ام وی ام ایکس 22 پرو

مقایسه ام وی ام ایکس 22 پرو با ایکس 33 کراس؛ کدام‌یک ارزش خرید بیشتری دارد؟

در این مطلب به مقایسه کامل دو کراس اوور مونتاژی مدیران خودرو در بازار ایران با نام‌های ام وی ایکس 22 پرو و ایکس 33 کراس می‌پردازیم.

مدیران خودرو به عنوان یکی از بزرگترین شرکت های مونتاژی فعال همواره به عرضه کراس اوورهای کامپکت و اقتصادی خود معروف بوده است. این شرکت پس از معرفی و سپس عرضه ام وی ام ایکس ۳۳ در سال ۱۳۹۰ توانست به فروش خوبی در بازار خودروهای این سگمنت دست پیدا کند. بنابراین با گذشت حدود ۱۳ سال از این مهم شاهد هستیم که اکثر محصولات عرضه شده توسط این شرکت در دسته کراس اوورها هستند که نشان از تمرکز جدی مدیران خودرو برای عرضه چنین محصولاتی دارد.

ام وی ام ایکس 33 کراس و ام وی ام ایکس 22 پرو نیز جزو جدیدترین و پرفروش ترین کراس اوورهای مونتاژی مدیران خودرو در بازار ایران هستند که به واسطه هم خانواده بودن در محصولات چری تیگو چین، شباهت‌های زیادی از نظر فضای کابین و مشخصات فنی با یکدیگر دارند. بنابراین نگاهی کامل به مشخصات و امکانات این دو محصول در این بخش از اخبار خودرو سایت گجت نیوز خالی از لطف نیست.

فهرست عناوین

معرفی ام وی ام ایکس 22 پرو و ایکس 33 کراس

همان‌طور که مستحضر هستید، محصولات ام وی ام در ایران، نسخه های ری‌برند شده از محصولات چری (Chery) چین هستند. تیگو 3X که در برخی بازارها با نام تیگو 2 نیز شناخته می‌شود، در واقع نسل دوم ام وی ام ایکس 22 است که در دو سری مختلف به بازار ایران راه یافته بود. اما مدل ۲۰۲۳ این خودرو که در برخی بازارها با نام اومودا 3 و در برخی دیگر با نام تیگو 2 پرو نیز معرفی شده، دومین فیس‌ لیفت تیگو 3X محسوب می‌شود. که با نام جدید X22 پرو در سال ۱۴۰۰ روانه بازار ایران شد.

ام‌ وی‌ ام X22 (تیگو ۳x) کوچک‌ترین کراس‌ اوور چری است که اولین بار در سال ۲۰۱۶ معرفی شد. این خودرو بر اساس هاچ‌بک چری فالوین (ام‌ وی‌ ام ۳۱۵) ساخته شده و در سال ۱۳۹۵ به بازار ایران راه یافت. در مقابل نسل دوم فیس‌لیفت X22 در سال ۲۰۲۳ رونمایی و در ایران با نام ام وی ام ایکس 33 کراس عرضه شده است. نسخه کراس ام‌ وی‌ ام X33 با پلتفرم و قوای محرکه مشابه، اما با ظاهری جدید و قیمتی گران‌تر به بازار قدم نهاده است.

مقایسه طراحی MVM X22 Pro و MVM X33 CROSS

از نظر ظاهری MVM X22 Pro به نسبت نسخه قبلی با تفاوت‌هایی محسوسی راهی بازار شده است. این نسخه فیس‌ لیفت، با بهره گیری از چراغ‌های هدلایت کشیده متناسب با ترند روز، چهره‌ای مدرن و جذاب به بیننده القا می‌کند. در نمای جلویی شاهد چراغ‌های دوقسمتی، جلوپنجره کرومی و خطوطی عضلانی هستیم. با این حال نمای عقب خودرو در مقایسه با نسخه قبلی دست‌نخورده باقی مانده است.

اما چری در فیس‌لیفت دوم تیگو ۳ ایکس که با نام MVM X33 CROSS توسط مدیران خودرو به بازار ایران عرضه شده، پا را فراتر گذاشته و تغییراتی اساسی در نمای عقب خودرو ایجاد کرده است. در نمای جلو شاهد تغییراتی جزئی اما بسیار زیبا هستیم. چراغ‌های روز شطرنجی در کنار چراغ‌های دوقسمتی همچنان حفظ شده‌اند و ظاهری مدرن و اسپرت به مانند برخی محصولات هیوندای به خود گرفته‌اند.

در قسمت عقب، چراغ‌ها به یکدیگر متصل شده‌ و با گرافیکی خاص، ظاهری متمایز به این بخش از خودرو بخشیده‌اند. با این حال به نظر می‌رسد چری در طراحی بخش عقب این خودرو آنطور که باید حساسیت به خرج نداده و نمیتوان نمره خوبی بدان داد. در نمای جانبی، استفاده از رینگ‌های جدید و تریم‌های رنگی روی رکاب‌ها و ریل‌های سقف، وجه تمایز آشکاری میان X۳۳ کراس با X۲۲ پرو رقم میزند.

مقایسه طراحی داخلی و فضای کابین

نمای داشبورد ام وی ام ایکس 22 پرو

کابین ام وی ام ایکس 22 پرو

کابین ام وی ام ایکس 22 پرو در مقایسه با نسل‌ قبلی ظاهر و کیفیت متریال نسبتاً بهتری را ارائه داده و با خصوصیاتی مانند دریچه‎‌های تهویه فیک سراسری و نمایشگر لمسی مرکزی، حس کاربری بهتری نسبت به نسل قبلی به وجود آورده است. با این حال، از نظر مدرن بودن و به‌روز بودن، حرفی برای گفتن ندارد. دریچه‌های تهویه هوا در X22 پرو به صورت مجزا از یکدیگر طراحی شده‌اند و نمایشگر لمسی آن نیز در بالای داشبورد و به صورت افقی قرار گرفته است.

نمای داشبورد ام وی ام ایکس 33 کراس

کابین ام وی ام ایکس 33 کراس

کنسول مرکزی ام وی ام ایکس 33 کراس نیز با طراحی جدید خود، فضایی ارگونومیک و کاربردی را برای سرنشینان فراهم می‌کند. متریال پیانویی سیستم تهویه مطبوع که در زیر نمایشگر لمسی قرار گرفته‌اند، حس لوکس بودن را القا می‌کند. غربیلک فرمان X33 کراس نیز با طراحی اسپرت و خوش‌دست، رانندگی لذت‌بخشی را برای راننده به ارمغان می‌آورد. طراحی داخلی این خودرو برای کسانی که به دنبال ظاهری به‌روز و امروزی هستند، انتخاب مناسب‌تری است.

در گجت نیوز بخوانید:

مقایسه لاماری ایما هیبرید با هاوال H6 هیبرید؛ کدام بهتر است؟

مشخصات فنی ام وی ام ایکس 22 پرو و ایکس 33 کراس

نمای پیشرانه ام وی ام ایکس 22 پرو

پیشرانه ام وی ام ایکس 22 پرو

در بخش فنی هر دو خودرو مورد بحث اشتراکات زیادی با یکدیگر دارند. MVM X22 Pro و MVM X33 CROSS در نسخه اتوماتیک از پیشرانه 1 لیتری سه سیلندر توربو بهره می‌برند که در X33 کراس به طور جزئی ارتقا یافته و قدرتی معادل ۱۱۲ اسب بخار تولید می‌کند. این عدد در X22 پرو 102 اسب بخار است. گشتاور موتور در هر دو مدل ثابت و ۱۵۰ نیوتن متر است. گیربکس نیز در نسخه اتوماتیک هر دو خودرو از نوع CVT با ۹ دنده مصنوعی است.

نمای پیشرانه ام وی ام ایکس 33 کراس

پیشرانه ام وی ام ایکس 33 کراس

نسخه دستی هر دو خودرو نیز از پیشرانه ۱.۵ لیتری چهار سیلندر تنفس طبیعی با قدرتی معادل ۱۱۶ اسب بخار و گشتاوری برابر با ۱۴۳ نیوتن متر بهره میبرد. گیربکس دستی نیز در هر دو مدل از نوع پنج سرعته است. همچنین مصرف سوخت ام وی ام ایکس 22 پرو و ایکس 33 کراس در سیکل ترکیبی به‌ترتیب 6.1 لیتر و 7.1 لیتر است.

آپشن های دو کراس اوور مونتاژی MVM X22 Pro و MVM X33 CROSS

ایکس 22 پرو نسبت به کراس اوورهای هم رده از آپشن‎‌های نسبتاً قابل قبولی در سطح قیمتی خود برخوردار است. از مجموع امکانات این خودرو می‌توان به سانروف برقی، تریم داخلی چرم مصنوعی، سنسور نور، کروز کنترل، سامانه کنترل حرکت در سراشیبی، تهویه الکتریکی دستی، فرمان کمکی برقی، گرم‌کن صندلی های جلو، رینگ آلومینیومی، کامپیوتر سفری، سنسور پایش باد تایرها، آینه تاشو برقی، نمایشگر مولتی مدیا لمسی، سنسور پارک عقب، دوربین دنده عقب، دو کیسه هوای ایمنی، سامانه کنترل پایداری الکتریکی و سامانه کنترل شروع حرکت در سربالایی اشاره کرد.

نمای داشبورد ام وی ام ایکس 33 کراس

در مقابل از مجموع امکانات ام وی ام ایکس 33 کراس می‌توان به سنسور پارک عقب و جلو، فرمان برقی دی‌کات، چراغ‌های تمام LED، اتولایت، شارژر وایرلس، نمایشگر مولتی مدیا لمسی ۱۰.۲۵ اینچی، کلاستر دیجیتال ۷ اینچی، ترمز پارک برقی و اتوهلد، گرم‌کن صندلی‌های ردیف جلو، سانروف برقی با قابلیت سیستم تشخیص مانع، کروز کنترل، نورپردازی کابین با ۶۴ رنگ، سیستم ورود بدون کلید، آینه‌های تاشو برقی با گرم‌کن، سیستم کنترل کشش، سیستم کنترل پایداری، سامانه کنترل حرکت در سربالایی، سنسور فشار باد تایرها، کیسه هوای راننده و سرنشین و رینگ‌های ۱۶ اینچی آلومینیومی اشاره کرد.

تجربه رانندگی دو کراس اوور مونتاژی مدیران خودرو

ام وی ام ایکس 33 کراس

به گفته مشتریانی که از اواخر سال ۱۴۰۲ تا کنون، ایکس ۳۳ کراس‌های خود را تحویل گرفته‌اند، هردو خودرو از مشکل کمبود فضای کابین رنج می‌برند و جای پا و سر با اندکی بی‌ملاحظگی در هردو خودرو تعبیه شده است. سیستم تعلیق هردو خودرو خشک و همراه با کوبش‌های ناهنجار است که در دورهای بالای موتور و در شرایط جاده‎‌ای ناهموار ایران موجب نارضایی بوده است.

تفاوت قیمت خودرو ام وی ام X22 پرو با X33 کراس

در حال حاضر ایکس ۲۲ پرو دستی با قیمت ۸۵۸ میلیون تومان و ایکس ۳۳ کراس دستی با قیمت ۹۵۰ میلیون تومان توسط مدیران خودرو عرضه می‌شود. همچنین نسخه اتوماتیک ایکس ۳۳ کراس با قیمت 1 میلیارد و 56 میلیون تومان قیمت‌گذاری شده است.

جمع بندی نهایی

ام وی ام ایکس 22 پرو

با توجه به همه نکاتی که در این مطلب بدان اشاره کردیم می‌توان نتیجه گرفت که ام وی ام ایکس 33 کراس تقریباً همان ایکس ۲۲ پرو است با این تفاوت که برخی آپشن های کاربردی به آن اضافه شده و ظاهر آن تغییر کرده است. از سویی دیگر هر دو خودرو مشخصات فنی تقریبا مشابهی دارند، اما X33 کراس حدود ۷۵ کیلوگرم سنگین‌تر از برادر کوچکتر خود است.

در حالی که افزایش ۱۰ اسب بخاری قدرت در نسخه اتوماتیک می‌تواند تا حدی این اضافه وزن را جبران کند، اما در نسخه دستی که تفاوتی در خروجی موتور وجود ندارد، وزن بیشتر می‌تواند روی شتاب و کشش X33 کراس تاثیر منفی بگذارد. بنابراین اگر به دنبال یک کراس اوور شهری کامپکت هستید که انتظار شتاب زیادی را نیز از آن ندارید، هر دو خودرو در یک رده قرار می‌گیرند و می‌توان تجربه تقریباً یکسانی با آنها داشت.

در نهایت انتخاب هر یک از این دو خودرو بسته به سلیقه شما دارد و هدف از این مطلب نیز درک بهتر تفاوت های این دو کراس اوور اقتصادی بازار ایران بود که امیدواریم مورد توجه شما همراهان گرامی گجت نیوز قرار گرفته باشد.

همچنین بخوانید:
ری را در مقابل تیگارد ایکس ۳۵؛ مقایسه کراس اوور جدید ایرانی با رقیب چینی چانگان CS55 پلاس در برابر بستیون T77؛ مقایسه شاسی بلندهای چینی وارداتی جدید بازار شاهین پلاس در برابر فردا ۵۱۱؛ برنده مقایسه کدام است؟

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*