زیکر 007 مدل 2025، صاحب رکورد سرعت شارژ در جهان

این خودرو چینی رکورد سرعت شارژ در جهان را در اختیار دارد

خودروساز چینی زیکر از خودرو جدید رونمایی کرد که با اتکا به باتری و تکنولوژی شارژ استثنائی، صاحب رکورد سرعت شارژ خودرو برقی در جهان شده است.

برند چینی زیکر طی رویداد اخیر خود از مدل 2025 زیکر 007 رونمایی کرد. این خودرو به‌جز کابین هوشمند ارتقا یافته، شتاب سریع‌تر و ویژگی‌های ظاهری جدید، ویژگی دیگری دارد که احتمالاً در اخبار خودرو با بازخورد گسترده مواجه خواهد شد. به ادعای شرکت تولیدکننده، این ساخته چینی‌ها دارنده رکورد سرعت شارژ خودرو برقی در جهان است.

خودرو زیکر 007، صاحب رکورد سرعت شارژ در جهان

زیکر 007 با دو باتری در دو نسخه با باتری‌های متفاوت دسترس قرار دارد؛ باتری «گلدن» (Golden) با ظرفیت 75 کیلووات ساعت و باتری «کیلین» (Qilin) با ظرفیت 100 کیلووات ساعت. حالا به‌واسطه این نسخه جدید گلدن باتری ارتقا پیدا کرده و به عبارتی دیگر، وارد دومین نسل خود شده است. این باتریِ لیتیوم آهن فسفات را خود زیکر توسعه داده و در نسل جدید سرعت شارژ آن را از 4.5 سی به 5.5 سی افزایش داده است. در نتیجه باتری جدید فقط به 10.5 دقیقه زمان برای شارژ شدن از 10 تا 80 درصد نیاز دارد که نشان‌گر افزایش 4.5 دقیقه‌ای سرعت شارژ نسبت به نسل قبلی است.

به ادعای زیکر، به‌لطف نسل جدید گلدن باتری، زیکر 007 رکورد سرعت شارژ خودرو برقی در جهان را در اختیار گرفته است. نسل اول این باتری پیش‌تر آزمایش‌های ایمنی شدیدی مثل برخورد مستقیم با آتش با دمای 1000 درجه سانتی‌گراد را پشت سر گذاشته بود و انتظار می‌رود آزمایش‌های مشابه روی نسل جدید این باتری هم انجام شده باشد. به‌همین خاطر علی‌رغم سرعت شارژ فوق‌العاده بالا، ایمنی این باتری در سطح بالایی قرار دارد؛ نشان به آن نشانی که به گفته زیکر، 66 درصد از خریداران 007 نسخه مجهز به گلدن باتری را انتخاب می‌کنند.

پیشرانه Zeekr 007

زیکر 007 مدل 2025، صاحب رکورد سرعت شارژ در جهان

نسخه جدید زیکر 007 همچنین شتاب‌گیری بهتر نسبت به قبل دارد. تیپ دیفرانسیل عقب این خودرو چینی که پیش‌تر به 5.4 ثانیه زمان برای شتاب‌گیری از 10 تا 100 کیلومتر بر ساعت نیاز داشت، اکنون ظرف 5 ثانیه به این سرعت می‌رسد. تیپ دو دیفرانسیل یا همان چهار چرخ محرک آن هم با افزایش یک دهم ثانیه‌ای، توانایی شتاب‌گیری از 0 تا 100 کیلومتر بر ساعت طی 3.4 ثانیه دارد. با وجود این، تیپ دو دیفرانسیل عملکردمحور آن کماکان در 2.84 ثانیه از 0 تا 100 کیلومتر بر ساعت شتاب می‌گیرد که آن را به پرشتاب‌ترین خودرو برقی سطح متوسط در جهان تبدیل می‌کند.

امکانات و سیستم‌های پیشرفته خودرو زیکر

زیکر 007 مدل 2025 از نسخه 2.0 مجموعه امکانات کمک‌راننده هوشمند «هائوهان» (Haohan)، دو چیپ انویدیا اورین X با قدرت پردازش 508 ترافلاپس و بیش از 30 سنسور برخوردار است. با اتکا به این تجهیزات، این خودرو می‌تواند از پس بالغ بر 30 نوع پیچیده متفاوت از تقاطع‌ها بر بیاید و در 95 درصد موقعیت‌ها کاملاً موفق ظاهر می‌شود. سیستم به کار رفته در این ساخته زیکر 1000 موقعیت مختلف در ترافیک را شناسایی می‌کند و دقت تشخیص آن بیش از 20 درصد افزایش پیدا کرده است.

همچنین به‌لطف سیستم عامل اختصاصی این خودرو الکتریکی با نام Zeekr OS AI، همه سیستم‌ها از طریق فرمان صوتی از هر نقطه‌ای از کابین قابل کنترل هستند. حتی سیستم عامل علاوه بر پیروی از فرمان‌های صوتی، پیشنهادهایی را بسته به موقعیت ارائه می‌دهد؛ مثلاً یادآوری شارژ خودرو یا تغییر گردش داخلی سیستم تهویه هنگام ورود به تونل. زیکر حتی اظهار داشته است که این خودرو درک 720 درجه دارد که شامل 360 درجه اطراف بدنه و 360 درجه داخل کابین می‌شود.

در گجت نیوز بخوانید:
ام جی جی تی فیس لیفت معرفی شد؛ سدان اسپرت چینی با چهره تهاجمی نسل جدید سانگ یانگ اکتیون با طراحی زیباتر از قبل معرفی شد چانگان CS55 پلاس در برابر بستیون T77؛ مقایسه شاسی بلندهای چینی وارداتی جدید بازار تیگو 8 پرو مکس موفق به دریافت پنج ستاره ایمنی از موسسه ANCAP شد

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*