سرمایه گذاری عربستان سعودی در لوسید ایر

ادامه بلندپروازی عرب‌ها؛ عربستان سعودی در خودروساز پیشرو آمریکایی سرمایه گذاری کرد

عربستان سعودی مجدداً در لوسید، خودروساز پیشرو آمریکایی سرمایه گذاری کرد. سعودی‌ها حالا بخش عمده سهام این شرکت را در اختیار گرفته‌اند.

عربستان سعودی در این سال‌ها با درآمد هنگفت حاصل از منابع نفتی خود به حوزه‌های مختلفی ورود کرده است. حوزه خودرو هم یکی از آن‌ها است که این کشور با جدیت تلاش می‌کند همگام با آن شود. آخرین اخبار خودرو حکایت از این دارند که عربستان سعودی به‌تازگی در لوسید، شرکت پیشگام آمریکایی که در زمینه تولید خودروهای الکتریکی فعالیت می‌کند، سرمایه گذاری کرد.

سرمایه گذاری میلیاردی عربستان سعودی در لوسید

صندوق سرمایه‌گذاری عمومی عربستان سعودی یا به اختصار PIF مبلغ 1.5 میلیارد دلار در لوسید سرمایه گذاری کرد. این مبلغ شامل 750 میلیون دلار سهام ممتاز قابل تبدیل و 750 میلیون دلار وام بی‌وثیقه مدت‌دار می شود. چند ماه قبل هم سعودی‌ها 1 میلیارد دلار دیگر در لوسید تزریق کرده بودند و با احتساب این مبالغ، روی هم رفته حدود 8 میلیارد دلار در آن سرمایه گذاری کرده‌اند و تقریباً 60 درصد از این خودروساز آمریکایی را تحت مالکیت گرفته‌اند.

سرمایه گذاری عربستان سعودی در لوسید ایر

لوسید در بازه زمانی مهمی از این سرمایه گذاری هنگفت برخوردار شده است. لوسید ایر که با تسلا مدل S رقابت می‌کند، یکی از لوکس‌ترین سدان‌های بازار در حال حاضر با انواع و اقسام تکنولوژی‌های پیشرفته است. با وجود این، از آنجا که هنوز در رده محصولات بالارده قرار می‌گیرد، نتوانسته است به فروش قابل توجهی دست پیدا کند. لوسید امیدوار است که با گرویتی، شاسی بلند جدید خود، جهشی در فروش را تجربه کند و در مراحل آماده‌سازی کارخانه خود در ایالت آریزونا برای تولید این خودرو به سر می‌برد.

این خودروساز کالیفرنیایی همچنین برنامه دارد در اواخر سال 2016 مهم‌ترین خودرو خود را روانه بازار کند. این خودرو شاسی بلندی سایز متوسط با قیمت پایه کمتر از 50 هزار دلار خواهد بود که با کادیلاک لیریک، تسلا مدل Y و فورد موستانگ Mach-E رقابت خواهد کرد. البته لوسید این اس یو وی را بر اساس پلتفرمی جدید توسعه می‌دهد که در آینده خودروهای دیگری هم از آن بهره خواهند گرفت. از این جهت، این شروع مسیری تازه برای این شرکت است.

سرمایه گذاری عربستان سعودی در لوسید ایر

جزئیات زیادی درباره شاسی بلند سایز متوسط لوسید مشخص نیست، ولی «پیتر رالینسون» (Peter Rawlinson)، مدیرعامل این خودروساز، اعلام کرده است که در آن باتری پک کوچک‌تری نسبت به ایر و گرویتی به کار خواهد رفت. همان‌طور که او خاطرنشان کرده، با به‌کارگیری باتری کوچک‌تر، قیمت محصول خود را هم کاهش می‌دهند. در نهایت گفتنی است که این خودرو نه در ایالات متحده، بلکه در عربستان سعودی تولید و به سایر نقاط صادر خواهد شد.

در گجت نیوز بخوانید:
این هایپرکار ۱۰۰۰ اسب بخاری محصول طراح سابق جنسیس است کیا K8 فیس لیفت، سدان جذاب و پرقدرت کره‌ای‌ها معرفی شد نسخه ویژه جدید رولز رویس اسپکتر؛ خودرویی فوق لوکس که فقط یک نسخه از آن در دنیا وجود دارد نیسان جی تی آر، خودرو افسانه‌ای ژاپنی‌ها با تغییرات اساسی به بازار بر می‌گردد + عکس

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*