هوش مصنوعی گوگل پیکسل 9

نگاهی به تمامی قابلیت های هوش مصنوعی در سری گوگل پیکسل 9

با معرفی سری پرچمداران پیکسل 9 – Pixel 9 از سوی گوگل، زمان آن رسیده تا قابلیت‌های هوش مصنوعی این گوشی‌ها را بررسی کنیم.

شب گذشته گوگل از نسل جدید پرچمداران خود، سری پیکسل 9 رونمایی کرد. مطابق انتظار، این پرچمداران ضمن برخورداری از تراشه‌های قدرتمند تنسور G4، ظرفیت رم بسیار بالایی هم داشته و قادرند حس و حال تازه‌ای از کار کردن به اندروید به کاربران ببخشند. از سوی دیگر با توجه به این که گوگل همیشه به عنوان یکی از سردمداران فناوری‌های هوش مصنوعی در جهان شناخته می‌شود، انتظارات از قابلیت‌های هوش مصنوعی سری پرچمدار گوگل پیکسل 9 بیش از همیشه بود.

گوگل در سری پیکسل 9 چه قابلیت‌های جدید هوش مصنوعی تعبیه کرده است؟

در ادامه نگاهی خواهیم داشت به تعدادی از برترین قابلیت‌های هوش مصنوعی سری پرچمدار پیکسل 9 گوگل و هریک را به‌طور مختصر معرفی خواهیم کرد.

ادغام کامل جمنای و Gemini Live

در رویداد شب گذشته گوگل به‌طور رسمی تایید کرد که چت بات هوش مصنوعی جمنای دستیار هوشمند پیش‌فرض هر چهار پرچمدار 2024 گوگل، پیکسل 9، پیکسل 9 پرو، پیکسل 9 پرو XL و پیکسل 9 پرو فولد خواهد بود.‌ برای دسترسی به این چت بات تنها کافی‌ست کلید Power گوشی خود را پایین نگه داشته و سپس شروع به صحبت کردن یا چت کردن نمایید.

جمنای

تغییر بزرگ امسال در این بخش آن است که می‌توانید جمنای را روی هر اپلیکیشن دیگری اجرا کرده و سوالاتی در خصوص محتوای صفحه نمایش یا ویدیوی در حال پخش از آن بپرسید. برای مثال می‌توانید تصویر تولید شده توسط جمنای را به اپلیکیشن زیر آن انتقال دهید یا تصویری از اپلیکیشن یا پنجره در حال اجرا را در جمنای آپلود کرده و در خصوص آن اطلاعات کسب کنید.

گوگل همچنین به خریداران نسخه پرو پرچمداران امسالش باندلی رایگان از اشتراک یک ساله Google One را نیز ارائه خواهد کرد. این سرویس به‌طور پیش‌فرض قیمتی 20 دلاری داشته و ضمن ارائه دسترسی به دو ترابایت فضای ابری گوگل، سرویس Gemini Advanced را نیز در اختیار کاربران قرار خواهد داد. این سرویس هوش مصنوعی چت بات Gemini گوگل را به سایر سرویس‌های گوگل مثل Gmail یا Docs آورده و امکان خلاصه کردن متون و ایمیل‌ها را فراهم می‌کند.

هوش مصنوعی گوگل پیکسل 9

دیگر مزیت جدید Gemini Advanced که در نسل جدید پرچمداران گوگل مورد استفاده قرار گرفته، قابلیت Gemini Live است که تعامل با آن از طریق مکالمه صورت گرفته و کاربران می‌توانند با سوال پرسیدن از آن در خصوص هرآنچه در ذهنشان است، پاسخ‌هایی مناسب را از گوگل دریافت کنند. عملکرد Gemini Live بیش از هرچیز به مد پیشرفته صوتی جدیدی که OpenAI اخیرا توسعه داده و امکان مکالمه کاربران پریمیوم ChatGPT با این چت بات را فراهم می‌کند شبیه است.

قابلیت‌های دوربین و گالری

پرچمداران گوگل در سال‌های اخیر همواره پیشرفته‌ترین و کاربردی‌ترین قابلیت‌های هوش مصنوعی در زمینه دوربین و گالری را به کاربران خود ارائه می‌کردند و سری پیکسل 9 نیز از این قاعده مستثنی نیستند. یکی از قابلیت‌های جدید سری Pixel 9 در این حوزه، ویژگی Add Me است که به کمک آن می‌توان پس از گرفتن عکس‌های گروهی، تصویری مجزا از عکاس را نیز به آن الصاق کرد تا او نیز در این تصاویر حاضر باشد.

از سوی دیگر قابلیت Magic Editor هم امسال پیشرفت‌های زیادی داشته و اکنون قادر است بهترین برش‌های مناسب برای تصویر را پیشنهاد داده و حتی از طریق هوش مصنوعی مولد تصاویر را در جهات مختلف گسترش دهد. از طرف دیگر، قابلیت جدید Reimagine نیز قادر است المان‌هایی مثل برگ درختان را به تصویر اضافه کند یا با سبزتر کردن رنگ چمن‌ها حس زنده بودن بیشتری به تصاویر قدیمی‌تان ببخشد.

در گجت نیوز بخوانید:
با قابلیت‌های جدید هوش مصنوعی گوگل، تصاویر خود را متحول کنید

امکان اشتراک‌گذاری در قابلیت Circle to Search

حتما با قابلیت جذاب Circle to Search در گوشی‌های سری گلکسی اس 24 سامسونگ آشنا شده‌اید. این قابلیت به کاربران اجازه می‌دهد که با خط کشیدن دور هر ناحیه‌ای از صفحه نمایش، آن را جدا کرده و در خصوص آن به جستجوی تصویری در گوگل بپردازند.

قابلیت Circle to Search

Circle to Search اکنون به کاربران اجازه خواهد داد که بخشی از تصویر که از بقیه جدا کرده‌اند را با سایرین به اشتراک بگذارد.

Pixel Screenshots

اگر از جمله افرادی هستید که گالری گوشی‌تان همیشه شلوغ است و اسکرین شات هرچیزی را در گالری‌تان نگه می‌دارید، هوش مصنوعی سری پیکسل 9 گوگل برای شماست.

هوش مصنوعی گوگل پیکسل 9

گوگل اپلیکیشن جدید تحت نام Pixel Screenshots ساخته که به‌طور پیش‌فرض روی پرچمداران امسالش نصب خواهد بود و پس از کسب اجازه از کاربر داخل تمامی تصاویر گالری جستجو کرده و اسکرین شات‌ها را شناسایی می‌کند. سپس هوش مصنوعی جمنای محتوای اسکرین شات‌ها را مطالعه کرده و اطلاعات مربوط به آن را در اختیار کاربر قرار خواهد داد. برای مثال اگر تصویری از یک بنر مربوط به یک کنسرت را در گالری خود ذخیره کرده باشید در پیکسل‌های جدید گوگل می‌توانید اطلاعات مربوط به زمان برگزاری و نحوه تهیه بلیط آن را مشاهده کنید.

Call Notes

قابلیت جدید هوش مصنوعی پرچمداران گوگل به نام Call Notes خلاصه‌ای از هریک از تماس‌های شما را به‌طور خودکار در محلی امن ذخیره خواهد کرد. به این ترتیب شما می‌توانید بعدا نکات مهم این تماس اعم از تاریخ و زمان قرارها یا آدرس و شماره تلفن‌های رد و بدل شده را مشاهده کرده و به آن‌ها دسترسی پیدا کنید.

گوگل تاکید کرده که تمامی پردازش‌های مربوط به این قابلیت روی خود دستگاه انجام خواهد شد. بنابراین لازم نیست نگران ارسال اطلاعات به سرورهای گوگل و لو رفتن محتوای مکالمات خود باشید. از سوی دیگر هر دو طرف تماس نیز از فعال بودن قابلیت Call Notes مطلع خواهند شد تا از ضبط مکالمات آگاه باشند.

Pixel Studio

تولید تصاویر جدید به کمک هوش مصنوعی احتمالا مهم‌ترین قابلیتی است که بسیاری افراد با شنیدن نام AI به یاد آن می‌افتند. با این وجود گوگل سرانجام تصمیم گرفت تمامی قابلیت‌های مرتبط با آن را در اپلیکیشن مجزایی به نام Pixel Studio در سری پیکسل 9 ذخیره کند.

اپلیکیشن Pixel Studio

این اپلیکیشن هم قادر است به‌لطف توان پردازشی بالای چیپست Tensor G4 پردازش‌های مربوط به این قابلیت را روی خود دستگاه انجام دهد و هم با بهره‌گیری از مدل Imagen 3 گوگل در سرورهای ابری گوگل به ساخت و ویرایش تصاویر بپردازد. همچنین تمامی تصاویر تولید شده توسط این اپلیکیشن نیز امکان اشتراک‌گذاری از طریق ایمیل یا پیام را خواهند داشت.

لازم به ذکر است که قابلیتی مشابه به‌زودی از طریق آپدیت iOS 18 در اختیار کاربران آیفون قرار خواهد گرفت.

گزارش‌های سفارشی وضعیت آب و هوا

پایان‌بخش قابلیت‌های هوش مصنوعی سری پیکسل 9 گوگل نیز ارائه گزارش‌های سفارشی از وضعیت آب و هواست.

گوگل در پیکسل‌های جدیدش به کمک هوش مصنوعی گزارش زنده‌ای از وضعیت آب و هوای محل کنونی شما را در بالای صفحه یا ویجت Weather به کاربران نمایش خواهد داد تا نیازی به جستجو در اپلیکیشن برای پیدا کردن محل مورد نظر وجود نداشته باشد.

در گجت نیوز بخوانید:
۱۰ قابلیت برتر هوش مصنوعی گلکسی که هر کاربر سامسونگ باید امتحان کند شورش هوش مصنوعی آغاز شد؛ دسترسی هوش مصنوعی جمینای به اطلاعات گوگل درایو بدون اجازه کاربران ۱۴ روش برای استفاده از هوش مصنوعی گوگل جمنای

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*