ریماک نورا R

ریماک نورا R یک ابرخودرو استثنائی با شتاب صفرتاصد زیر 2 ثانیه است

ریماک نورا به‌عنوان یکی از پدیده‌های عرصه خودرو برقی چندین رکورد جهانی را تصاحب کرد، اما نسخه جدید آن با نام R حتی قدرتمندتر و سریع‌تر است.

عملکرد ریماک نورا که باعث شد چندین رکورد جهانی را به نام خود ثبت کند، در این سال‌ها چندین بار به تیتر اول اخبار خودرو تبدیل شد. با این حال، به عقیده ریماک، نورا صرفاً یک خودرو گرند تورر یا جی‌تی بود که از قضا موفق به شکست رکورد هم شد. در نتیجه نورا خودرویی تماماً متمرکز روی عملکرد نیست، اما نسخه جدید آن با عنوان R حتی سطح بالاتری از عملکرد را هدف می‌گیرد که باری دیگر می‌تواند دنبال‌کنندگان عرصه خودرو را هیجان‌زده کند.

مشخصات فنی، شتاب و هندلینگ ریماک نورا R

نورا R با اتکا به چهار موتور الکتریکی خود می‌تواند 2107 اسب بخار قدرت تولید کند که آن را در جایگاه دومین خودرو قدرتمند خیابان‌رو در جهان بعد از کونیگزگ جمرا قرار می‌دهد. البته گشتاور تولیدی این هایپرکار الکتریکی مشخص نیست، ولی نسخه استاندارد آن توانایی تولید 2360 نیوتن متر گشتاور را داشت. در واقع خروجی نسخه استاندارد نورا هم حتی در حد و اندازه یک هایپرکار بالا بود، اما ریماک تصمیم گرفته است با R سطح خروجی آن را حتی بالاتر از این ببرد.

نمای جلو ریماک نورا R

نورا آر همچنین به باتری پک جدید 108 کیلووات ساعتی با ترکیبات شیمیایی متفاوت مجهز است. باتری نسخه قبلی نورا ترکیب نیکل-کبالت-آلومینیوم داشت، ولی این باتری جدید با پکی به شکل حرف T از نیکل-منگنز-کبالت تشکیل شده است. به گفته ریماک، این باتری پک جدید عملکرد پایدار در پیست را به دنبال می‌آورد. هرچند هنوز شعاع حرکتی این خودرو هنوز تایید نشده است، احتمالاً در حالت خوشبینانه بتواند با یک بار شارژ باتری مسافت 402 کیلومتر را طی کند.

نمای عقب ریماک نورا R

ریماک نورا R به‌لطف باتری پک و موتورهای الکتریکی جدید و همچنین کاهش وزن (که دقیقاً میزان آن مشخص نیست)، می‌تواند فقط ظرف 1.74 ثانیه از 0 تا 100 کیلومتر بر ساعت شتاب بگیرد. زمان مورد نیاز برای آن جهت شتاب‌گیری تا 200 کیلومتر بر ساعت حتی تعجب‌آورتر است؛ از آنجا که خیلی از خودروهای عملکردمحور در همین مدت تازه به 100 کیلومتر بر ساعت می‌رسند. این ساخته ریماک قادر است طی 4.38 ثانیه از حالت سکون به سرعت 200 کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند.

اگر همچنان درباره عملکرد این هایپرکار کنجکاوید، باید اشاره کرد که نیازمند 8.66 ثانیه زمان برای رسیدن به سرعت 300 کیلومتر بر ساعت است و در 8.23 ثانیه هم مسافت 402 کیلومتر را طی می‌کند.

ارتقای هندلینگ و آیرودینامیک لازمه ارتقای خروجی و شتاب‌گیری هستند و همان‌طور که انتظار می‌رود، این خودروساز کروات برای آن‌ها هم تدابیری اندیشیده است. این ابرخودرو ریماک از بال ثابت و دیفیوزر بزرگ در ناحیه عقب و لیپ جلو عمیق‌تر، نسل جدید سیستم چهار چرخ محرک و گشتاوربرداری ریماک، فرمان‌پذیری اصلاح‌شده، ترمزهای کربن سرامیکی جدید و تایرهای میشلن کاپ 2 بهره می‌برد.

تاریخ عرضه و قیمت نسخه آر هایپرکار نورا

ریماک در نظر دارد مجموعاً 40 دتسگاه از نورا R برای اقصی نقاط جهان تولید کند و عرضه آن‌ها را اوایل سال آینده میلادی کلید بزند. انتظار می‌رود قیمت آن در آمریکا هم در محدوده 2.5 میلیون دلار قرار داشته باشد.

در گجت نیوز بخوانید:
لامبورگینی تمراریو معرفی شد؛ جانشین هوراکان با پیشرانه هیبرید ۹۲۰ اسب بخاری این هایپرکار ۱۰۰۰ اسب بخاری محصول طراح سابق جنسیس است هایپرکار RB17 ردبول؛ شاهکار آیرودینامیک با قدرت 1200 اسب بخاری پاگانی هوایرا اپیتوم، هیولای ۸۵۰ اسب بخاری با گیربکس دستی به‌نمایش گذاشته شد رکورد سریع ترین خودرو برقی جهان توسط این ماشین عجیب و غریب شکسته شد + ویدیو

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*