پرفروش ترین خودروهای هیبریدی

جدول پرفروش ترین خودروهای هیبریدی؛ بازار چین در سلطه بی وای دی

بازار چین از نظر فروش محصولات هیبریدی تحت سلطه برند محبوب بی وای دی است اما آیا پرفروش ترین خودروهای هیبریدی همه از این برند هستند؟

شرکت بی وای دی یکی از خودروسازان برتر و محبوب بازار چین است که براساس آمار تازه منتشر شده انجمن خودروهای سواری این کشور توانسته بازار محصولات هیبریدی شارژی را تحت سیطره خود درآورد. گزارش‌ها حاکی از این است که از ده خودروی پرفروش هیبریدی بازار چین، 9 مورد متعلق به خودروسازی BYD است.

جدول پرفروش ترین خودروهای هیبریدی

در قدرت برند بی وای دی چین شکی نیست و این غول خودروسازی چین با دنبال کردن بازارهای بین المللی قصد دارد سلطه خود را به بازارهای جهانی گسترش دهد. عمده محصولات این شرکت هیبریدی و الکتریکی هستند و به همین خاطر رقیب سرسختی برای تسلا به شمار می‌رود و با این برند آمریکایی بر سر تصاحب جایگاه نخست مدام جنگ و دعوا دارد.

فهرست پرفروش ترین خودروهای هیبریدی چین

پرفروش ترین خودروهای هیبریدی

با نگاهی به فهرست پرفروش ترین محصولات هیبریدی چین می‌بینیم که رتبه 1 تا 9 در اختیار خودروهای بی وای دی بوده و دهمین رتبه متعلق به خودرو شرکت چری است. بی وای دی سانگ با فروشی نزدیک به 49 هزار نسخه به عنوان پرفروش ترین خودرو چینی محسوب می‌شود و جایگاه دوم و سوم به ترتیب متعلق به بی وای دی Qin L و Qin است. سایر هیبریدی‌های پرفروش چین عبارتنداز:

  • بی وای دی Destroyer 05 با 25558 نسخه فروش
  • بی وای دی Seal 06 با 25200 نسخه فروش
  • بی وای دی Han با 10950 نسخه فروش
  • بی وای دی Tang با 10830 نسخه فروش
  • بی وای دی Song L با 10147 نسخه فروش
  • بی وای دی Denza D9 با 8514 نسخه فروش

بررسی‌های فوق نشان می‌دهد که چری فالوین تی 9 تنها خودروی هیبریدی پرفروش بازار چین است که بی وای دی آن را نمی‌سازد. براساس آمار انجمن خودروهای سواری چین، تنها در ماه جولای 318 هزار دستگاه هیبریدی شارژی تولید شده که نسبت به سال گذشته نزدیک به 73 درصد رشد داشته است.

پرفروش ترین خودروهای هیبریدی نیمه اول 2024 در چین

پرفروش ترین خودروهای هیبریدی

حتی اگر فهرست پرفروش ترین خودروهای هیبریدی در شش ماهه نخست سال جاری را نگاه کنیم، 7 خودرو متعلق به برند BYD است. سری سانگ همچنان پیشتاز محصولات هیبریدی در بازار چین است و با بیش از 359 هزار مشتری رتبه نخست را از آنِ خود کرده و Qin به همراه Destroyer 05 رتبه‌های دوم و سوم را با اختلاف زیاد تصاحب کرده‌اند.

رتبهمدل خودروتعداد فروش
1بی وای دی سانگ359.187
2بی وای دی Qin179.439
3بی وای دی Destroyer 05163.745
4بی وای دی Han76.816
5بی وای دی Tang74.603
6بی وای دی دنزا دی 959.104
7بی وای دی Qin L58.041
8Wuling Starlight54.604
9جیلی گلکسی ال 742.741
10Lynk & Co 08 EM-P41.496

همان‌طور که ملاحظه کردید، برند معروف و محبوب بی وای دی موفق شده بازار خودروهای هیبریدی شارژی چین را تسخیر کند و یکه تاز بازارهای جهانی باشد. البته آمار فروش محصولات این خودروساز به صورت عمده بوده و به معنای فروش نهایی به مشتریان نیست ولی با چشم پوشی از برخی موارد سختگیرانه می‌توان گفت حاکم مطلق بازار هیبریدی‌های چین، BYD است.

ویدیو مرتبط

همچنین بخوانید:
تولید سانگ یانگ گرند موسو در ایران در دستور کار صنایع خودروسازی ایلیا سود شگفت‌انگیز بانک‌ها از طرح های فروش خودرو در ایران لامبورگینی تمراریو معرفی شد؛ جانشین هوراکان با پیشرانه هیبرید ۹۲۰ اسب بخاری قیمت عجیب و نامعقول سهند S پارس خودرو در بازار آزاد

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*