سهام دیجی‌کالا

۴۰ درصد از سهام دیجی‌کالا حالا متعلق به همراه اول است

شرکت ارتباطات سیار ایران که با نام تجاری همراه اول شناخته می‌شود، موفق شد 40 درصد از سهام دیجی‌کالا را از آن خود کند.

فروشگاه آنلاین دیجی‌کالا از سال 1385 فعالیت خود را آغاز نمود و پس از گذشت 8 سال، شرکت خصوصی سرآوا در سال 1393 بر روی این پلتفرم سرمایه‌گذاری کرد و بخشی از سهام آن را خرید.

همراه اول 40 درصد از سهام دیجی کالا را خرید؟

 سهام دیجی‌کالا

 

حرکت اول که به عنوان بخش سرمایه گذار در زمینه فعالیت‌ها و تجارت‌های الکترونیکی همراه اول به شمار می‌رود، قسمتی از سهام بخش خصوصی سرآوا و دیگر سهامداران را پس از 2 سال مذاکره به صورت نقدی خریداری کرد.

مطابق با اطلاعیه‌ای که دیجی‌کالا منتشر کرده، این معامله ارزشی نزدیک به 30 هزار میلیارد تومان معادل 500 میلون دلار داشته که 40 درصد آن برابر با 12 همت به گروه همراه اول واگذار شده است.

گروه دیجی‌کالا در این بیانیه از موافقت سرمایه گذاران با حرکت اول خبر داده و بیان کرده که بنیان گذاران این پلتفرم، حمید و سعید محمدی همچنان 22 درصد از سهام خود و 2 صندلی از 5 صندلی هیئت مدیره را در اختیار دارند.

براساس این اطلاعیه، هیچ کدام از سهامداران به تنهایی کنترل و اختیار شرکت را در دست نخواهند داشت و بنیان گذاران و تیم راهبردی دیجی کالا وظیفه مدیریت اجرایی و راهبری شرکت، تدوین استراتژی کسب‌وکار و انتخاب مدیران ارشد را همچون قبل بر عهده خواهند داشت.

همچنین دیجی‌کالا اعلام کرده که 32.36 درصد سهام این گروه تجاری در اختیار بنیان گذران بوده که به نظر می‌رسد حرکت اول توانسته، بخشی از سهام براردان محمدی را نیز خریداری کند.

پیشینه خبر:
این اپلیکیشن ها را هرگز از گوشی خود پاک نکنید؛ حتی اگر از آن‌ها هیچ استفاده ای نمی‌کنید کارگاه‌های تخصصی همراه اول درباره مباحث ارتباطی و موانع پیش رو در نمایشگاه بورس، بانک و بیمه

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*