گوگل پیکسل 9 پرو فولد سامسونگ

گوگل پیکسل 9 پرو فولد، پایانی بر سلطه سامسونگ در بازار تاشدنی‌ها است

آیا گوگل پیکسل 9 پرو فولد – Google Pixel 9 Pro Fold آن‌قدر گوشی خوبی است که سامسونگ را نگران از دست رفتن جایگاهش در بازار پرچمداران تاشو کند؟

احتمالا شما هم مثل ما معتقدید که گوشی پیکسل 9 پرو فولد گوگل جذاب‌ترین محصولی است که این کمپانی چند شب پیش در رویداد اختصاصی خود معرفی کرد. این پرچمدار دومین محصول تاشو گوگل به شمار می‌رود. با این وجود بازخوردهای بسیار مثبتی که تا کنون نصیب این گوشی گوگل شده حاکی از ظهور یک پرچمدار تاشو درست و حسابی است. اما آیا گوگل پیکسل 9 پرو فولد آن‌قدر گوشی خوبی است که سامسونگ و گلکسی زد فولد 6 را نگران کند؟

آیا گوگل پیکسل 9 پرو فولد جایگاه سامسونگ در بازار پرچمداران تاشو اندرویدی را تهدید می‌کند؟

برخی ویژگی‌ها و قابلیت‌های سخت افزاری و نرم افزاری گوشی جدید پیکسل 9 پرو فولد باعث می‌شود که گمان کنیم شاید سامسونگ رقبای خود در بازار پرچمداران تاشو را زیاد از حد دست‌کم گرفته است. اینجا قصد داریم به برخی قابلیت‌ها و مشخصات جذاب گوشی جدید گوگل اشاره کنیم که آن را به محصول بهتری در مقایسه با گلکسی زد فولد 6 تبدیل می‌کنند.

نسبت بهتر صفحه نمایش

بزرگترین مشکل سری گوشی‌های گلکسی زد فولد سامسونگ احتمالا نسبت نامناسب طول به عرض صفحه نمایش این گوشی‌ها، خصوصا صفحه بیرونی است که کار کردن با آن‌ها را سخت و دشوار کرده است. سامسونگ اخیرا اقدام به بهبود شرایط در این خصوص کرده؛ اما حتی نسل ششم Galaxy Z Fold 6 نیز همچنان صفحه نمایش بیرونی بیش از حد کشیده‌ای را به کاربران ارائه می‌دهد.

مقایسه پرچمدار تاشو Google با Samsung

از سوی دیگر اما صفحه نمایش بیرونی پیکسل 9 پرو فولد اندازه‌ای 6.3 اینچی داشته و نسبت طول به عرض استاندارد 20:9 را ارائه می‌کند. این صفحه نمایش همچنین رزولوشن 1080p دارد؛ درحالیکه رزولوشن صفحه نمایش بیرونی گلکسی زد فولد 6 اندکی پایین‌تر و برابر با 968p است.

برتری در صفحه نمایش بیرونی نیز با پرچمدار گوگل است. این صفحه نمایش بزرگتر (207.4 سانتیمتر مربع در برابر 185.2 سانتیمتر مربع) بوده و رزولوشن بیشتری دارد. از سوی دیگر، نسبت این صفحه نمایش نیز 1:1 است که برای مالتی تسکینگ بسیار مناسب‌تر ارزیابی می‌شود.

ضخامت کمتر در عین وزن بیشتر

دیگر دستاورد مهم گوگل پیکسل 9 پرو فولد نیز کاهش ضخامت آن است. این گوشی در حالت تاشده ضخامتی حدودا 10.5 میلیمتری داشته و بسیار نزدیک به یک گوشی موبایل استاندارد است. به‌طور دقیق ضخامت Pixel 9 Pro Fold در این حالت به‌طور قابل توجهی کمتر از گلکسی زد فولد 6 (ضخامت 1.1 میلیمتر) و وان پلاس اوپن (ضخامت 11.7 میلیمتر) است. همچنین در حالت باز نیز ضخامت این صفحه نمایش 5.1 میلیمتر است که تنها اندکی ضخیم‌تر از یک درگاه USB-C به شمار می‌رود.

این درحالی‌ست که پیکسل 9 پرو فولد حدود 18 گرم سنگین‌تر از پرچمدار تاشو گوگل است و همین مساله باعث شده ارزش کار گوگل بیشتر نمایان شود. Pixel 9 Pro Fold همچنین کاملا ضدآب طراحی و ساخته شده. با این وجود بعید به نظر می‌رسد که کسی با این گوشی قصد شنا کردن داشته باشد!

رم بیشتر و دوربین‌های بهتر

گلکسی زد فولد 6 سامسونگ از تراشه 4 نانومتری اسنپدراگون 8 نسل 4 کوالکام استفاده می‌کند که با توجه به مشخصات فنی و بنچمارک‌های منتشرشده احتمالا قدرتمندتر از تراشه تنسور G4 به کار رفته در پیکسل 9 پرو فولد گوگل خواهد بود.

در عین حال ظرفیت رم 16 گیگابایتی گوشی گوگل بیش از 30 درصد بالاتر از رم 12 گیگابایتی گلکسی زد فولد 6 ارزیابی شده و ضمن ارائه پاسخ‌گویی بهتر، مالتی تسکینگ سریع‌تری را برای کاربران رقم خواهد زد.

رم گوشی گوگل

از سوی دیگر، در بخش دوربین نیز پرچمدار گوگل حداقل روی کاغذ مشخصات قدرتمندتری دارد. البته دوربین اصلی Galaxy Z Fold 6 حسگر بزرگتری داشته و لنز اندکی عریض‌تر دارد. اما گوگل نیز یک دوربین زوم با توانایی بزرگنمایی حدود دو برابر سامسونگ (112 میلیمتر در برابر 66 میلیمتر) در پرچمدار تاشو خود تعبیه کرده و دوربین فوق عریضش را هم به فوکوس خودکار مجهز نموده است.

گوگل پیکسل 9 پرو فولد سامسونگ

باتری بزرگتر

گوگل پیکسل 9 پرو فولد از یک باتری 4650 میلی آمپر ساعتی استفاده می‌کند که ظرفیت آن در مقایسه با گلکسی زد فولد 6 حدودا 6 درصد بیشتر است. در عین حال سرعت شارژ هردوی این دستگاه‌ها ناامیدکننده به شمار می‌رود.

البته باتری بزرگتری لزوما به‌معنای شارژدهی بیشتر نیست. بنابراین باید منتظر تست‌های رسمی عملکرد باتری Pixel 9 Pro Fold شد تا دید بهتری نسبت به عملکرد آن به دست آورد.

آیا پیکسل 9 پرو فولد گوگل می‌تواند گلکسی زد فولد 6 سامسونگ را به زیر بکشد؟

علیرغم تمام آنچه در این متن گفته شد، ویژگی‌های برتری Pixel 9 Pro Fold گوگل احتمالا هرگز نخواهد توانست خطر چندانی برای فروش Galaxy Z Fold 6 سامسونگ باشد.

گوگل پیکسل 9 پرو فولد سامسونگ

مهم‌ترین دلیل این مساله فروش بسیار گسترده‌تر سامسونگ و شبکه توزیع فوق‌العاده مجهز این کمپانی کره‌ای در سرتاسر دنیاست. از سوی دیگر، گلکسی زد فولد 6 همچنین مالتی تسکینگ تر و تمیزتری داشته و از قلم S Pen نیز پشتیبانی می‌کند. سامسونگ همچنین پرچمدار تاشوی خود را تا حدی در برابر نفوذ گرد و غبار هم محافظت کرده و در برخی فروشگاه‌ها نیز با قیمت پایین‌تری نسبت به پیکسل 9 پرو فولد به فروش می‌رساند.

از سوی دیگر رقبای توانمند چینی را نیز نباید از یاد برد که محصولات تاشو جذابی مثل شیائومی میکس فولد 4 با مشخصات فنی فوق‌العاده و قابلیت‌های منحصربفرد را روانه بازار کرده و سهم قابل توجهی از بازار تاشوها را به دست گرفته‌اند.

گوگل پیکسل 9 پرو فولد سامسونگ

بخش عمده‌ای از این مشکلات البته با گسترده‌تر شدن دامنه عملکرد گوگل در بازار گوشی‌های موبایل و تاسیس فروشگاه‌ها و کارخانه‌ها در سال‌های آتی برطرف خواهد شد. با این وجود تمرکز سامسونگ بر ساخت یک اکوسیستم نرم افزاری منحصربفرد مثل اپل باعث می‌شود آینده بسیار درخشان‌تری در انتظار محصولات این کمپانی باشد. باید منتظر ماند و دید برنامه گوگل برای رقابت با این اکوسیستم نرم افزاری چیست.

در گجت نیوز بخوانید:
گلکسی زد فولد ۶ در برابر گلکسی اس ۲۴ اولترا؛ بهترین پرچمدار سامسونگ در سال ۲۰۲۴ کدام است؟ نگاهی به تمامی قابلیت های هوش مصنوعی در سری گوگل پیکسل ۹ جذاب ترین قابلیت هوش مصنوعی گلکسی زد فولد ۶: تبدیل طراحی به نقاشی سه‌بعدی

 

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*