محبوب‌ترین و منفورترین شبکه های اجتماعی

اینها محبوب‌ترین و منفورترین شبکه های اجتماعی دنیا هستند

گزارش جدیدی منتشر شده که به محبوب‌ترین و منفورترین شبکه های اجتماعی در سراسر جهان اشاره می‌کند. جایی که نام فیسبوک به شدت پررنگ است!

یک مطالعه جامع نشان می‌دهد که فیسبوک علی‌رغم سابقه طولانی‌اش، در میان کاربران بسیاری از کشورها محبوبیت خود را از دست داده است.

در پژوهشی جدید که با بررسی نظرات کاربران ۱۵۰۰ اپلیکیشن در گوگل پلی انجام شده، فیسبوک به عنوان منفورترین شبکه اجتماعی در جهان معرفی شده است. این پلتفرم در ۳۹ کشور کمترین امتیاز را از کاربران دریافت کرده است.

فیسبوک و ردیت، در صدر منفورترین شبکه های اجتماعی دنیا

ردیت، پس از فیسبوک، در ۳۰ کشور از جمله انگلستان به عنوان منفورترین شبکه اجتماعی شناخته شده است. در مقابل، تیک‌تاک به عنوان محبوب‌ترین شبکه اجتماعی در جهان معرفی شده و در صدر اپلیکیشن‌های محبوب ۳۰ کشور قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید:

فکر می‌کنید محبوب‌ترین شبکه اجتماعی حال حاضر ایران کدام باشد؟

نتایج این تحقیق نشان می‌دهد که فیسبوک به ویژه در کشورهای آمریکای جنوبی با اقبال چندانی روبرو نبوده است. همچنین این پلتفرم در برخی مناطق آفریقا و آسیا از جمله هند، پاکستان و نیجریه به عنوان منفورترین شبکه اجتماعی شناخته شده است. کارشناسان معتقدند دلایل مختلفی از جمله افزایش نگرانی‌ها درباره حریم خصوصی کاربران، گسترش اخبار جعلی و اطلاعات نادرست و تغییر الگوهای مصرف محتوا و روی آوردن کاربران به پلتفرم‌های جدیدتر می‌تواند در کاهش محبوبیت فیس بوک تأثیرگذار باشد.

محبوب‌ترین و منفورترین شبکه های اجتماعی

علاوه بر فیسبوک و ردیت، مطالعه مذکور نشان می‌دهد که شبکه اجتماعی ایکس (توییتر سابق) نیز در ۱۰ کشور به عنوان منفورترین شبکه اجتماعی شناخته شده و در کل رتبه سوم نامحبوب‌ترین شبکه‌های اجتماعی را به خود اختصاص داده است. همچنین، ردیت در بسیاری از کشورهای اروپایی از جمله آلمان، فرانسه، اسپانیا و سوئد کمترین امتیاز محبوبیت را در میان شبکه‌های اجتماعی دریافت کرده است.

جالب توجه است که سایر شبکه های اجتماعی متعلق به متا، مانند اینستاگرام و تردز نیز با کاهش نسبی محبوبیت مواجه شده‌اند. هرچند این کاهش به اندازه فیسبوک چشمگیر نبوده است.

در گجت نیوز بخوانید:
یوتیوب در روسیه مسدود شد دولت ترکیه حالا می‌خواهد تلگرام را فیلتر کند سونامی مبارزه با پلتفرم‌های آمریکایی در روسیه؛ گوگل، اندروید و iOS ممنوع می‌شوند ۵ مورد که هرگز نباید در شبکه های مجازی به اشتراک بگذارید

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*