گلکسی زد فولد 6 و زد فلیپ 6

با جزئیات طراحی گلکسی زد فولد 6 و زد فلیپ 6 آشنا شوید

گلکسی زد فولد 6 و زد فلیپ 6 در کنار سخت‌افزار و امکانات پیشرفته از طراحی بسیار زیبایی نیز بهره می‌برند. در این مقاله با جزئیات طراحی گوشی های Galaxy Z Fold6 و Galaxy Z Flip6 آشنا می‌شویم.

گلکسی زد فولد 6 و زد فلیپ 6 به عنوان جدیدترین گوشی های تاشو سامسونگ محسوب می‌شوند که نسبت به نسل قبلی خود از لحاظ طراحی، سخت‌افزار و سطح امکانات به میزان چشمگیری ارتقا پیدا کردند. سری جدید گوشی های منعطف سامسونگ از ظاهری ساده، محکم و باریک بهره می‌برند و توانستند طرح جدیدی از زیبایی و جذابیت را ارائه دهند. در این مقاله با جزئیات طراحی گوشی های گلکسی Z Fold6 و گلکسی Z Flip6 آشنا خواهیم شد.

جزئیات طراحی گلکسی زد فولد 6 و زد فلیپ 6

سامسونگ در طراحی گلکسی زد فولد 6 و زد فلیپ 6 از سبک طراحی شناور یا Floating Design استفاده کرده که باعث شده طراحی این دو گوشی منعطف نسبت به قبل متمایز به نظر برسد. به واسطه این سبک طراحی، صفحه‌نمایش تاشوی این دستگاه‌ها هنگام خیره شدن از کناره‌ها به شکل شناور و معلق دیده می‌شود. ضمن اینکه در زمان بسته شدن نیز خط برجسته‌ای در کنار دستگاه به چشم می‌خورد که باعث کمک به نمایش فرم خطی و شیک محصول می‌شود و همچنین فرایند باز کردن آنها نیز آسان‌تر از قبل خواهد شد.

گلکسی زد فولد 6 و زد فلیپ 6

از یکی از بخش‌های برجسته طراحی گلکسی زد فولد 6 نیز می‌توان به فرم خطی یا Linear form اشاره کرد که باعث ایجاد طراحی شیک، باریک و همچنین متوازن شده است. گلکسی زد فولد 6 نسبت به قبل باریک‌تر به نظر می‌رسد؛ به گونه‌ای که طراحی جدید باعث شده ضخامت آن به 6.1 میلی‌متر کاهش یابد. ضمن اینکه کاهش طول و افزایش عرض صفحه‌نمایش جلویی دستگاه نیز گلکسی زد فولد 6 را نسبت به قبل کاربرپسندتر کرده و ظاهری جدیدی را به وجود آورده است. گوشه‌های سمت راست این دستگاه منعطف نیز اکنون از طراحی مشابه گوش‌های سمت چپ بهره می‌برد که باعث شده یک استایل و ساختاری تقریبا متقارن در حالت بسته به وجود آید.

گلکسی زد فولد 6 و زد فلیپ 6

به طور کلی 6 نسل پیشرفت فناوری به ویژه در بخش طراحی باعث شده تا گلکسی زد فولد 6 اکنون به باریک‌ترین و سبک‌ترین سری در میان تمام مدل‌های گلکسی زد فولد سامسونگ تبدیل شود و با طراحی متوازن و فرم نازک خود نیز راحتی بیشتری را به همراه داشته باشد.

آرایش خطی دوربین‌ها به عنوان یکی دیگر از بخش‌های برجسته طراحی این گوشی های تاشو سامسونگ محسوب می‌شود که آن را باید امضای سامسونگ در محصولات گلکسی دانست. این بخش طراحی اکنون بیش از پیش در گلکسی زد فولد 6 و زد فلیپ 6 به چشم می‌خورد. برای مثال در گلکسی زد فولد 6 که هرچند ردیف خطی دوربین‌های دایره‌ای نظیر نسل قبل و همانند سایر محصولات گلکسی به چشم می‌خورد، اما این دوربین‌ها از بالا سمت چپ دستگاه به پایین منتقل شدند و دارای برجستگی واضحی هستند که باعث شده زیباتر از قبل به نظر برسند. طراحی دوربین‌های گلکسی زد فلیپ 6 نیز باعث شده تا با رنگ‌های متنوع بدنه هماهنگ شده و نسبت به قبل زیباتر و منحصربه‌فردتر شود.

گلکسی زد فولد 6 و زد فلیپ 6

سبک جدید از آرایش خطی دوربین‌ها باعث افزایش برجستگی نسبت به قبل شده و به همین دلیل کاربران راحت‌تر می‌توانند این نسخه‌های جدید را نسبت به سایر مدل‌های گوشی های تاشوی سامسونگ تشخیص دهند. ضمن اینکه همین موضوع این مدل‌ها را نسبت به قبل خاص‌تر کرده است.

فرایند طراحی گوشی فقط به اشکال هندسی و فناوری‌های پیچیده مرتبط نیست و با بررسی لایه‌های دیگری از طراحی یک دستگاه می‌توان به شکل کامل جزئیات زیبایی و هویتی آن را درک کرد. از این رو بعد از اینکه به ظرافت و خطوط باریک و برجسته گلکسی زد فولد 6 و زد فلیپ 6 توجه کردیم، باید لایه بعدی آن یعنی تنوع و کیفیت در رنگ‌ها و سایه‌ها را نیز مورد بررسی قرار دهیم.

طراحان برای گوشی های گلکسی Z Fold6 و Z Flip6 از رنگ‌هایی زنده و ملایم استفاده کردند که باعث شده این گوشی‌ها اکنون از حال و هوای پرانرژی و شاداب‌تری نسبت به قبل برخوردار شوند. هر یک از رنگ‌های این گوشی لحاظات شادی را را تداعی کرده و به نوعی نیز به پیوند با طبیعت اشاره دارند. سامسونگ برای بدنه گلکسی زد فولد 6 رنگ‌های نقره‌ای، صورتی و سرمه‌ای را در نظر گرفته که یک حس طراحی پیچیده و با اعتماد بنفس بالا از یک گوشی تاشدنی پریمیوم را برای کاربران به همراه دارد. گلکسی زد فلیپ 6 نیز در رنگ‌های نقره‌ای، آبی، سبز و زرد قابل سفارش است.

Galaxy Z Fold6 و Galaxy Z Flip6

علاوه بر اینکه رنگ‌بندی در جذابیت این گوشی های سامسونگ نقش زیادی دارد، سامسونگ با استفاده از والپیپرهای خاص در گلکسی زد فولد 6 و گلکسی زد فلیپ 6 توانسته یک ظاهر منحصربه‌فرد را به وجود آورد. در طراحی این والپیپرها از اشکال هندسی استفاده شده که توانسته به‌شکلی یکپارچه با زیبایی‌های بیرونی این گوشی‌ها هماهنگ شود. همچنین حرکات ظریف نور و سایه در این والپیپرها که به بازتاب نور از شیشه مات پشت دستگاه اشاره دارند نیز باعث ایجاد نمایی خاص و زیبا در این دستگاه‌ها شده است.

ضمن اینکه پالت رنگی والپیپرهایی که سامسونگ برای این دستگاه‌ها در نظر گرفته با نشانه‌های بصری هر رنگ به خوبی سازگاری دارند و آنها را زنده‌تر به نمایش می‌گذارند. گوشی های گلکسی Fold6 و Z Flip6 می‌توانند تنظیمات روشنایی و کنتراست را با مصرف انرژی نمایشگر بهینه سازند تا بین زیبایی‌شناسی و کاربردپذیری دستگاه توازن ایجاد شود.

همچنین انیمیشن‌های زیبایی که با ترتیب دایره‌ها و خطوط گسترش پیدا کرده به بیرون به‌جود می‌آیند نیز در تقویت فضاسازی تاثیر زیادی دارند. این والیپرها با واکنش نشان دادن به زوایه نمایشگر باعث می‌شود تا کارهای ساده‌ای چون تا کردن و باز کردن دستگاه لذت‌بخش شود.

به طور کلی گلکسی زد فولد 6 و گلکسی زد فلیپ 6 به عنوان آغازی نو برای سامسونگ به‌شمار می‌روند که با تمرکز بر جوهره اصلی طراحی‌های خود می‌توانند آینده گوشی‌های تاشو را شکل دهند.

این مطلب توسط شرکت های ثالث به عنوان بیانیه مطبوعاتی یا رپورتاژ آگهی ارسال شده و گجت نیوز در قبال موارد مندرج در آن مسئولیتی ندارد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*