به روز رسانی خودکار گوشی اندرویدی

چگونه به روز رسانی خودکار را در گوشی اندرویدی خود غیرفعال کنیم

اگر قصد دارید دریافت به روز رسانی خودکار سیستم عامل یا اپلیکیشن ها در گوشی اندرویدی خود را متوقف کنید تا انتهای این متن با ما همراه باشید.

در سال‌های اخیر بحث آپدیت گوشی های هوشمند اهمیت فراوانی پیدا کرده و کمپانی‌های مختلف گوشی‌ساز توجه ویژه‌ای به مقوله به روز رسانی دستگاه‌های مختلف خود نشان داده‌اند.‌

آپدیت‌های نرم افزاری با اضافه کردن قابلیت‌های جدید و جذاب باعث ارتقای عملکرد گوشی شما شده و از سوی دیگر با ارائه بسته‌های امنیتی، دستگاه را از شر هک، سرقت داده‌ها و بدافزارها محافظت می‌کند.

در حال حاضر بیشتر کمپانی‌ها ارائه دو سال آپدیت‌های نرم افزاری برای دستگاه‌های مختلفشان را تضمین می‌کنند. این در حالی‌ست که برخی کمپانی‌های دیگر مثل گوگل یا سامسونگ تا پنج سال پس از عرضه برخی محصولاتشان، آپدیت‌های امنیتی را برای آن‌ها منتشر می‌کنند.

علیرغم تمامی مزایایی که به روز رسانی ها برای گوشی های اندرویدی دارند، ممکن است شرایطی پیش بیاید که کاربران تمایلی به دریافت خودکار آپدیت‌ها نداشته باشند.

به روز رسانی خودکار گوشی اندرویدی

مثلا ممکن است آپدیت یک دستگاه باعث بروز یک باگ در آن شده یا حتی عملکرد گوشی، خصوصا مدل‌های قدیمی‌تر را تضعیف کند.‌

سیستم عامل اندروید این قابلیت را در اختیار کاربران قرار می‌دهد که دریافت آپدیت‌های نرم افزاری خودکار را متوقف کنند. بنابراین امروز قصد داریم در گجت نیوز روش غیرفعال سازی دریافت به روز رسانی خودکار در گوشی های اندرویدی را آموزش دهیم.

البته ما توصیه می‌کنیم دریافت خودکار به روز رسانی‌ها را همواره فعال کنید. با این وجود، اگر قصد غیر فعال کردن این قابلیت را داشته باشید، باید مراحل زیر را طی کنید.

غیر فعال کردن به روز رسانی خودکار سیستم عامل در گوشی های اندرویدی

به روز رسانی خودکار گوشی اندرویدی

دلایل متعددی برای تمایل به غیرفعال کردن آپدیت خودکار سیستم عامل در گوشی های اندرویدی وجود دارد. بنابراین اگر تصمیم به این کار گرفتید، می‌توانید مراحل زیر را طی کنید:

  • وارد اپلیکیشن تنظیمات (Settings) دستگاه اندرویدی خود شوید.
  • در اپلیکیشن تنظیمات، گزینه بروزرسانی نرم افزاری (Software Updates) را انتخاب کنید.
  • در صفحه بروزرسانی نرم افزاری، کلید Options (سه نقطه عمودی) را از قسمت بالا و سمت راست صفحه انتخاب کنید.
در صورتی که از یک دستگاه سامسونگ استفاده می‌کنید، گزینه‌ای به نام Auto download over Wi-Fi را در صفحه بروزرسانی نرم افزاری مشاهده خواهید کرد که می‌توانید در آنجا آپدیت نرم افزاری را فعال یا غیرفعال کنید.
  • بر روی گزینه Auto Download & Install کلیک کرده و سپس از صفحه پاپ‌آپ ظاهر شده، گزینه Do Not Allow را انتخاب کنید.

دقت کنید که بسته به مدل گوشی و برند سازنده آن ممکن است نام گزینه‌های مربوط به انجام این فرآیند کمی متفاوت باشد.

به‌عنوان مثال، در گوشی‌های سونی این قسمت در زیر بخش تنظیمات پیشرفته در منوی تنظیمات قرار گرفته و گوشی‌های پیکسل هم برای غیرفعال کردن قابلیت دریافت خودکار به روز رسانی ها نیازمند فعال‌سازی تنظیمات مربوط به توسعه‌دهندگان (Developer Options) هستند.

در صورتی که نتوانستید صفحه بروزرسانی را در گوشی خود پیدا کنید، می‌توانید از نوار جستجوی تنظیمات اندروید بهره ببرید و عبارت «Update» را جستجو کنید.

در صورت انجام موفقیت‌آمیز مراحل بالا، قابلیت به روز رسانی خودکار در گوشی اندرویدی شما غیرفعال خواهد شد.‌ به این ترتیب در صورت انتشار آپدیت جدید شما باید با ورود به بخش تنظیمات، به صورت دستی اقدام به نصب آن کنید.

غیرفعال کردن آپدیت خودکار اپلیکیشن های اندروید

گوگل پلی

در کنار غیرفعال کردن دریافت بروزرسانی های خودکار سیستم عامل‌های اندروید، برخی کاربران نیز مایلند با غیرفعال کردن به روز رسانی خودکار گوشی اندرویدی خود در مصرف اینترنت صرفه‌جویی کنند.

برای انجام این کار لازم است تنظیمات Play Store را به صورت زیر تغییر دهید:

  • اپلیکیشن Play Store را باز کنید.
  • در گام بعدی بر روی تصویر پروفایل خود در قسمت بالا و سمت راست صفحه ضربه بزنید.
  • در صفحه پاپ‌آپ ظاهر شده، تنظیمات (Settings) را انتخاب کنید.
  • در صفحه تنظیمات، گزینه تنظیمات شبکه (Network preferences) را انتخاب کنید تا تنظیمات مربوط به آپدیت را مشاهده کنید.
  • به منظور غیرفعال‌سازی به روز رسانی خودکار اپلیکیشن‌ها لازم است ابتدا گزینه Auto-update apps را انتخاب کرده و سپس Don’t auto-update apps را بفشارید.

پس از اینکه تنظیمات را بر روی Don’t auto-update apps قرار دادید، دریافت خودکار بروزرسانی اپلیکیشن های گوشی اندرویدی شما متوقف خواهد شد.

آپدیت اندروید

این قابلیت بیشتر مناسب زمانی است که یک آپدیت مربوط به اپلیکیشنی خاص حاوی ایراد یا باگی است که ممکن است عملکرد آن را با مشکل روبرو کند.

البته در این شرایط باید دقت کنید که حتما در بازه‌های زمانی کوتاه اقدام به آپدیت برنامه‌های خود نمایید؛ چرا که برخی اپلیکیشن‌ها مثل برنامه‌های بانکی، بازی‌های آنلاین یا شبکه‌های اجتماعی نیازمند به روز رسانی مکرر هستند و در غیر این صورت عملکردی نامناسب خواهند داشت.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*