فروش محصولات ایران خودرو

ثبت نام جدید فروش محصولات ایران خودرو آغاز شد

ثبت نام فروش 12 مدل از محصولات ایران خودرو در سامانه جدید این شرکت از امروز چهارشنبه مورخ ۲۴ مرداد ماه ۱۴۰۳ آغاز شده است.

مدتی پیش سایت جدید ثبت نام و خرید محصولات ایران خودرو توسط این شرکت اعلام شد و پس از آن بود که زمزمه های حذف سامانه یکپارچه ثبت نام خودرو به میان آمد. در نهایت ایران خودرو علیرغم حواشی اخیر از امروز طرح ثبت نام محصولات این شرکت از جمله شاسی بلند ریرا را آغاز کرده است. در این بخش از اخبار خودرو سایت گجت نیوز به اعلام جزئیات این طرح فروش می‌پردازیم.

جزئیات طرح فروش محصولات ایران خودرو

فروش محصولات ایران خودرو

در طرح جدید این شرکت محصولاتی چون رانا پلاس، سورن پلاس XU7P ، تارا اتوماتیک، ری را، تارا دستی، پژو ۲۰۷ با پیشرانه TU3، پژو ۲۰۷ دستی با موتور TU5، هایما S5، هایما 7X، لونا GRE، بستیون NAT به فروش می‌رسند.

متقاضیان می‌توانند تا پایان ساعت ۲۴ روز یکشنبه مورخ 1403/05/28 نزد بانک‌های عامل تجارت، صادرات، ملت، پارسیان، کارآفرین، سپه، شهر، اقتصاد نوین، رفاه کارگران و آینده حساب را به نام ایران‌خودرو وکالتی کنند. همچنین ثبت درخواست پس از باز کردن حساب وکالتی از طریق وب سایت www.ikcosales.ir انجام می‌شود و حتما باید مبلغ فوق مسدود شده باشد. مرحله پایانی نیز اطلاع رسانی نتایج اولویت‌بندی از سوی شرکت ایران خودرو است. لازم به ذکر است شرط داشتن گواهینامه برای شرکت در شرایط فروش ایران خودرو جذف شده است.

با توجه به الزام افتتاح حساب وکالتی به مبلغ ۲۳۰ میلیون تومان برای شرکت در این طرح، ایران‌خودرو یک هفته مهلت در نظر گرفته است تا متقاضیان عادی بتوانند نسبت به افتتاح حساب وکالتی اقدام کنند. این طرح، فرصتی را برای تمامی متقاضیان عادی، مشمولان طرح‌های خاص فراهم می‌کند تا بتوانند نسبت به ثبت درخواست خرید این محصولات اقدام کنند. مبلغ اعلامی از آغاز طرح فروش تا پایان اولویت بندی و مشخص شدن نتایج، به مدت ۱۵ روز بلوکه خواهد ماند و بعد از آن می توان این مبلغ را از حساب وکالتی برداشت کرد.

همچنین در این طرح متقاضیانی که دارای اولویت تابستان ۱۴۰۳ و بعد از آن هستند و تا کنون فراخوان نشده و یا واریز وجه نکرده‌اند، امکان ثبت نام را نداشته و این شرکت مطابق اولویت سامانه یکپارچه، همان خودرو اولویت بندی شده را تحویل خواهد داد.

سوالات متداول

فروش محصولات ایران خودرو

یکی دیگر از نکات قابل توجه درباره این طرح این است که شرکت ایران خودرو برای طرح فروش جدید خود، سامانه ای جدید را به نشانی ikcosales.ir معرفی کرده است. این سامانه بر اساس حساب های بانکی وکالتی تنظیم شده و اگر متقاضی مبلغ مورد نظر را در حساب وکالتی بلوکه کرده و از زمان انجام این فرآیند ۴۸ ساعت گذشته باشد، پس از ایجاد پروفایل جدید می توان فرآیند ثبت نام را انجام داد.

امکان انتخاب خودرو برقی برای افرادی که خودروهای بنزینی را انتخاب کرده‌اند، وجود دارد؟

بله. متقاضیان خودروهای برقی بدون لحاظ ثبت درخواست خودرو بنزینی، امکان انتخاب خودرو برقی را نیز دارند.

مادرانی که قبلا در طرح جوانی جمعیت سایپا ثبت‌نام کرده و خودرو تحویل گرفته‌اند، اکنون در طرح فعلی نیز می‌توانند ثبت نام کنند؟

خیر، شرایط مادران صرفا مشمول یک دستگاه خودرو است.

شرایط فروش به صورت فروش فوری است یا پیش فروش؟

پس از مرحله اول ثبت درخواست خرید و اعلام اولویت‌های مجاز شرایط فروش، باتوجه به خودرو انتخابی متفاوت است و متعاقبا به متقاضیان اطلاع‌رسانی می‌شود.

طرح فروش به روش قرعه‌کشی بوده یا اولویت ثبت‌نام بر اساس ماه انتخابی محصول است؟

مشتریانی که درخواست خرید خودرو داشته و در سامانه ثبت درخواست می‌کنند، براساس رویه‌های مصوب، اولویت‌بندی می‌شوند، اما فقط اولویت‌هایی که امکان ثبت‌نام از آنان در سال ۱۴۰۳ مطابق ظرفیت تولید میسر است، انجام خواهد شد و سایر اولویت‌ها مجاز نبوده و امکان ثبت‌نام و دریافت خودرو ندارند.

محدودیت‌های موجود در طرح مذکور چیست؟

طرح مادران و خودروهای فرسوده، محدودیت‌های عمومی را نداشته و شرایط اختصاصی آن‌ها به این صورت است که در روش مادران، متقاضی باید تاکنون در این روش خودرو دریافت نکرده باشد و فرزند دوم و مابعدشان از تاریخ ۱۴۰۰/۰۸/۲۴ متولد شده باشد.

در مورد خودروهای فرسوده نیز باید خودروی فرسوده در سایت ستاد نوسازی خودروهای فرسوده به نشانی www.nnhk.ir ثبت شود.

لازم به ذکر است که سامانه فروش محصولات ایران خودرو باز شده و متقاضیان می توانند از هم اکنون در اقدام به نام نویسی و ثبت نام نمایند.

شرایط عمومی متقاضیان عادی و مشمولان طرح‌های خاص در طرح فروش محصولات ایران خودرو

فروش محصولات ایران خودرو

شرایط عمومی متقاضیان عادی بر اساس ضوابط حاکم به شرح زیر است:

  • حداقل سن متقاضیان خرید خودرو، ۱۸ سال باشد.
  • دارا بودن گواهی‌نامه رانندگی (در صورت ابلاغ تغییرات در دستورالعمل، حذف می‌شود.)
  • متقاضیانی که طی ۴۸ ماه گذشته، از شرکت‌های ایران‌خودرو و سایپا یا طی ۲۴ ماه گذشته از دیگر شرکت‌های خودروساز خودرو خریداری و این شرکت‌ها به نام آن‌ها فاکتور فروش صادر کرده باشد، نمی‌توانند در این طرح شرکت کنند و در صورت ثبت درخواست خرید، درخواست خریدشان حذف می‌شود.
  • متقاضیانی که دارای پلاک انتظامی فعال هستند، امکان ثبت‌نام و خرید خودرو را ندارند. (افرادی که دارای یک پلاک انتظامی فعال بوده و عمر خودرو موضوع پلاک بیش ازپنج سال باشد از این ممنوعیت مستثنا می‌شوند.)
  • انتقال امتیاز و یا اولویت اعلام شده به هر طریقی ممنوع بوده و امکان ثبت درخواست توسط اشخاص حقوقی وجود ندارد.

متقاضیان طرح حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، مشمول هیچ‌یک از شرایط فوق نبوده و فقط باید فرزند دوم و یا بعد آن متولد تاریخ ۱۴۰۰/۰۸/۲۴ به بعد باشند. در صورتی که تعداد تقاضا از تعداد ظرفیت عرضه بیش‌تر باشد، اولویت برای مادرانی است که در ۲۴ ماه گذشته از شرکت‌های خودروساز خودرو دریافت نکرده‌اند. (توجه: ثبت‌نام در این طرح فقط توسط مادران حائز شرایط، مجاز است.)

متقاضیان طرح جایگزینی خودروهای فرسوده (غیر تاکسی)، مشمول هیچ‌یک از شرایط فوق (به استثنای بند شش: شرط ممنوعیت اشخاص حقوقی) نبوده و فقط باید قبل از ثبت درخواست به سایت ستاد نوسازی خودروهای فرسوده به نشانی WWW.NNHK.IR مراجعه و نسبت به ثبت اطلاعات شخصی و اطلاعات خودروی فرسوده خود اقدام کنند. بدیهی است در صورت عدم ثبت نام و نداشتن شرایط طرح فرسوده، فقط با سهمیه متقاضیان عادی و در مهلت تعیین شده، امکان ثبت سفارش خرید وجود خواهد داشت.

ویدیو مرتبط
آخرین شرایط فروش انواع خودرو در ایران:

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*