تست تصادف سوزوکی ارتیگا و رنو ترایبر

ایمنی بسیار ضعیف سوزوکی ارتیگا و رنو ترایبر ساخت هند در تست های تصادف

نتایج بدست آمده از تست تصادف دو خودرو سوزوکی ارتیگا و رنو ترایبر در موسسه GNCAP، نشان از ایمنی ضعیف این محصولات در مقایسه با رقبا دارد.

کشور هند به واسطه جمعیت زیاد و البته موقعیت جغرافیایی آن، همواره یکی از مهمترین بازارهای هدف صادرات خودرو برای کشورهای آسیایی شرقی بوده است. اما بسیاری از این خودروسازان که عموما از سه کشور ژاپن، کره جنوبی و چین هستند، مدتی است که تصمیم به تولید و مونتاژ خودروهای اقتصادی خود در هند گرفته‌اند.

دو مورد از این محصولات ماروتی سوزوکی ارتیگا و رنو ترایبر صادراتی به بازار آفریقا هستند که اگرچه پیشرفت صنعت خودروسازی هند را نشان می‌دهند اما آن طور که باید در زمینه ایمنی درخشان عمل نکرده و نتایج نامطلوبی در تست های تصادف از خود برجای گذاشته‌اند. در این بخش از اخبار خودرو سایت گجت نیوز با ادامه این مطلب همراه ما باشید.

نتایج تأسف بار تست تصادف سوزوکی ارتیگا و رنو ترایبر

تست تصادف سوزوکی ارتیگا و رنو ترایبر

شاخه جهانی انکپ (Global NCAP) که به اختصار GNCAP نیز شناخته می‌شود، در ادامه کمپین «خودروهای ایمن‌تر برای آفریقا» به سراغ این دو مینی ون رفته و عملکرد آنها را در تست تصادف با استانداردهای جهانی سنجیده است. اگرچه این دو خودرو ساخت برندهای مطرح هستند، اما به دلیل عدم بهره‌مندی از تکنولوژی‌ها و سامانه‌های پیشرفته، نتوانسته‌اند امتیاز قابل قبولی از انکپ دریافت کنند.

سوزوکی ارتیگا در بخش محافظت از سرنشینان بزرگسال از پنج ستاره ممکن فقط یک ستاره ایمنی را کسب کرده است. در این بخش، مینی ون هندی ژاپنی از حداکثر امتیاز ۳۴، امتیاز ۲۳.۶۳ را دریافت نموده؛ در بخش محافظت از سرنشینان خردسال هم این خودرو با کسب ۱۹.۴۰ امتیاز از ۴۹ امتیاز ممکن، به دو ستاره ایمنی دست یافته است. این نتایج در حالی است که ارتیگای بازار هند در هر دو بخش محافظت از سرنشینان بزرگسال و خردسال ۳ ستاره ایمنی دارد.

تست تصادف سوزوکی ارتیگا و رنو ترایبر

این امر ناشی از تفاوت در پروتکل‌های انکپ و انجام تست‌ها با استانداردهای متفاوت می‌باشد. همچنین رنو ترایبر در بخش محافظت از سرنشینان بزرگسال و خردسال به ترتیب امتیازهای ۲۲.۲۹ و ۱۹.۹۹ را از Global NCAP دریافت کرده است. نسخه مخصوص بازار هند این خودرو نیز عملکرد بهتری داشته و در سال ۲۰۲۱ موفق شده ۴ ستاره ایمنی را از انکپ کسب کند.

طبق تاکید گلوبال انکپ بدنه هیچ یک از این دو مینی ون اصلأ نمی‌تواند فشار اضافی را تحمل کند. لازم به ذکر است هند شاخه‌ای جداگانه از انکپ را برای سنجش ایمنی محصولات موجود در بازار این کشور توسعه داده است. این شاخه با نام بهارات انکپ (به اختصار BNCAP) شناخته می‌شود.

تست تصادف سوزوکی ارتیگا و رنو ترایبر

شایان ذکر است نسل جدید محصولات سوزوکی با برخی مدل های شامل سوزوکی گرند ویتارا و سوزوکی جیمنی به بازار ایران عرضه شده است. پیشنهاد می‌کنیم مطلب معرفی و بررسی این دو سدان برقی که توسط تیم خودرو گجت نیوز آماده شده را مطالعه کنید.

ویدیو مرتبط
همچنین بخوانید:
نتایج ناامید کننده سوزوکی سوئیفت در تست تصادف یورو انکپ عملکرد ضعیف رنو داستر ۲۰۲۴ در تست های تصادف یورو انکپ تست تصادف اور ریرا ایران خودرو + ویدیو

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*