قابلیت تشخیص فقدان ضربان قلب در پیکسل واچ ۳

پیکسل واچ 3 با این قابلیت جان کاربران را نجات می‌دهد

گوگل ساعت هوشمند پیکسل واچ 3 را با قابلیتی مهم عرضه می‌کند؛ قابلیت تشخیص فقدان ضربان قلب که جان کاربران را در مواقع اضطراری نجات خواهد داد.

گوگل دیشب طی رویداد Made by Google 2024 که تمرکز زیادی روی هوش مصنوعی داشت، در کنار گوشی‌های پرچمدار پیکسل 9 و پیکسل 9 پرو فولد رسماً پیکسل واچ 3 را معرفی کرد. پیکسل واچ 3 که کمتر از یک سال پس از نسخه قبلی این ساعت هوشمند روانه بازار می‌شود، از جهات مختلفی پیشرفت چشمگیری را تجربه کرده است. علاوه بر این‌ها اما پیکسل واچ 3 یک قابلیت کاربردی و مهم تحت عنوان تشخیص فقدان ضربان قلب دارد که می‌تواند حتی در مواقع اضطراری باعث نجات جان کاربر شود.

قابلیت تشخیص فقدان ضربان قلب در پیکسل واچ 3

گوگل در جریان این رویداد اعلام کرد که ساعت هوشمند جدید آن با قابلیت تشخیص فقدان ضربان قلب در مواقع اضطراری به کمک کاربر می‌آید. به گفته او، این موقعیت ممکن است برای هر شخصی به دلایل مختلفی از جمله مسمومیت، ایست قلبی، نارسایی تنفسی، نارسایی در گردش خون و سوء مصرف به وجود بیاید.

قابلیت تشخیص فقدان ضربان قلب در پیکسل واچ ۳

گوگل درباره علت به‌کارگیری چنین قابلیتی در ساعت هوشمند جدید خود توضیحات تامل‌برانگیزی را ارائه داد. این غول فناوری آمریکایی می‌گوید همیشه در امدادرسانی پزشکی این‌طور فرض می‌شود که در زمان وقوع یک وضعیت اضطراری، فرد دیگری هم در محل برای برقراری تماس با اورژانس حضور دارد؛ ولی این واقعیت نادیده گرفته می‌شود که در خیلی از مواقع فرد دیگری در صحنه نیست. به گفته گوگل، در بیش از نصف موقعیت‌های اضطراری پزشکی، فردِ درگیر تنها است.

حالا گوگل به نوبه خود چاره‌ای برای این معضل اندیشیده است. پیکسل واچ 3 در صورت تشخیص فقدان ضربان قلب در کاربر، به‌صورت خودکار با اورژانس تماس می‌گیرد و اطلاعات لازم مثل موقعیت مکانی کاربر را ارائه می‌دهد. البته بعد از تشخیص فقدان ضربان قلب، زمان‌سنج روی صفحه ساعت شروع به شمارش معکوس می‌کند تا اگر خطایی در تشخیص رخ داده باشد، کاربر بتواند از تماس خودکار به اورژانس و ایجاد مزاحمت جلوگیری کند.

قابلیت تشخیص فقدان ضربان قلب در پیکسل واچ ۳

گوگل این نکته را خاطرنشان کرد که پیکسل واچ 3 سایر علائم فیزیولوژیکی و حرکتی را هم رصد و بعد از تحلیل آن‌ها با استفاده از یک الگوریتم پیشرفته هوش مصنوعی، از توقف ضربان قلب کاربر اطمینان حاصل می‌کند. این شرکت در نهایت امیدوار است که قابلیت تشخیص فقدان ضربان قلب در آینده مثل ایربگ یا دستگاه تشخیص حریق به‌صورت فراگیر مورد استفاده قرار بگیرد.

در گجت نیوز بخوانید:
نگاهی به تمامی قابلیت های هوش مصنوعی در سری گوگل پیکسل ۹ با قابلیت‌های جدید هوش مصنوعی گوگل، تصاویر خود را متحول کنید گوگل پیکسل ۹ با نسخه جدید اندروید عرضه نمی‌شود پیکسل ۹ پرو و پرو ایکس ال؛ مدعیان جدید گوگل با طراحی جدید و هوش مصنوعی جمنای پیکسل بادز پرو ۲ با هوش مصنوعی و چیپ اختصاصی گوگل از راه رسید

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*