جریمه برای رانندگی با سرعت کم تر از حد معین

در برخی مسیر‌ها رانندگی با سرعت کم هم جریمه دارد

اگر فکر می‌کردید که رانندگی با سرعت کم جریمه ندارد، سخت در اشتباه بودید. مطابق قانون، تردد با سرعت پایین‌تر از حد معین هم مشمول جریمه است.

مدتی قبل نرخ جدید جرایم رانندگی سال 1403 بر اساس مصوبه جدید هیئت دولت مشخص شد و از اواخر تیرماه گذشته در پی ابلاغ دولت سیزدهم، مبالغ جرایم راهنمایی و رانندگی افزایش پیدا کرد. آخرین اخبار داخلی حکایت از این دارند که مطابق قانون، حتی رانندگی با سرعت کم تر از حداقل سرعت معین شده  جریمه از سوی پلیس را به دنبال خواهد داشت.

جریمه برای رانندگی با سرعت کم تر از حد معین

جدول جدید جرایم راهنمایی و رانندگی در سال 1403 نشان می‌دهد رانندگان در صورتی که در جاده‌های دارای حداقل سرعت با سرعت کمتر تردد کنند، مرتکب تخلف شده‌اند و باید بابت آن جریمه پرداخت کنند.

جریمه رانندگی با سرعت کم تر از حد معین در کلان‌شهرها، مراکز استان‌ها، جاده‌های بین شهری و مناطق آزاد تجاری صنعتی 90 هزار تومن، در بقیه شهرها 50 هزار تومان و در روستاها 30 هزار تومن در نظر گرفته شده است.

رئیس مرکز اجرائیات پلیس راهور فراجا هم اخیراً روی این موضوع تاکید کرد که به‌جز برخورد قانونی متناسب و دریافت جریمه در قبال برخی از تخلفات در رانندگی، نمره منفی در گواهینامه راننده متخلف ثبت می‌شود. در واقع همان‌طور که وی خاطرنشان کرده، دلیل ابطال گواهینامه رانندگان نمره‌های منفی در پی تخلفات صورت گرفته است.

در گجت نیوز بخوانید:
ایران بنزین را لیتری ۳۸ هزار تومان به کشور وارد می‌کند! اجاره خودروهای لوکس در ایران با نرخ های عجیب؛ پورشه ساعتی یک میلیون و ششصد هزار تومان تأکید مدیرعامل ستاد معاینه فنی تهران بر دریافت معاینه فنی خودروهای وارداتی مراقب باشید، تخلفات رانندگی برای گواهینامه شما نمره منفی دارد

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*