جلوگیری از کند شدن گوشی

با این کارها، از کند شدن گوشی خود جلوگیری کنید

اگر گوشی هوشمند شما کند شده و سرعت آن پایین‌تر آمده، خوشبختانه راهکارهایی وجود دارد که می‌توانید به آن جان دوباره‌ای ببخشید.

گوشی های موبایل ما را سرگرم کرده و به عزیزانمان متصل نگه می‌دارند، اما اغلب از مراقبت از آن‌ها غافل می‌شویم. این بی‌توجهی می‌تواند منجر به کاهش عملکرد، از دست دادن جذابیت بصری و سایر مشکلات شود.

۸ نکته برای حفظ عملکرد روان گوشی هوشمند

اگر احساس می‌کنید که مدتیست گوشی شما کند شده و مثل روز اول خودش سرحال نیست، برای حفظ بهترین عملکرد گوشی خود، چند کار را باید به طور مرتب انجام دهید. در ادامه با این موارد آشنا خواهید شد.

تعویض محافظ صفحه نمایش

گلس محافظ نمایشگر، از صفحه گوشی شما در برابر خراش و ترک محافظت می‌کند و ضربه‌های ناشی از افتادن را جذب می‌کند تا نمایشگر سالم بماند. با این حال، همانطور که از گوشی شما محافظت می‌کند، خود محافظ نیز می‌تواند فرسوده، کثیف، خراشیده یا تراشیده شود. این نه تنها بر ظاهر صفحه گوشی شما تأثیر می‌گذارد بلکه می‌تواند حساسیت لمس صفحه را نیز کاهش دهد.

ما اغلب تعویض به موقع محافظ صفحه نمایش را نادیده می‌گیریم. در حالی که انجام این کار می‌تواند باعث شفافیت و پاسخگویی بیشتر نمایشگر شود. بنابراین، باید به محض مشاهده آسیب یا فرسودگی، گلکس محافظ را تعویض کنید. همچنین اگر از یک محافظ بی‌کیفیت استفاده می‌کنید، برای دوام و محافظت بهتر آن را با یک محافظ ساخته شده از شیشه سکوریت یا پلاستیک چند لایه جایگزین کنید.

تمیز کردن کامل گوشی

با گذشت زمان، گرد و غبار و آلودگی می‌توانند روی گوشی شما جمع شوند و آن را بسیار قدیمی‌تر از آنچه هست نشان دهند. گرد و غبار و لکه‌ها می‌توانند جذابیت بصری آن را کاهش دهند، در حالی که بقایای ریز و ذرات می‌توانند در پورت‌ها گیر کنند. این می‌تواند باعث مشکلاتی در شارژ و شده و روی کیفیت صدای میکروفون و بلندگو تأثیرگذار باشد.

جلوگیری از کند شدن گوشی

برای جلوگیری از این مشکلات، باید به طور مرتب پورت USB، جک هدفون، حفره‌های بلندگو و میکروفون، صفحه نمایش و بدنه گوشی خود را تمیز کنید. برای صفحه نمایش و بدنه از یک پارچه میکروفیبر نرم استفاده کنید و در صورت لزوم برای از بین بردن لکه‌های سرسخت آن را کمی با آب یا پاک کننده مخصوص ال سی دی مرطوب کنید.

برای پورت‌ها و شیار‌ها نیز می‌توانید از برس نرم یا اسپری هوای فشرده استفاده کنید. فراموش نکنید که کاور گوشی خود را هم تمیز کنید.

آزادسازی فضای ذخیره سازی

داشتن فضای ذخیره سازی که پر است یا فقط مقدار کمی فضای خالی دارد، می‌تواند سرعت گوشی شما را کاهش دهد، باعث فریز و خراب شدن برنامه‌ها شود و روی تجربه کلی شما تأثیر منفی بگذارد.

برای جلوگیری از این امر، باید به طور مرتب فضای ذخیره سازی را آزاد کنید تا گوشی شما فضای کافی برای تنفس روان داشته باشد. با پاک کردن کش و فایل‌های موقت شروع کنید تا فضای اشغال شده توسط برنامه‌ها را بازیابی کنید. سپس عکس ها و فیلم های تکراری یا غیر ضروری را حذف کنید. همچنین می‌توانید فایل‌های رسانه‌ای بزرگ را به فضای ذخیره سازی ابری آپلود کرده و آنها را از گوشی خود حذف کنید.

جلوگیری از کند شدن گوشی

به همین ترتیب، می‌توانید مکالمات قدیمی، فایل‌های غیر ضروری و مواردی را که در سطل زباله گوشی شما باقی مانده است پاک کنید.

بررسی به‌روزرسانی‌های نرم‌افزاری موجود

باید به‌طور مرتب به‌روزرسانی‌های نرم‌افزاری را نصب کنید تا گوشی شما روان کار کند، آسیب‌پذیری‌های امنیتی را برطرف کند و به ویژگی‌های جدید دسترسی پیدا کنید. در حالی که اکثر گوشی‌ها به‌طور خودکار به‌روزرسانی‌ها را بررسی و نصب می‌کنند، ممکن است در صورت استفاده از داده‌های موبایل یا غیرفعال کردن دانلودهای خودکار، آن‌ها را از دست بدهند.

جلوگیری از کند شدن گوشی

برای بررسی به‌روزرسانی‌ها در اندروید، برنامه تنظیمات را باز کنید، به “Software Update” بروید و روی “Download & Install” ضربه بزنید. اگر به‌روزرسانی در دسترس است، روی “Download” ضربه بزنید تا فرآیند کامل شود.

اگر از آیفون می‌کنید نیز به Settings > General > Software update بروید، سپس به‌روزرسانی را دانلود و نصب کنید.

برای اطمینان از اینکه در آینده فراموش نمی‌کنید گوشی خود را به آخرین نسخه سیستم عامل به‌روزرسانی کنید، مطمئن شوید که به‌روزرسانی‌های نرم‌افزاری خودکار را مجددا فعال کنید اگر خاموش است.

حذف برنامه‌های استفاده نشده

همه ما برنامه‌هایی نصب کرده‌ایم که ممکن است مدت‌ها از آن‌ها استفاده نکرده باشیم. اگر این برنامه‌ها در پس‌زمینه اجرا شوند، می‌توانند فشار اضافی بر منابع گوشی شما وارد کرده که می‌تواند عملکرد آن را کند و بد کنند. آن‌ها همچنین از داده‌های شبکه برای به‌روزرسانی‌ها استفاده می‌کنند که می‌تواند سرعت اینترنت شما را تحت تأثیر قرار دهد. بنابراین، باید هر برنامه استفاده نشده را حذف کنید.

جلوگیری از کند شدن گوشی

در اندروید، به Settings > Device Care > Storage > Unused Apps بروید. لیستی از برنامه‌هایی را که در ۳۰ روز گذشته استفاده نکرده‌اید مشاهده خواهید کرد. مواردی را که نیاز ندارید انتخاب کرده و آن‌ها را حذف کنید.

به یاد داشته باشید که مراحل فوق ممکن است بسته به مدل گوشی شما متفاوت باشد. همچنین، این ویژگی ممکن است در دسترس نباشد. در چنین مواردی، می‌توانید به صورت دستی برنامه‌های استفاده نشده را پیدا کرده و حذف کنید.

در آیفون، به Settings > General > iPhone Storage بروید. آخرین بار استفاده از هر برنامه را مشاهده خواهید کرد. روی برنامه‌ای که استفاده نمی‌کنید ضربه بزنید و “Delete App” را انتخاب کنید.

تست بک‌آپ گوشی

در حالی که ما اغلب در ایجاد پشتیبان‌گیری از داده‌های گوشی خود دقیق هستیم، اما چقدر اغلب برای اطمینان از پشتیبان‌گیری صحیح آن را آزمایش می‌کنیم؟ پاسخ «هرگز»است. بیشتر ما فقط در زمان بروز مشکل به آن فکر می‌کنیم. در واقع، باید به طور مرتب پشتیبان‌گیری خود را آزمایش کنیم تا تأیید کنیم که پشتیبان‌گیری خودکار به درستی کار می‌کند و داده‌های ما به طور ایمن ذخیره شده‌اند.

جلوگیری از کند شدن گوشی

هنگام آزمایش پشتیبان‌گیری خود، باید اطمینان حاصل کنید که پشتیبان‌گیری خودکار فعال است. سپس، به صورت دستی از داده‌های خود پشتیبان‌گیری کنید تا تأیید کنید که بدون خطا کامل می‌شود. همچنین، اطمینان حاصل کنید که فضای ذخیره‌سازی در حساب سرویس ابری شما پر نیست، به‌ویژه اگر از یک طرح رایگان استفاده می‌کنید. اگر گوشی یدکی دارید، می‌توانید پشتیبان‌گیری را بازیابی کنید تا ببینید آیا می‌توانید داده‌های خود را با موفقیت بازیابی کنید.

این به شما کمک می‌کند مشکلات احتمالی در پشتیبان‌گیری خود را شناسایی کنید و از بروز مشکل هنگام نیاز به بازیابی پشتیبان‌گیری جلوگیری کنید.

کالیبره کردن باتری گوشی

آیا تا به حال برای شما هم پیش آمده است که با استفاده کردن از گوشی، شارژ باتری آن به جای کاهش پیدا کردن، افزایش پیدا کند؟ این یکی از نشانه‌های نیاز باتری گوشی به کالیبره شدن است. این فرایند، به نرم‌افزار سنجش باتری کمک می‌کند تا سطح شارژ فعلی را دقیق‌تر نشان داده و مشکلاتی مانند تخلیه سریع باتری، سرعت شارژ نامنظم یا خاموش و روشن شدن ناگهانی دستگاه را برطرف کند.

برای کالیبره کردن باتری، ابتدا تلفن همراه خود را تا ۱۰۰ درصد شارژ کنید، سپس از آن استفاده کنید تا باتری کاملا تخلیه شده و تلفن خاموش شود. با روشن کردن مجدد تلفن و بررسی نماد باتری خالی قبل از خاموش شدن مجدد، از خالی بودن کامل باتری اطمینان حاصل کنید. سپس، تلفن همراه خود را در حالت خاموش به برق وصل کرده و اجازه دهید تا بدون وقفه به ۱۰۰ درصد شارژ شود.

جلوگیری از کند شدن گوشی

پس از رسیدن به شارژ کامل، آن را به مدت یک ساعت دیگر به برق متصل نگه دارید. در نهایت، تلفن همراه خود را روشن کرده و مانند معمول از آن استفاده کنید.

به‌روزرسانی برنامه‌های نصب شده

همان‌طور که سیستم‌عامل گوشی‌مان را به‌روز می‌کنیم تا عملکردش بهتر شود، برنامه‌های نصب‌شده روی گوشی هم به به‌روزرسانی نیاز دارند. با به‌روزرسانی برنامه‌ها، مشکلاتشان برطرف می‌شود، ویژگی‌های جدید به آن‌ها اضافه می‌شود و امنیت‌شان هم بیشتر می‌شود.

چطور برنامه‌های اندروید را به‌روز کنیم؟

  1. وارد فروشگاه گوگل پلی شوید.
  2. روی عکس پروفایل‌تان ضربه بزنید.
  3. وارد بخش “Manage Apps & Device” شوید.
  4. روی گزینه “Updates Available” ضربه بزنید.
  5. برای به‌روزرسانی همه‌ی برنامه‌ها، روی “Update All” ضربه بزنید.

چطور برنامه‌های آیفون را به‌روز کنیم؟

  1. وارد اپ استور شوید.
  2. روی عکس پروفایل‌تان ضربه بزنید.
  3. لیستی از برنامه‌هایی که نیاز به به‌روزرسانی دارند، نمایش داده می‌شود.
  4. روی “Update All” ضربه بزنید تا همه برنامه‌ها به‌روز شوند.

همراه دیجیتالی که با خود حمل می‌کنیم، برای حفظ عملکرد و ظاهر مطلوب به مراقبت مداوم نیاز دارد. نگهداری منظم، از پاکسازی فیزیکی تا بهینه‌سازی نرم‌افزار، طول عمر و عملکرد بهینه دستگاه را تضمین می‌کند.

در گجت نیوز بخوانید:
با این کارها گوشی خود را مثل روز اول نو کنید رایج‌ترین اشتباهاتی که باعث نابودی باتری گجت های شما می‌شوند راز ماندگاری بیشتر و افزایش طول عمر باتری گوشی ها فاش شد با این ترفندها گوشی خود را در برابر حملات سایبری ایمن کنید اگر گوشی شما زیادی داغ می‌کند، راهکار اینجاست چگونه اپلیکیشن های پیش فرض اندروید را شناسایی و غیرفعال کنیم؟ چگونه به روزرسانی خودکار را در گوشی اندرویدی خود غیرفعال کنیم

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*