفاده می‌کند. همچنین طول، عرض و ارتفاع کراس اوور ساب کامپکت فرانکس به ترتیب ۳۹۹۵ میلی‌متر، ۱۷۶۵ میلی‌متر و ۱۵۵۰ میلی‌متر و فاصله بین دو محور آن ۲۵۲۰ میلی‌متر است.

مشخصات فنی تویوتا استارلت کراس

خودرو سوزوکی

استارلت کراس در آفریقای جنوبی با یک پیشرانه ۱.۵ لیتری تنفس طبیعی با حداکثر قدرت ۱۰۵ اسب بخار و ۱۳۸ نیوتن متر گشتاور عرضه خواهد شد. مجموع این توان از طریق گیربکس‌های پنج سرعته دستی یا چهار سرعته اتوماتیک به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود. شتاب‌ صفرتاصد این خودرو حدود 10.5 ثانیه را دارد و حداکثر سرعت آن برابر با 160 کیلومتر بر ساعت است. همچنین سیستم تعلیق قسمت جلو مک فرسون مستقل و سیستم تعلیق قسمت عقب نیمه‌مستقل محور پیچشی است.

در مقابل اما تویوتا اوربان کروز تایزور و سوزوکی فرانکس در هند با پیشرانه‌های ۱ لیتری توربوشارژ هیبریدی خفیف و ۱.۲ لیتری تنفس طبیعی دوگانه‌سوز CNG عرضه می‌شوند.

امکانات رفاهی و ایمنی Toyota Starlet Cross

نمای داشبورد تویوتا استارلت کراس

کراس‌اوور جدید تویوتا از امکاناتی نظیر نمایشگر ۷ یا ۹ اینچی اطلاعاتی-سرگرمی (بسته به تریم)، سه پورت USB و شارژر بی‌سیم گوشی، کنترل پایداری الکترونیکی، کیسه هوای راننده و سرنشین، سیستم کنترل شروع حرکت در سربالایی، کروز کنترل، سنسور پایش باد تایرها (TPMS)، استارت اند استاپ، سنسور نور، تنظیم دستی ارتفاع نور، دوربین ۳۶۰ درجه، سنسور پارک عقب، سیستم تهویه مطبوع خودکار، اتصال به بلوتوث، وای فای و GPS، آینه داخلی الکتروکرومیک و چراغ‌های تمام LED بهره می‌برد.

قیمت تویوتا استارلت در آمریکا بین ۳۰۰ هزار راند معادل 16 هزار و 200 دلار تا ۳۵۹ هزار راند معادل 19 هزار و 400 دلار خواهد بود که بسیار گران‌تر از اوربان کروزر تایزور بازار هند با قیمتی بین ۷.۷۴ میلیون روپیه معادل 9 هزار و 200 دلار تا ۱۳ میلیون روپیه معادل 15 هزار و 500 دلار است.

ویدیو مرتبط
همچنین بخوانید:
سوزوکی فرانکس Velocity Edition، شاسی بلند جذابی که فقط 500 میلیون تومان قیمت دارد نتایج ناامید کننده سوزوکی سوئیفت در تست تصادف یورو انکپ سدان برقی استلاتو S9 معرفی شد؛ شاخ و شانه هوآوی برای مرسدس بنز

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*