ربات غول پیکر

تماشا کنید: این ربات غول پیکر ریل‌های قطار را تعمیر می‌کند

راه‌آهن ژاپن یک ربات غول پیکر با ظاهری شبیه به انسان را به کار گرفته که با توانایی‌های عجیبش می‌تواند زیرساخت‌های ریلی قطار را تعمیر کند.

ژاپنی‌ها در تازه‌ترین تلاش خود در حوزه رباتیک و هوش مصنوعی، ربات جدیدی ساخته‌اند تا عملیات تعمیر و نگهداری از زیرساخت قطارهایشان با سادگی بیشتری انجام شود. این ربات شبیه به یک انسان غول پیکر طراحی شده تا ریل‌های قطار و زیرساخت‌های حمل و نقل قطاری را تعمیر کند. توانایی رسیدن به ارتفاع ۴۰ فوتی و بلند کردن وسایل به سنگینی ۸۸ پوند تنها بخش کوچکی از قابلیت‌های ربات ژاپنی است. همچنین بازوهای این ربات قابلیت تجهیز به ابزارآلات مختلف از جمله قلم‌موی رنگ‌آمیزی، اره برقی و سایر وسایل را دارند.

ویدیوی عملکرد ربات تعمیرکار ریل‌های قطار

بر اساس گزارش نشریه گاردین، اپراتور این ربات در کابین خلبان (که به عنوان بخشی از ربات طراحی شده) می‌نشیند. سپس با توجه به تصاویری که از دوربین روی سر ربات مشاهده می‌کند امکان حرکت دادن بازوهای توانمند این دستگاه را خواهد داشت.

ربات غول پیکر

گاردین ادامه می‌دهد:

شرکت راه‌آهن ژاپن در حال حاضر وظیفه خطیری را به این ربات محول نکرده و اپراتور صرفا برای هرس کردن درختان نزدیک به خط راه‌آهن و رنگ‌آمیزی قاب‌های فلزی که کابل‌ها را بالای قطار نگه می‌دارند از ربات غول پیکر جدید استفاده می‌کند.

رییس شرکت راه‌آهن ژاپن بیان کرد این ربات جدید به کمک مشکل کمبود شغل در ژاپن خواهد آمد. کمبود شغل در این کشور به دلیل پیری جمعیت رو به افزایش بوده و مقامات ژاپنی از روی کار آمدن نیروی کار رباتیک بسیار استقبال می‌کنند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*