فنگ چنگ بائو 8

شاسی بلند هیبریدی بی وای دی فنگ چنگ بائو 8 معرفی شد

زیربرند آفرودی بی وای دی به تازگی از شاسی بلند پلاگین هیبریدی جدید خود با نام فنگ چنگ بائو 8 رونمایی کرده است. مشخصات این پلنگ چینی چیست؟

شرکت بی وای دی که خود از خودروسازان مهم چین محسوب می‌شود، سال گذشته یک زیربرند جدید برای تولید محصولات آفرودی سطح بالای خود به نام فنگ چنگ معرفی کرد. نخستین محصولی که این برند تازه وارد در سال 2023 وارد بازار چین کرد، شاسی بلند جذابی به نام بائو 5 بود. این شرکت خودروهای جذاب دیگری در کلاس جهانی مانند بی وای دی یانگ وانگ U9 نیز دارد.

فنگ چنگ بائو 8 معرفی شد

فنگ چنگ در سال 2024 خبر از عرضه دو خودرو جدید به نام بائو 3 و بائو 8 داد. هم اکنون بائو 8 که یک شاسی بلند هیبریدی است معرفی شده و خبری از کراس اوور برقی بائو 3 نیست. در مطلب پیش رو قصد داریم مشخصات اولیه محصول تازه وارد برند لوکس بی وای دی را معرفی کنیم. بائو 8 به زودی به بازار چین عرضه خواهد شد و سپس از طریق برند دنزا وارد بازارهای اروپا می‌شود.

فنگ چنگ بائو 8

زیر کاپوت فنگ چنگ بائو 8 یک پیشرانه 2 لیتری 4 سیلندر توربو تعبیه شده که می‌تواند در شرایط ایده آل حداکثر 268 اسب بخار قدرت تولید کند. علاوه بر این دو موتور الکتریکی با قدرت 268 و 402 اسب بخاری همراه بائو 8 هستند و البته خروجی این سیستم اعلام نشده است.

وزن پکیج باطری شاسی بلند هیبریدی فنگ چنگ 300 کیلوگرم بوده و این قدرت را به شما می‌دهد تا 100 کیلومتر را به صورت تمام الکتریکی طی کنید. وزن کلی خودرو 3305 کیلوگرم است و در هر صد کیلومتر پیمایش به صورت ترکیبی 8.8 لیتر سوخت مصرف خواهد کرد.

فنگ چنگ بائو 8

شاسی بلند فول سایز بائو 8 مجهز به یک شاسی مستقل نردبانی شده که شباهت زیادی به بائو 5 می‌دهد. سپر بزرگ، چراغ‌های مستطیلی و جلوپنجره ذوزنقه‌ای شکل از جمله مولفه‌های طراحی ظاهری این شاسی بلند به حساب می‌آیند. از دیگر ویژگی‌های این شاسی بلند آفرودی می‌توان به سنسور لیدار روی سقف، دستگیره‌های در جمع شونده و گلیگرهای پهن اشاره کرد.

طول، عرض و ارتفاع بائو 8 به ترتیب 5195 میلی متر، 1994 میلی متر و 1875 میلی متر بوده و فاصله محوری به 2920 میلی متر می‌رسد. داخل کابین شاهد تعبیه 3 ردیف صندلی هستیم که در دو نوع شش و هفت نفره به فروش می‌رسند. شتاب صفر تا صد شاسی بلند هیبریدی بی وای دی 4.8 ثانیه برآورد شده و می‌تواند تا سقف 180 کیلومتر بر ساعت برسد. قیمت پایه بائو 8 پلاگین هیبریدی 70 هزار دلار عنوان شده است.

ویدیو مرتبط

در گجت نیوز بخوانید:
کیا K4 مدل 2025 به‌عنوان جانشین سراتو در آمریکا رونمایی شد + مشخصات و قیمت نیسان سیلفی هیبرید توسط پارس خودرو به ایران می‌آید ولاگ نمایشگاه آفرود ایران مال ۱۴۰۳ ؛ از لندکروز پاگنده تا کی ام سی رضا بهرام مقایسه ام وی ام ایکس ۲۲ پرو با ایکس ۳۳ کراس؛ کدام‌یک ارزش خرید بیشتری دارد؟