اندروید 15 تبلت کامپیوتر

به کمک این قابلیت جدید اندروید 15، تبلت خود را به یک کامپیوتر تبدیل کنید

گوگل احتمالا قابلیت جدیدی به اندروید 15 اضافه خواهد کرد که تبدیل تبلت به یک کامپیوتر را امکان‌پذیر خواهد کرد. از این قابلیت چه می‌دانیم؟

گوگل و سایر گوشی‌سازان اندرویدی تا کنون تلاش زیادی برای ارائه مد دسکتاپ به کاربران تبلت‌های اندرویدی کرده‌اند. با این وجود تا به امروز تنها سامسونگ موفق شده با ارائه Samsung DeX در گوشی‌ها و تبلت‌های پرچمدارش اندکی به این هدف نزدیک شود. گزارش‌های Android Authority البته حاکی از آن است که این روند به‌زودی به اتمام خواهد رسید؛ زیرا اندروید 15 ممکن است فرمول تبدیل تبلت به کامپیوتر را دگرگون کند.

سامسونگ دکس

به گزارش Android Authority، مد نه‌چندان جدید Desktop Mode اندروید اکنون نه تنها روی صفحه نمایش‌های خارجی قابل اجراست، بلکه می‌تواند به‌طور کامل روی صفحه خود تبلت هم اجرا شود. این قابلیت البته پیش‌تر تنها برای توسعه‌دهندگان طراحی شده بود تا امکان تست کردن اپلیکیشن‌ها روی صفحه بزرگتر کامپیوتر را داشته باشند. با این حال به نظر می‌رسد گوگل با تغییراتی که در این مد انجام داده، تصمیم به ارائه آن برای کاربران بیشتری گرفته است.

اندروید 15 چگونه امکان تبدیل تبلت به کامپیوتر را فراهم می‌کند؟

علیرغم این که هنوز هیچگونه اطلاعاتی در خصوص مد جدید دسکتاپ در تبلت‌های اندرویدی در اختیارمان نیست؛ اما با توجه به این که Smasung DeX اکنون اکنون مستقیما روی مدل‌های جدید از تبلت‌های گلکسی قابل اجراست، این امکان وجود دارد که گوگل هم تصمیم داشته باشد قابلیت مشابهی را به تبلت‌های پیکسل بعدی خود اضافه کند.

در همین راستا اخیرا تصاویر جدیدی منتشر شده که عملکرد مد Desktop در تبلت‌های اندرویدی را به تصویر کشیده و اپلیکیشن‌های اندرویدی را به‌صورت پنجره‌هایی شناور کنار یکدیگر باز کرده است. این اپلیکیشن‌ها قابلیت تغییر موقعیت، جابجایی و تغییر اندازه داشته و عملکردی بسیار شبیه به ویندوز دارند.

اندروید 15 تبلت کامپیوتر

یکی از مهم‌ترین تفاوت‌های مد دسکتاپ اندروید با سامسونگ دکس این است که اندروید 15 صفحه دسکتاپ کاملا مجزایی را برای تبدیل تبلت به کامپیوتر ایجاد می‌کند؛ درحالیکه DeX صفحه نمایش تبلت خود را با کامپیوتر ادغام می‌کند. این مساله البته می‌تواند به دلیل توسعه ناقص این سرویس در اندروید 15 باشد. در عین حال این امکان هم وجود دارد که گوگل تعمدا چنین قابلیتی را در Android 15 تعبیه کرده باشد. در این صورت کاربران تبلت‌های اندرویدی قادر خواهند بود بر خلاف Samsung DeX بین مدهای دسکتاپ و تبلت در دستگاه خود جابجا شوند.

البته گوگل هنوز به‌طور رسمی این قابلیت را معرفی نکرده است. بنابراین نمی‌توان در خصوص جزئیات بیشتر آن اظهار نظر قطعی کرد.

در گجت نیوز بخوانید:
خبر بد برای صاحبان این گوشی ها؛ منتظر آپدیت اندروید ۱۵ نباشید همه تغییراتی که آپدیت اندروید ۱۵ در گوشی‌های سامسونگ به وجود می‌آورد + عکس اندروید ۱۵، شارژ سریع گوشی‌های هوشمند را از نو تعریف می‌کند ۷ قابلیت کاربردی و جذاب که اندروید ۱۵ به‌زودی به گوشی شما خواهد آورد

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*