تکنولوژی شارژ 320 واتی ریلمی

تکنولوژی حیرت انگیز شارژ 320 واتی ریلمی سوپر سونیک؛ فول باتری در 5 دقیقه

پس از چندین روز انتظار ریلمی بالاخره از تکنولوژی شارژ 320 واتی خود رونمایی کرد. این سریع ترین شارژر ساخته شده در دنیا تاکنون نام گرفته است.

رقابت چینی‌ها در باتری و سرعت شارژ این روزها به اوج خود رسیده است. کمی پس از این‌که خبر توسعه باتری ۷ هزار و ۵۰۰ میلی‌آمپر ساعتی شیائومی به گوش رسید، ریلمی از معرفی تکنولوژی شارژ جدید خود ظرف روزهای آتی خبر داد و حتی پیش از این ویدیویی از آن به بیرون درز پیدا کرد. بالاخره وقت رونمایی رسمی از شارژر جدید ریلمی برای گوشی های موبایل با عنوان «سوپر سونیک» (SuperSonic) فرا رسیده است که با سرعت 320 وات، سریع‌ترین نمونه در دنیا نام می‌گیرد.

تکنولوژی 320 واتی ریلمی، سریع ترین شارژر گوشی جهان 

به ادعای ریلمی، تکنولوژی جدید 320 واتی آن می‌تواند فقط طی 4 دقیقه و 30 ثانیه باتری گوشی را به‌صورت کامل شارژ کند. شارژ تا 26 درصد با آن فقط 1 دقیقه زمان می‌برد و در کمتر از 2 دقیقه هم میزان شارژ را به بیش از 50 درصد می‌رساند.

تکنولوژی شارژ 320 واتی ریلمی

ردمی، زیرمجموعه شیائومی هم پیش‌تر از تکنولوژی شارژ 300 واتی خود رونمایی کرده بود. در حالی که شارژر ردمی یک باتری 4 هزار میلی‌آمپر ساعتی را در 5 دقیقه و 55 ثانیه به‌طور کامل شارژ می‌کرد، ساخته ریلمی برای شارژ کامل یک باتری 4 هزار و 400 میلی‌آمپر ساعتی به کمتر از 5 دقیقه زمان نیاز دارد.

ریلمی اعلام کرد که آداپتور 320 واتی آن با نام «پاکت کنون» (Pocket Cannon) تراکم توان 3.3 واتی به ازای هر سانتی‌متر مکعب دارد، در حالی که از لحاظ اندازه عملاً بی‌تفاوت از شارژ 240 واتی آن است. این آداپتور از پروتکل‌های رایج کنونی نظیر UFCS (حداکثر 320 وات)، SuperVOOC و PD پشتیبانی می‌کند و از دو پورت یواس‌بی سی برای شارژ همزمان (150 وات برای گوشی هوشمند و 65 وات برای لپ تاپ) برخوردار است.

تکنولوژی شارژ 320 واتی ریلمی

ریلمی همچنین مبدل ولتاژ «ایرگپ» (AirGap) را معرفی کرد که با استفاده از میدان الکترومغناطیسی بدون اتصال فیزیکی، از اعمال ولتاژ شدید روی باتری در زمان بروز اختلال‌هایی مثل شکست الکتریکی جلوگیری می‌کند. این شرکت چینی مدعی شد که این مبدل از نوک انگشت هم کوچک‌تر است و جهت حفاظت از باتری ولتاژ را به 20 ولت کاهش می‌دهد. با اتکا به همین مبدل، تکنولوژی شارژ 320 واتی ریلمی به بازدهی 98 درصدی دست پیدا کرده است.

تکنولوژی شارژ 320 واتی ریلمی

این پایان دستاوردهای جدید ریلمی در حوزه باتری و شارژ طی رویداد اخیر آن نبود. این شرکت همچنین به معرفی باتری 4 هزار و 420 میلی‌آمپر ساعتی فشرده خود پرداخت که شامل چهار سلول با ضخامت کمتر از 3 میلی‌متر می‌شود و نسبت به باتری‌های دارای طراحی مرسوم، 10 درصد ظرفیت بیشتری دارد. می‌توان توسعه این باتری را نشانه‌ای از برنامه ریلمی برای عرضه گوشی تاشو دانست، هرچند در حال حاضر خبری قطعی در این باره منتشر نشده است.

در گجت نیوز بخوانید:
پیکسل ۹ رونمایی شد؛ پرچمدار جدید گوگل با هوش مصنوعی پیشرفته پیکسل ۹ پرو و پرو ایکس ال؛ مدعیان جدید گوگل با طراحی جدید و هوش مصنوعی جمنای پیکسل ۹ پرو فولد معرفی شد؛ گوگل به جنگ گوشی‌های تاشو سامسونگ می‌آید پیکسل بادز پرو ۲ با هوش مصنوعی و چیپ اختصاصی گوگل از راه رسید پیکسل واچ ۳، نسل جدید ساعت های هوشمند گوگل معرفی شد

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*