یوتیوب

یوتیوب در روسیه مسدود شد

سرویس‌های نظارت بر اینترنت در روسیه خبر از مسدود شدن پلتفرم یوتیوب پس از انتقادات گسترده مقامات در این کشور دادند.

روسیه چندی پیش، یوتیوب را به دلیل انتشار برخی از محتواها بازخواست کرد. حال گفته‌ها حاکی از این است که این اپلیکیشن دچار مسدود شدن گسترده شده است.

مسدود شدن یوتیوب در روسیه

یوتیوب

سرویس نظارت اینترنت روسی به نام Sboi.rf اعلام کرده که هزاران کاربر یوتیوب نسبت به قطعی این پلتفرم شکایت دارند و تنها از طریق اتصال به وی پی ان قادر به دسترسی به این سرویس هستند.

یکی از کاربران در وب سایت یوتیوب نسبت به اقدامات انجام شده نوشته است: دیگر یوتیوب کار نمی‌کند. این درحالی است که خبرنگاران رویترز نیز توانایی دسترسی به این سرویس را نداشته‌اند.

گوگل نسبت به گزارش‌های کاربران و شکایات آنان پاسخی نداده و همچنین در این بین، سازمان ناظر بر ارتباطات روسیه، راسکامنادرز نیز نسبت به فیلتر شدن این پلتفرم واکنشی نشان نداده است.

کاربران می‌گویند که سرعت دانلود از این وب سایت در طول هفته‌های گذشته نیز دچار کاهش شده بود. قانون‌گذاران روسی نیز اعلام کرده بودند که درصورت عدم رعایت قوانین از سوی گوگل، سرعت این سرویس دچار کاهش خواهد شد.

رئیس کمیسیون سیاست اطلاعات پارلمان روسیه نیز گفته بود که در طول هفته‌‌های آتی سرعت یوتیوب تا 70 درصد کاهش پیدا خواهد کرد.

آلکساندر خنشتاین، مسدود شدن یوتیوب را گامی علیه مدیریت یک منبع خارجی می‌داند که همچنان بدون مجازات، قوانین روسیه را نقض کرده و نادیده می‌گیرد.

خنشتاین، رئیس کمیسیون اطلاعات پارلمان روسیه، علت کاهش سرعت یوتیوب را ناتوانی پلتفرم گوگل در خصوص سرمایه گذاری برای سرویس‌های محلی‌اش اعلام کرد.

پیشینه خبر:
چرا اپل اصرار دارد کابران آیفون از گوگل کروم استفاده نکنند تماشا کنید: سقوط ترسناک جنگنده روسی از زاویه دید خلبان

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*