شکایت علیه کیا و هیوندای بابت فروش اطلاعات

رسوایی کیا و هیوندای؛ خودروسازان کره‌ای اطلاعات مردم را می‌فروشند!

کیا و هیوندای، دو خودروساز مطرح کره‌ای به فروش اطلاعات رانندگان متهم شده‌اند. این شکایت علیه گروه هیوندای می‌تواند باعث رسوایی آن‌ها شود.

فراگیرتر شدن سیستم‌هایی که رفتار راننده و جزئیات خودرو را به‌صورت پیوسته رصد می‌کنند باعث شده است نگرانی‌هایی نسبت به نقض حریم خصوصی و سوء استفاده از داده‌های کاربران به وجود بیاید. به هر حال، یکی از چالش‌های ادغام روزافزون تکنولوژی در جوانب مختلف زندگی، همین چگونگی حفظ حریم خصوصی از دید دوربین‌هایی است که همیشه مشغول رصد ما هستند. خودروسازان هم همواره به‌خاطر امکان جمع‌آوری داده از طریق سیستم‌های به کار رفته در خودروها زیر نظر قرار دارند. حتی آخرین اخبار خودرو حکایت از این دارند که کیا و هیوندای رسماً به فروش اطلاعات رانندگان متهم شده‌اند.

شکایت علیه کیا و هیوندای بابت فروش اطلاعات

اخیراً شکایتی جمعی در دادگاه فدرال کالیفرنیا با نمایندگی «مارک ویل» (Mark Will) صورت گرفته است که کیا و هیوندای، دو برند اصلی زیرمجموعه گروه هیوندای را به جمع‌آوری اطلاعات رانندگان و فروش آن به شرکت‌های بیمه بدون رضایت صاحبان خودروها متهم می‌کند.

در این شکایت ادعا شده است که کیا و هیوندای قانون گزارش منصفانه اعتبار را نقض کرده‌اند. به ادعای طرف شاکی، این دو خودروساز از طریق سیستم‌هایی نظیر کیا کانکت، بلولینک، بلولینک پلاس و UVO کانکت حجم زیادی داده از رانندگان جمع‌آوری می‌کنند و آن‌ها را به یک واسطه می‌فروشند که بعد از تجزیه و تحلیل، آن‌ها را به دست شرکت‌های بیمه می‌رساند.

شکایت علیه کیا و هیوندای بابت فروش اطلاعات

سیستم‌های مذکور امکان تشخیص موقعیت مکانی، روشن کردن و قفل کردن خودرو و همچنین عیب‌یابی، امداد جاده‌ای و بازیابی خودرو سرقتی را برای رانندگان فراهم می‌کنند. شاکیان اظهار داشته‌اند که کیا و هیوندای گزارش سفر رانندگان و همچنین جزئیات موقعیت‌هایی را که در آن‌ها رانندگان مجبور به اعمال ترمز شدید به‌ یکباره شده‌اند جمع‌آوری می‌کنند.

مارک ویل، طرف شاکی، یک هیوندای سانتافه مدل 2019 با اشتراک سرویس بلولینک دارد و ادعا می‌کند که بر اساس گزارش ارائه شده توسط «وریسک آنالیتیکس» (Verisk Analytics)، همان شرکت واسطه مذکور، هیوندای جزئیات رانندگی او از دسامبر 2023 تا آوریل 2024 را افشا کرده است. در نتیجه همین حق بیمه او هم 250 دلار افزایش پیدا کرد.

شکایت علیه کیا و هیوندای بابت فروش اطلاعات

البته کیا و هیوندای تنها خودروسازانی نیستند که به فروش غیرقانونی اطلاعات رانندگان متهم می‌شوند. چند ماه گذشته بود که جنرال موتورز، خودروساز بزرگ آمریکایی از سوی دادگاه ایالت جورجیای آمریکا به جمع‌آوری داده‌های خصوصی کاربران از طریق سرویس آن‌استار و فروش آن به «لکسیس نکسیس» (LexisNexis) و وریسک آنالیتیکس متهم شد.

اخیراً شکایت از تویوتا به‌خاطر انحصارطلبی در بازار خودرو هیدروژنی هم در رسانه‌ها بازتاب داده شد. مالیات‌دهندگان در ایالت کالیفرنیای آمریکا این شرکت ژاپنی را به ایجاد اختلال در فعالیت جایگاه‌های سوخت هیدروژنی و تلاش برای تک‌قطبی کردن بازار سوخت هیدروژن و خودرو هیدروژنی متهم کردند. به ادعای آن‌ها تویوتا حتی گرداننده نهادی شبه‌دولتی است و به‌واسطه آن تلاش می‌کند این عرصه را در انحصار خود در بیاورد.

در گجت نیوز بخوانید:
پرفروش ترین خودروهای اروپا در سال ۲۰۲۴؛ درخشش ساندرو و سقوط تسلا نسل جدید میتسوبیشی پاجرو با این طراحی خاص به جنگ تویوتا لندکروزر می‌آید ایمنی بسیار ضعیف سوزوکی ارتیگا و رنو ترایبر ساخت هند در تست های تصادف ادامه بلندپروازی عرب‌ها؛ عربستان سعودی در خودروساز پیشرو آمریکایی سرمایه گذاری کرد

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*