آکورا پرفورمنس EV کانسپت

آکورا پرفورمنس EV کانسپت، شاسی بلند جذابی که در آینده نزدیک عرضه می‌شود

شرکت آکورا که به‌عنوان برند لوکس و گران هوندا ژاپن شناخته می‌شود، از رندرهای کراس اوور جذاب آکورا پرفورمنس EV کانسپت رونمایی کرد.

طبق آخرین اخبار خودرو، برند آکورا (Acura)، که به تولید خودروهای لوکس، پرقدرت و با دوامی چون آکورا NSX شهرت دارد، در جدیدترین جاه طلبی خود به سراغ معرفی یک خودرو تمام برقی بر پایه نخستین پلتفرم EV این شرکت رفته و اولین تصاویر آن را منتشر کرده است. در ادامه با معرفی این محصول جذاب همراه ما باشید.

آکورا پرفورمنس EV کانسپت، سکوی پرتاب هوندا در بازار خودروهای برقی آینده

آکورا پرفورمنس EV کانسپت

پس از معرفی شاسی‌ بلند کانپست ZDX توسط آکورا که در نهایت به خودرویی تولید انبوه تبدیل شد؛ این شرکت تصمیم به معرفی یک کراس اوور برقی تمام عیار آن هم در قامت یک کانسپت گرفته است. این خودرو که «پرفورمنس EV کانسپت» نام دارد برخلاف مدل ZDX از نخستین پلتفرم اختصاصی خودروهای برقی آکورا استفاده خواهد کرد و از فاصله محوری نسبتا بلند و زبان طراحی تازه این برند بهره خواهد برد.

اگرچه طراحی آکوا پرفورمنس EV کانسپت حواشی زیادی مانند شایعات تقلید کورکورانه آن از خودرو مفهومی بیوک Electra را داشته است، اما طراحان آکورا برای ساخت این شاسی‌ بلند چهار در کوپه به اصالت‌های آکورا پایبند مانده‌اند و فرم چراغ‌های کشیده و باریک جلو، دماغه نوک‌تیز و سپر شکسته محصولات این برند را حفظ کرده‌اند. با این حال طراحان برای عرضه آن در آینده خلاقیت بیشتری برای القای یک طراحی فضایی به خرج داده‌اند.

طراحی یکدست و یکپارچه به همراه شکستگی پشت طاق چرخ‌های جلو، ورودی‌های بزرگ هوا روی سپر جلو و خروجی هوای سپر عقب از نکات بارز طراحی این خودرو به شما می‌رود. در ساخت این خودرو برای القای حس بلندی بیشتر، زیرسپرهای جلو و عقب را با گلگیر سیاه‌رنگ جانبی هماهنگ شده است. همچنین طراحان برای حمایت از ترمزهای پیستونی این خودرو از رینگ‌های ۲۳ اینچی استفاده کرده‌اند تا ترمز گیری و سیستم بازیابی انرژی به نحو احسن وظیفه خود را انجام دهد.

با اینکه اعلام شده این خودرو در آمریکا و زیر نظر چنرال موتورز تولید خواهد شد، اما به‌جای بهره‌وری از پلتفرم اولتیوم جنرال‌موتورز، پلتفرم اختصاصی خود را خواهد داشت.

پرفورمنس EV، سمبل محصولات آینده آکورا خواهد بود

نمای جلو آکورا پرفورمنس EV کانسپت

طبق صحبت‌های «دیو مارک» مدیر ارشد طراحی بیرونی آکورا، این خودرو الگوی محصولات آکورا پرفورمنس در عصر برقی خواهد بود. همچنین Acura Performance EV Concept از آزادی عمل و طراحی متفاوت پلتفرم برقی آینده این برند نهایت استفاده را خواهد کرد و مرزهای طراحی آکورا را جابه‌جا می‌کند. دیو مارک همچنین معتقد است این خودرو هم مانند دیگر مدل‌های مفهومی، به المان‌هایی مزین شده است که در نسل‌های بعدی خودروهای تولید انبوه استفاده خواهند شد.

پرفورمنس EV کانسپت پنجمین خودروی مفهومی آکورا به شمار می‌رود که در جریان گردهمایی خودرویی مونتری رونمایی می‌شود. نخستین مدل، کانسپت نسل دوم NSX بود که در سال ۲۰۱۳ به جهان معرفی شد. پس از آن، مدل‌های پرسیژن ۲۰۱۶، تایپ S 2019 و پرسیژن برقی ۲۰۲۲ هم روانه این رویداد مهم شدند تا نهایتا نوبت به پرفورمنس EV کانسپت برسد.

طبق سیاست های آکورا، پیش‌بینی می‌شود این خودرو در آینده نزدیک و با حفظ حداکثر ظاهر نمونه کانسپت به بازار عرضه شود. در نهایت نظر شما کاربران گرامی گجت نیوز در مورد این خودرو جذاب چیست؟ آیا آینده موفقی برای آکورا پرفورمنس در بازار آینده خودروهای برقی پیش‌بینی می‌کنید یا خیر.

ویدیو مرتبط
همچنین بخوانید:
استیشن بی ام و M5 تورینگ بعد از دو دهه غیبت معرفی شد ریماک نورا R یک ابرخودرو استثنائی با شتاب صفرتاصد زیر 2 ثانیه است کیا K4 مدل 2025 به‌عنوان جانشین سراتو در آمریکا رونمایی شد + مشخصات و قیمت

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*