کانسپت جدید Opulent Velocity کادیلاک

کادیلاک با این کانسپت جدید تبحر خود در ساخت سوپرکار را به رخ می‌کشد

کانسپت جدید کادیلاک با نام Opulent Velocity معرفی شد. این ساخته جدید کادیلاک یک خودرو اسپرت آینده‌گرایانه با رانندگی خودکار پیشرفته است.

کمی قبل معرفی کانسپت کادیلاک Sollei در اخبار خودرو سروصدا به پا کرد. Sollei یک خودرو کروک لوکس با تریم چوبی و امکانات رفاهی فراوان بود؛ دقیقاً همان چیزی که از این خودروساز آمریکایی انتظار می‌رود. با وجود این، کانسپت جدید کادیلاک با عنوان «آپیولنت ولاسیتی» (Opulent Velocity) مسیر متفاوتی را در پیش گرفته و در اصل خودرویی اسپرت است که امضای این شرکت لوکس آمریکایی را هم روی خود دارد.

کانسپت جدید کادیلاک، نمایان‌گر خودروهای اسپرت آینده آمریکایی‌ها

خودرو مفهومی جدید کادیلاک هدف از این دارد دو تجربه متفاوت را به راننده ارائه بدهد و انتخاب هر کدام از این تجربه‌ها هم صرفاً با یک دکمه فیزیکی در کنسول مرکزی امکان‌پذیر است. حالت Opulent با فعال‌سازی سیستم رانندگی خودکار سطح 4 عملاً راننده را از کنترل خودرو بی‌نیاز می‌کند و حالت Velocity هم با سپردن کنترل کامل فرمان و پدال‌ها به راننده، بستر را برای یک رانندگی پرهیجان آماده می‌سازد.

کانسپت جدید Opulent Velocity کادیلاک

توان پردازشی بالایی که سیستم رانندگی خودکار پیشرفته این ساخته کادیلاک می‌طلبد، تجربه خاصی را در کابین برای رانندگان فراهم کرده است. به‌لطف همین توان پردازشی بالاتر، نرم‌افزار این خودرو در لحظه اطلاعاتی را جهت راهنمایی راننده پردازش می‌کند و از طریق نمایشگر هدآپ واقعیت افزوده به نمایش در می‌آورد. به گفته مدیر اجرایی بخش طراحی کادیلاک، این قابلیت که یادآور رابط کاربری بازی‌های ویدئویی ماشین‌سواری است، در پیست کاربرد دارد.

کانسپت جدید Opulent Velocity کادیلاک

البته مشخصات فنی کانسپت Opulent Velocity از جمله پیشرانه آن مشخص نیست. در واقع کادیلاک این کانسپت را «پژوهشی در زمینه طراحی مبتنی بر تجربه» می‌داند. با این حال، باید اشاره کرد که این خودروساز آمریکایی به‌واسطه همین پروژه تکنولوژی‌های جدید در زمینه باتری و خنک‌کاری را به آزمایش گذاشته است.

کانسپت جدید Opulent Velocity کادیلاک

خودرو مفهومی جدید کادیلاک درب‌های پروانه‌ای دارد که ورود و خروج به خودرو را با توجه به ارتفاع پایین صندلی‌ها تنظیم می‌کنند. چراغ عمودی که یکی از المان‌های منحصر به کادیلاک در طراحی است هم در طراحی نمای بیرونی این خودرو دیده می‌شود. در ناحیه عقب هم بخشی نورانی با فرمی شبیه به لوگو کادیلاک جا گرفته است.

در کابین طراحی آینده‌گرایانه به چشم می‌آید؛ جایی که حتی در فرمان یک نمایشگر جا گرفته و کل شیشه جلو هم نقش یک نمایشگر واقعیت افزوده را ایفا می‌کند. کادیلاک می‌گوید این کابین را طوری طراحی کرده‌اند تا «سبک و شناور» به نظر برسد؛ احتمالاً در همان نگاه اول به فضای داخلی این خودرو کانسپت هم متوجه این موضوع می‌شوید.

همان‌طور که انتظار می‌رود، کانسپت Opulent Velocity قرار نیست در آینده نزدیک به مرحله تولید برسد. کادیلاک اظهار داشت که با توسعه و نمایش این کانسپت، هدف از مشاهده بازخورد عموم دارد. با این حال، باید طی سال‌های آتی دست کم المان‌هایی از این خودرو مفهومی را در خودروهای اسپرت‌تر این خودروساز آمریکایی ببینیم.

در گجت نیوز بخوانید:
ریماک نورا R یک ابرخودرو استثنائی با شتاب صفرتاصد زیر 2 ثانیه است لامبورگینی تمراریو معرفی شد؛ جانشین هوراکان با پیشرانه هیبرید ۹۲۰ اسب بخاری آکورا پرفورمنس EV کانسپت، شاسی بلند جذابی که در آینده نزدیک عرضه می‌شود کادیلاک اسکالید ۲۰۲۵؛ فیس لیفت شاسی بلند لوکس آمریکایی، خیره‌کننده‌تر از همیشه

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*