نیو L60

شاسی بلند برقی نیو L60 به عنوان رقیب چینی تسلا مدل Y معرفی شد

شرکت خودروسازی چینی نیو (NIO)، از کراس اوور جدید برند فرعی Onvo این شرکت با نام نیو L60 با امکاناتی بیشتر از تسلا مدل Y رونمایی کرد.

شرکت نیو که به تولید خودروهای خاصی چون NIO EC7 و NIO EP9 شهرت دارد، پس از معرفی اولین خودرو زیربرند اونوو (Onvo) با نام نیو L60، اکنون جزئیات بیشتری از مشخصات و امکانات آن را منتشر و در اختیار رسانه ها قرار داده است. در این بخش از اخبار خودرو سایت گجت نیوز با معرفی این کراس اوور برقی جذاب که رقیب مستقیم تسلا Y خواهد بود، همراه ما باشید.

نیو اونوو L60؛ کراس اوور خوش قیمت چینی با انبوهی از امکانات

نیو L60

Onvo L60 دوازدهمین مدل تحت سیستم Nio است که تجهیزات و فرآیندهای تولیدی را با برند اصلی Nio به اشتراک می گذارد. همچنین شرکت نیو با مقایسه اونوو L60 و تسلا مدل Y ادعا دارد محصول جدیدش مصرف انرژی بهتری در شرایط یکسان خواهد داشت. طبق گفته مدیران نیو، آنها به فروش یک میلیون دستگاه نیو L60 در آینده خوش‌بین هستند.

طول، عرض و ارتفاع این کراس اوور به ترتیب 4828، 1930 و 1616 میلی‌متر است، که این خودرو را به رقیب مستقیم تسلا مدل وای تبدیل می‌کند. اونوو L60 در آستانه عرضه به بازار بیش از ۵ هزار کیلومتر تست را پشت سر گذاشته است. همچنین قرار است تا 20000 کیلومتر با نیو اونوو L60 در طول مدت 36 روز طی شود تا آزمایش این مدل کامل گردد.

پیکربندی فنی NIO Onvo L60

طبق اطلاعات منتشر شده، نسخه‌های تک موتوره این خودرو دارای یک موتور 240 کیلوواتی محور عقب هستند، در حالی که مدل‌های چهار چرخ متحرک یک موتور 100 کیلوواتی را نیز به محور جلو اضافه می‌کنند. نسخه اولیه L60 تنها با یک بسته باتری 60.6 کیلووات ساعتی عرضه خواهد شد. این بسته باتری کوچکتر طبق استاندارد CLTC به برد 555 کیلومتر برای پیکربندی تک موتوره و 501 کیلومتر برای نسخه دو موتوره منجر می‌شود. در گذشته اعلام شده بود که این خودرو با باتری 90 کیلووات ساعتی با برد حدود 730 کیلومتر نیز عرضه خواهد شد که باید ببینیم در آینده اتفاق خواهد افتاد یا خیر.

علیرغم باتری کوچکتر، L60 دارای راندمان انرژی قابل توجهی است و مصرف انرژی آن 12.1 کیلووات ساعت در 100 کیلومتر است. این کارایی تا حدی به دلیل طراحی خاص خودرو است. دیگر عناصر طراحی که در نمایه آیرودینامیک L60 نقش دارند عبارتند از چرخ‌های هواساز و دستگیره‌های درهای مخفی که همگی تحت هدایت «رائول پیرس»، طراح سابق بنتلی ایجاد شده‌اند.

طراحی داخلی و امکانات کراس اوور برقی نیو ال 60

نمای داشبورد نیو L60

در نگاه اول، کابین اونوو L60 شباهت زیادی به تسلا مدل Y دارد. چینی‌ها این نوع طراحی را کاکپیت هوشمند و مینیمالیستی می‌دانند. همانند کراس اور برقی تسلا، محصول جدید نیو نیز به یک نمایشگر بزرگ در مرکز داشبورد بسنده کرده و خبری از نمایشگر راننده نیست. داشبورد این خودرو دارای صفحه نمایشی به اندازه 17.2 اینچ با وضوح 3K است و همچنین یک صفحه نمایش 8 اینچی در عقب برای سرنشینان تعبیه شده است. NIO Onvo L60 با سیستم صوتی Onvo Sound خود Nio با 18 واحد صوتی با توان بیش از 1000 وات و پشتیبانی از صدای Dolby عرضه می‌شود و کابین آن نور محیطی را با 16 تم از پیش تعیین شده ارائه می‌دهد.

از دیگر آپشن های این خودرو می‌توان به دوربین 540 درجه، فیلتر تصفیه هوای کابین PM2.5، سیستم کنترل پایداری الکترونیکی، ترمز پارک برقی به‌همراه اتوهلد (Auto Hold)، سیستم کنترل حرکت در سربالایی و سرازیری، سیستم پایش میزان فشار باد تایرها (TPMS)، سیستم ورود بدون کلید به‌همراه استارت دکمه‌ای، سنسور پارک جلو و عقب، فناوری LED چراغ‌ها، تنظیم حالت رانندگی (Drive Mode)، سنسور نور و باران، رادار نقطه کور، کروز کنترل تطبیقی، ترمز اضطراری خودکار، رادار هشدار برخورد از جلو و رادار باقی ماندن بین خطوط، شارژر بی‌سیم ۵۰ واتی، گرم‌کن و سردکن صندلی‌های جلو و… اشاره کرد.

پیش‌فروش نیو اونوو L60 با قیمت پایه حدود ۳۰ هزار دلار شروع شده و به این ترتیب چینی‌ها محصول ارزان‌تری را نسبت به تسلا عرضه کرده‌اند. قیمت مدل Y در چین از حدود ۳۵ هزار دلار شروع می‌شود

در انتها دعوت می‌کنیم مطلب معرفی و بررسی کراس اوور وارداتی و پرآپشن ارس M5 که توسط تیم خودرو گجت نیوز آماده شده را نیز مطالعه کنید.

ویدیو مرتبط
همچنین بخوانید:
آکورا پرفورمنس EV کانسپت، شاسی بلند جذابی که در آینده نزدیک عرضه می‌شود سدان برقی استلاتو S9 معرفی شد؛ شاخ و شانه هوآوی برای مرسدس بنز نسل جدید سانگ یانگ اکتیون با طراحی زیباتر از قبل معرفی شد

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*