کیا K8 مدل 2025 فیس لیفت

کیا K8 فیس لیفت، سدان جذاب و پرقدرت کره‌ای‌ها معرفی شد

کیا K8 فیس لیفت رسماً معرفی شد. سدان کی 8 مدل 2025 با زبان طراحی جدید این خودروساز کره‌ای و انواع پیشرانه‌های پرتوان راهی بازار خواهد شد.

به‌خاطر واردات محصولات کیا از جمله کیا سراتو 1.6 لیتری کوشا خودرو، کیا سلتوس توربو کوشا خودرو و کیا اسپورتیج کوشا خودرو در ایران، احتمالاً خیلی از دنبال‌کنندگان اخبار خودرو با جدیت بیشتری پیگیر این خودروساز کره‌ای شده‌اند. به‌تازگی هم کیا از نسخه فیس لیفت سدان نسبتاً بالارده K8 با زبان طراحی جدید خود رونمایی کرد. K8 در واقع جایگزین کادنزا یا همان K7 به شمار می‌رود که از سال 2021 وارد خط تولید این شرکت شد و حالا در حالی که فقط سه سال از عرضه آن به بازار می‌گیرد، دستخوش تغییراتی تازه شده است.

دسترسی به بخش‌های مطلب:

طراحی نمای بیرونی فیس لیفت K8

نمای جلو کیا K8 مدل 2025 فیس لیفت

نسخه فیس لیفت سدان K8 در طراحی نمای بیرونی از زبان طراحی جدید کیا پیروی می‌کند که پیش‌تر در کانسپت‌ها و همچنین خودروهایی تولیدی نظیر کیا K4 به چشم خورده بود. در نمای جلو این سدان چراغ‌های اصلی به‌صورت عمودی قرار گرفته‌اند و یک خط عریض ال‌ای‌دی هم این چراغ‌ها را به یکدیگر متصل می‌کند. در نوک کاپوت کشیده آن هم لوگو جدید مینیمال کیا جا گرفته است. همه این المان‌ها چهره این خودرو را نسبت به نسخه قبلی آن متحول کرده­‌اند و مثل بقیه محصولات جدید کیا به آن جلوه‌ای آینده‌گرایانه بخشیده‌اند.

در مقایسه با نمای جلو، تغییرات کمتری در ناحیه عقب نسخه به‌روزرسانی‌شده کی 8 صورت گرفته است. چراغ سرتاسری نسخه قبلی که دو سر آن به شکل حرف V در آمده‌اند، کماکان سر جای خود قرار دارد، ولی سپر عقب بازطراحی و مرتب‌تر از قبل شده است. همچنین خروجی‌های اگزوز فیک حذف شده‌اند که شکل و شمایل متناسب‌تری به نمای عقب این خودرو می‌بخشد. علاوه بر این‌ها باید اشاره کرد که اورهنگ جلو و عقب این سدان حالا طول بیشتری دارد؛ اتفاقی که معمولاً بین نسخه‌های فیس لیفت رایج نیست.

طراحی و امکانات کابین نسخه جدید کی 8

طراحان کیا به‌روزرسانی‌هایی را در کابین کی 8 هم اعمال کرده‌اند. کنترل‌های سیستم تهویه به پایین دریچه‌های مرکزی منتقل شده‌اند، نوار ال‌ای‌دی به کابین اضافه شده و از مواد سافت تاچ بیشتری در اجزای فضای داخلی استفاده شده است. در زمینه امکانات ایمنی هم لازم به ذکر است که همه نسخه‌های این خودرو با 10 ایربگ عرضه می‌شوند.

مشخصات فنی کیا K8 مدل 2025

بر خلاف کادنزا که فقط با سیستم دیفرانسیل جلو در دسترس قرار گرفته بود، کیا K8 از همان روز اول در بازار کره جنوبی از آپشن سیستم دو دیفرانسیل برخوردار بود.

کیا K8 مدل 2025 فیس لیفت

تیپ پایه این سدان از یک موتور بنزین‌سوز 2.5 لیتری 4 سیلندر تنفس طبیعی با قدرت 195 اسب بخار و گشتاور 248 نیوتن متر بهره می‌برد. تیپ بالارده‌تر آن هم به موتور حجیم‌تر 3.5 لیتری V6 مجهز است که توانایی تولید 296 اسب بخار قدرت و 360 نیوتن متر گشتاور را دارد. این تنها نسخه‌ این خودرو به حساب می‌آید که امکان سفارش آن با سیستم چهار چرخ محرک/دو دیفرانسیل وجود دارد.

با این حال، این پایان پیشرانه‌های موجود برای سدان کیا نیست. برای کی 8 همچنین یک موتور پروپان‌سوز 3.5 لیتری در دسترس قرار می‌گیرد که می‌تواند 237 اسب بخار قدرت و 313 نیوتن متر گشتاور تولید کند. آخرین پیشرانه در نظر گرفته شده برای این خودرو، یک نمونه 1.6 لیتری هیبرید با قابلیت تولید 227 اسب بخار قدرت و 349 نیوتن متر گشتاور است.

تاریخ عرضه و قیمت فیس لیفت کیا کی 8

همه تیپ‌های کیا K8 فیس لیفت به‌جز تیپ هیبرید آن ظرف سه هفته آینده به‌صورت رسمی به فروش گذاشته می‌شوند. این خودرو قیمت پایه حدود 27 هزار و 300 دلار دارد و قیمت بالارده‌ترین تیپ آن به 37 هزار و 800 دلار می‌رسد. گفتنی است که کیا برنامه دارد در آینده نسخه تمام برقی این خودرو را هم روانه بازار کند.

در گجت نیوز بخوانید:
قیمت عجیب و غریب هامر آمریکایی در بازار ایران نسخه ویژه جدید رولز رویس اسپکتر؛ خودرویی فوق لوکس که فقط یک نسخه از آن در دنیا وجود دارد سدان برقی استلاتو S9 معرفی شد؛ شاخ و شانه هوآوی برای مرسدس بنز نیسان جی تی آر، خودرو افسانه‌ای ژاپنی‌ها با تغییرات اساسی به بازار بر می‌گردد + عکس

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*