لامبورگینی تمراریو

لامبورگینی تمراریو معرفی شد؛ جانشین هوراکان با پیشرانه هیبرید 920 اسب بخاری

لامبورگینی از سوپرکار تمراریو پرده‌برداری کرد. خودرو سوپر اسپرت Temerario با پیشرانه پلاگین هیبرید 920 اسب بخاری جانشین هوراکان خواهد شد.

بعد از مدت‌ها انتظار برای عرضه جانشین هوراکان، سوپرکار لامبورگینی که از سال 2013 در خط تولید قرار دارد، مدتی قبل تصاویری از آن با پوشش استتاری به بیرون درز پیدا کرد و حتی نام آن فاش شد. بنا به آخرین اخبار خودرو، همان‌طور که انتظار می‌رفت، لامبورگینی به‌تازگی بالاخره از تمراریو (Temerario) با پیشرانه پلاگین هیبرید رونمایی کرد.

طراحی نمای بیرونی Temerario

طراحی نمای بیرونی تمراریو شبیه به ترکیبی از هوراکان و همچنین روئلتو، سوپرکار جدید دیگر لامبورگینی به نظر می‌رسد. چراغ‌های جلو فوق‌العاده باریک هستند و بخش قابل توجهی از کاپوت را در بر می‌گیرند. پایین آن‌ها هم دی‌لایت‌ها با فرم شش‌ضلعی قرار گرفته‌اند؛ شکلی که لامبورگینی به وفور در اجزای مختلف محصولات خود از آن استفاده می‌کند.

بر خلاف هوراکان، فرم بدنه تمراریو آنچنان پرظرافت به نظر نمی‌رسد. حتی در کنار چرخ‌های عقب ورودی بزرگی تعبیه شده است که به ادعای لامبورگینی، نیرو رو به پایین یا داون‌فورس را تا 103 درصد نسبت به هوراکان EVO افزایش می‌دهد. پکیج ویژه این سوپرکار با عنوان Alleggerita که در زمان عرضه در دسترس قرار می‌گیرد هم با المان‌هایی مثل رینگ‌های فیبر کربنی، تریم مخصوص سپر و بال عقب بزرگ‌تر، افزایش 158 درصدی داون‌فورس نسبت به هوراکان EVO را به دنبال می‌آورد.

پکیچ مذکور همچنین وزن تمراریو را حدود 25 کیلوگرم در مقایسه با نسخه استاندارد آن کاهش می‌دهد. حتی با سفارش پکیج دیگری تحت عنوان Carbon Pack که شامل دیفیوزر عقب، آینه‌های بغل و ورودی‌های کناری کربنی می‌شود، می‌توان 1.8 کیلوگرم دیگر از وزن این خودرو سوپر اسپرت کم کرد. این خصوصاً برای رانندگانی اهمیت دارد که می‌خواهند بیشترین شتاب را از این خودرو دریافت کنند.

لامبورگینی شاسی سبک جدیدی را هم برای تمراریو، جانشین هوراکان در نظر گرفته است. در حالی که شاسی هوراکان از ترکیب آلومینیوم و فیبر کربن ساخته شده بود، شاسی این خودرو جدید به‌صورت کامل از آلومینیوم تشکیل شده است. در پی همین، کاهش 50 درصدی استفاده از مواد و 80 درصدی قطعات جوشکاری‌شده صورت گرفته و همچنین 20 درصد به مقاومت خودرو در برابر پیچش اضافه شده است. علاوه بر این‌ها نتیجه این رویکرد لامبورگینی در ساخت سوپرکار جدید خود کاهش محسوس وزن شده است.

مشخصات فنی لامبورگینی تمراریو

لامبورگینی تمراریو از یک پیشرانه پلاگین هیبرید متشکل از یک موتور 4 لیتری V8 توئین توربو و سه موتور الکتریکی بهره می‌برد. موتور 8 سیلندر مذکور را لامبورگینی از نو ساخته است. یک موتور الکتریکی هم بین موتور بنزین‌سوز و گیربکس دوکلاچه 8 سرعته‌ی نصب‌شده به‌صورت عرضی قرار دارد و دو موتور الکتریکی دیگر هم در محور جلو جا گرفته‌اند. موتور الکتریکی عقب به تنهایی 150 اسب بخار قدرت و 300 نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند و دو موتور جلو هر کدام قادر به تولید 82 اسب بخار قدرت هستند.

لامبورگینی تمراریو

پیشرانه پلاگین هیبرید تمراریو در مجموع می‌تواند 920 اسب بخار قدرت تولید کند. این سوپرکار ایتالیایی برای شتاب‌گیری از 0 تا 100 کیلومتر بر ساعت به 2.7 ثانیه زمان نیاز دارد و سقف سرعت آن به 340 کیلومتر بر ساعت می‌رسد. سیستم محرکه آن هم از نوع دو دیفرانسیل/چهار چرخ محرک است، ولی با فعال‌سازی حالتی تحت عنوان Drift Mode گشتاور در سه سطح مختلف به چرخ‌های عقب هدایت می‌شود. این خودرو همچنین از قابلیت لانچ کنترل برخوردار است که امکان شتاب‌گیری در بهترین حالت ممکن را فراهم می‌کند.

لامبورگینی تمراریو

این خودرو سوپر اسپرت لامبورگینی برای تغذیه موتورهای الکتریکی خود از یک باتری پک 3.8 کیلووات ساعتی استفاده می‌کند. با استفاده از یک پورت معمولی AC با توان 7 کیلووات، امکان شارژ این باتری در نیم ساعت وجود دارد. همچنین شارژ باتری از طریق سیستم بازیابی انرژی از ترمز (Regenerative Braking) و حتی به‌صورت مستقیم از موتور 8 سیلندر ظرف 6 دقیقه امکان‌پذیر است. به گفته لامبورگینی، راننده حتی می‌تواند صرفاً با موتورهای الکتریکی جلو رانندگی کند که برای رفت‌وآمدهای روزانه با سرعت کم کاربردی است. البته مشخص نیست که در این حالت چه مسافتی را می‌توان با یک بار شارژ طی کرد.

کابین سوپرکار جدید لامبورگینی

آنچه احتمالاً در همان نگاه اول به کابین لامبورگینی تمراریو توجه را به خود جلب می‌کند، تعدد المان‌های شش‌ضلعی است. در مرکز داشبورد نمایشگر 8.4 اینچی و پشت فرمان صفحه آمپر تمام دیجیتال 12.3 اینچی تعبیه شده‌اند، ولی همچنین یک نمایشگر کوچک‌ترِ 9.1 اینچی برای سرنشین جلو در نظر گرفته شده است.

تریم فیبر کربنی، چرم و جیر، دکمه استارت زیر کاور قرمز خصوص همیشگی لامبورگینی و فرمان دی‌کات با دکمه‌های تنظیم حالات رانندگی و حالت تمام الکتریکی برخی دیگر از ویژگی‌هایی‌اند که در فضای داخلی این سوپرکار جدید ایتالیایی به چشم می‌خورند. لامبورگینی همچنین یک دوربینِ «ضبط‌کننده خاطرات» را داخل کابین در اختیار رانندگان می‌گذارد که با استفاده از آن می‌توانند تا دو دقیقه از رانندگی خود را ضبط کنند.

تاریخ عرضه و قیمت لامبورگینی تمراریو

لامبورگینی تمراریو در تاریخ دیرتری در سال جاری میلادی یا نهایتاً در اوایل سال 2025 به فروش گذاشته خواهد شد. با وجود این، در مقطع کنونی قیمت این سوپرکار مشخص نیست. هوراکان EVO در ایالات متحده قیمت پایه حدود 300 هزار دلاری دارد و دور از انتظار نیست که تمراریو به‌عنوان جانشین آن با قیمت حدود 400 هزار یا حتی 500 هزار دلار روانه بازار شود. به هر حال، با نزدیک‌تر شدن به عرضه این خودرو، قیمت آن هم به‌صورت رسمی اعلام خواهد شد.

در گجت نیوز بخوانید:
ابرخودرو ناران معرفی شد؛ خط و نشان بریتانیایی‌ها برای هایپرکارهای مطرح جهان پاگانی هوایرا اپیتوم، هیولای ۸۵۰ اسب بخاری با گیربکس دستی به‌نمایش گذاشته شد استون مارتین والیانت؛ سوپرکار فوق‌العاده خاص ۲.۵ میلیون دلاری که پیست را به آتش می‌کشد بوگاتی توربیون با موتور V16 هیبرید و 1800 اسب بخار قدرت رونمایی شد

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*