مخفیگاه بومیان استرالیا

مخفیگاه 47 هزار ساله بومیان استرالیا متعلق به زمان عصر یخبندان، با بمب‌گذاری نابود شد

در یک اقدام عجیب مخفیگاه 47 هزار ساله بومیان استرالیا که از انسان های اولیه در دوران عصر یخبندان محافظت کرده بود و عمرش به دوران مگالودون می‌رسید، صرفا به‌‌خاطر دلایل اقتصادی و بدون توجه به ارزش فرهنگی و علمی بالای آن با بمب‌گذاری نابود شد.

در اکثر مناطق جهان اهمیت زیادی به میراث فرهنگی و آثار باستانی خود می‌دهند. معمولا هم قوانین مختلفی در این رابطه وجود دارند تا جلوی آسیب به این آثار گرفته شود. هرچند ظاهرا قوانین موجود در استرالیا چندان قوی نیستند؛ زیرا اجازه صدور مجوز بمب‌گذاری در مخفیگاه بسیار قدیمی بومیان استرالیا را داده‌اند. این اتفاق باعث شده که علاقه‌مندان به باستان شناسی با افسوس و حیرت به باقیمانده غار نگاه کنند.

نابودی مخفیگاه 47 هزار ساله بومیان استرالیا به‌خاطر گشترش معدن سنگ آهن

مخفیگاه بومیان استرالیا

آنچه به‌عنوان مخفیگاه بومیان استرالیا شناخته می‌شود مجموعه‌ای از غارهای بزرگ هستند که در منطقه پیلبارا در غرب استرالیا قرار دارند. پیشتر کارشناسان باستان شناسی این منطقه را بررسی کرده و متوجه شده بودند که بومیان استرالیا از آخرین عصر یخبندان تا چند دهه پیش از غار استفاده می‌کردند.

در این غار هزاران شیء ارزشمند از دوران انسان‌های اولیه موجود بود که شامل موی انسان، ابزارهای دست‌ساز و باقیمانده‌های حیوانات می‌شدند. به‌طور کلی دانشمندان معمولا پس از کشف چند ابزار دست‌ساز می‌توانند با قطعیت بگویند که انسان در غاری سکونت داشته است. گرچه در مخفیگاه بومیان استرالیا هزاران ابزار مختلف وجود داشت. جالب اینجاست که برخی از این ابزارها به وسیله رزین به همدیگر متصل شده بودند و ماهیتی چند تکه داشتند.

ابرازهای ساخت انسان اولیه

همچنین در این غارها استخوان‌های حیوانات به‌وفور مشاهده می‌شد. برخی از استخوان‌ها نشان می‌دادند که حیوانات در کنار انسان‌ها بوده‌ و مرگ طبیعی را تجربه کرده‌اند. هرچند در برخی موارد نیز نشانه‌های قصابی و خوردن حیوانات مختلف از جمله کانگورو دیده می‌شد.

این غار نه‌تنها از نظر علمی ارزش بالایی داشت، بلکه برای مردم بومی استرالیا از نظر روحانی و فرهنگی نیز مهم بود. آنها می‌توانستند در این غار حضور دیرینه اجداد خود را احساس کرده و با گذشته خود ارتباط برقرار کنند. گروه‌های مختلفی نیز تلاش کردند تا جلوی بمب‌گذاری و نابودی مخفیگاه بومیان استرالیا در آخرین عصر یخبندان را بگیرند؛ اما ظاهرا گسترش یک معدن سنگ آهن و منافع اقتصادی آن در اولویت بالاتری برای مقامات استرالیایی قرار داشت.

بیشتر بخوانید:
کشف یک دیگ پر از سکه های طلای باستانی ایران در ترکیه کشف مدرکی که ثابت می‌کند مومیایی موجود فضایی پیدا شده در پرو واقعا یک بیگانه است دانشمندان قدیمی ترین باور مذهبی انسان را کشف کردند

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*