قدیمی ترین تقویم جهان در ترکیه

کشف قدیمی ترین تقویم جهان در معبد ۱۳ هزار ساله ترکیه

قدیمی ترین تقویم جهان در یک معبد ۱۳ هزار ساله در ترکیه کشف شد. این کشف نشان‌دهنده سطح اطلاعات بالای انسان‌های اولیه از علوم نجوم خواهد بود.

محققان در یکی از حیرت‌انگیزترین اکتشافات باستان شناسی، قدیمی ترین تقویم جهان را در معبدی ۱۳ هزار ساله در ترکیه شناسایی کرده‌اند. این تقویم که روی یک ستون سنگی بزرگ حکاکی شده است، به نظر می‌رسد یک تقویم خورشیدی-قمری بوده و احتمالا برای ثبت یک رویداد کیهانی مهم ایجاد شده است.

مطابق با پژوهشی که در مجله «زمان و ذهن» منتشر شده، این ستون سنگی ۳۶۵ علامت V شکل دارد که هر یک نشان‌دهنده یک روز است. این مجموعه از علامت‌ها، ۱۲ ماه قمری به همراه ۱۱ روز اضافی را تشکیل می‌دهند. همچنین، یک نقش برجسته از یک موجود پرنده‌مانند با یک علامت V در اطراف گردنش بر روی این ستون دیده می‌شود که احتمالاً نماد صورت فلکی انقلاب تابستانی در آن زمان بوده است.

قدیمی ترین تقویم جهان، اطلاعات شگف‌انگیزی از پیشینیان می‌دهد

قدیمی ترین تقویم جهان در ترکیه

محققان بر این باورند که این تقویم در حدود ۱۰۸۵۰ قبل از میلاد مسیح ایجاد شده و برای ثبت برخورد یک دنباله‌دار با زمین بوده است. این رویداد کیهانی عظیم ممکن است باعث ایجاد یک عصر یخبندان کوچک شده و تأثیر قابل توجهی بر زندگی انسان‌ها در آن دوره گذاشته باشد.

این کشف نشان می‌دهد که انسان‌های اولیه، بسیار زودتر از آنچه تصور می‌شد، به آسمان و پدیده‌های کیهانی علاقه‌مند بوده‌اند و توانایی ثبت دقیق مشاهدات خود را داشته‌اند. به نظر می‌رسد این تقویم نه تنها یک ابزار برای اندازه‌گیری زمان بوده، بلکه نمادی از دانش و اعتقادات مذهبی آن دوران نیز بوده است.

مارتین سوئتمن، مهندس دانشگاه ادینبورگ، معتقد است که این کشف نشان می‌دهد ساکنان گوبکلی تپه ناظران دقیق آسمان بوده‌اند و این رویداد کیهانی ممکن است باعث ایجاد یک دین جدید و تغییرات فرهنگی گسترده در منطقه شده باشد.

این کشف بی‌نظیر، درک ما از تاریخ تمدن بشری را متحول کرده و نشان می‌دهد که انسان‌ها از دیرباز به دنبال درک جهان اطراف خود بوده‌اند.

در گجت نیوز بخوانید:
باستان شناسان ترکیه‌ای مدارک جدیدی را برای اثبات کشتی حضرت نوح رو کرده‌اند! کشف یک شهر باستانی با قدمت ۸ هزار سال و خیابان‌هایی عجیب در ترکیه کشف یک دیگ پر از سکه های طلای باستانی ایران در ترکیه کشتی غرق شده معروف دزدان دریایی بالاخره در اعماق آب‌ها کشف شد

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*